Shop menü

OLYAN GYORSAN TÖLT A PS5, HOGY ÚJRAÍRTÁK MIATTA AZ UNREAL ENGINE BIZONYOS RÉSZEIT

Ennyi részletet ilyen hamar korábban soha nem lehetett betölteni.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Olyan gyorsan tölt a PS5, hogy újraírták miatta az Unreal Engine bizonyos részeit

Korábban egy hosszabb cikkben számoltunk be az Unreal Engine 5 újdonságairól, amit először a PlayStation 5-öt mutattak be, Mindez nem véletlen, ugyanis a motor bizonyos részeit kifejezetten újraírták a fejlesztők, miután látták, hogy a Sony konzolja milyen brutális I/O hardverrel és szoftverrel rendelkezik.

"Jelenleg is ezerrel optimalizáljuk a motort az új konzolok elképesztő sebességű háttértáraihoz. Itt hatalmas előrelépésről beszélhetünk, és így menet közben ténylegesen be is tudjuk tölteni ezt a részletességet, holott egy az egyben nem férne be a memóriába. A PlayStation 5 ebben abszolút iránymutató, egyszerűen isteni háttértár-rendszere van, ami messze a PC-k előtt jár, de persze egy jó minőségű NVMe SSD-vel is nagy előrelépéseket lehet majd látni PC-n is" - mondta akkor Tim Sweeney, ez Epic vezetője.

Ekkor láttuk először is a gyakorlatban, hogy a villámgyors háttértár-rendszer, ami magában foglalja a speciális SSD-t, a hozzá írt saját vezérlőrendszert, valamint az ehhez igazított GPU-t és szoftveres környezetet, milyen módon változtathatja meg a játékok új generációját. A legtöbb fejlesztő szerint ez a fajta sebesség, valamint az a tény, hogy a GPU közvetlenül tudja lapolni az SSD-t, hosszú idők óta nem látott új lehetőségeket nyit meg.

Még maga az Epic Games sem gondolt erre, amikor eredetileg nekiálltak az Unreal Engine 5 fejlesztésének, azonban amikor már a kezeik közé került a PlayStation 5 egy véglegeshez közeli fejlesztői változata, átértékelték a dolgokat.

"A PlayStation 5 komoly előrelépést kínál számítási- és grafikus teljesítményben, azonban a háttértár-rendszere valami egészen különleges. A fejlesztők sokkal összetettebb, részletesebb környezeteket alkothatnak meg annak köszönhetően, hogy extrém sebességgel lehet betölteni a tartalmakat, és ez alapvetően változtatta meg a gondolkodásunkat a motorról. Annyira hatással volt ránk ez a dolog, hogy az Unreal Engine 5 alapvető I/O alrendszereit is újraírtuk a PlayStation 5 képességeihez mérten" - mondta Nick Penwarden, az Epic technológiáért felelős alelnöke.

Érdekes lesz látni az első játékokat az Unreal Engine 5-ön, azonban erre valószínűleg még 2021-ig várni kell, és a jelenlegi helyzet szerint elsőként a Fortnite állhat majd át az új motorra. Addig valószínűleg még tovább fejlődik majd a motor, hiszen egyelőre még a béta verziót láthattuk a PlayStation 5 egy közel sem végleges fejlesztői változatán futtatva.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére