Ahogyan a múltkor írtuk, a Steam Deck még sokáig releváns terméke marad a Valve-nak, teljesítményt nagyban befolyásoló hardveres frissítése valószínűleg még jó darabig nem lesz. Vannak azért olyan részei, amiket látszólag könnyebben lehetne cserélni, ilyen például egy jobb minőségű kijelző.
A Steam Deck jelenleg egy 1280x800-as felbontáson működő LCD panelt használ, ami színhűség és képminőség tekintetében valószínűleg a spórolás megtestesítője. A hardver annyira olcsó, hogy bármilyen másik kijelző csak emelné az árát, így a Valve vélhetően kompromisszumot kötött az ár/értékért cserébe. Személy szerint én elégedett vagyok ezzel a megoldással, de vannak felhasználók, akik szívesen fizetnének akár többet is azért, hogy OLED megjelenítő kerüljön a készülékbe. Ha ugyanis a Nintendo meglépte a kijelző fejlesztést a Nintendo Switch OLED esetében, akkor miért ne tudna ilyesmi döntést hozni a Valve is?
A Valve részéről a PC Gamernek Pierre-Loup Griffais, a Steam Deck programozója válaszolt arra a kérdésre, hogy készül-e OLED kiadás a Steam Deckből. Pierre válasza erre az volt, hogy vannak olyan limitációk a Deck hardveres felépítésében, amit a jelenlegi technológia miatt nem tudnak megkerülni. Ez viszont nem azt jelenti, hogy megelégednének azzal az állapottal, ami most van, folyamatosan keresik a lehetőségeiket, hogyan lehetne javítani a terméket.
„Úgy gondolom, hogy az emberek úgy látják ezeket a dolgokat, mintha ezek kis lépések lennének, amik könnyen megugorhatóak. A valóságban azonban a képernyő az eszköz központi eleme. Minden ehhez van kötve. Alapvetően mindent eköré az egység köré építenek, ha egy ilyen apró készülékről van szó. Úgy gondolom, hogy ez nagyobb munka lenne, mint amit az emberek feltételeznek”. Pierre szerint nem úgy működik a dolog, hogy csak fogják és kicserélik a képernyőt, ennél többre van ugyanis szükség ehhez.
A Steam Deck tervezésekor az LCD panel köré épült minden. Az elsődleges cél az volt, hogy erős fényviszonyok mellett is látható maradhasson, gyors legyen, lehessen állítani a képfrissítés sebességét, és még az akkumulátor üzemidő is megfelelő legyen. Ahogy ő tudja, ezekre természetesen az OLED is képes, de ehhez másfajta beállítások kellenének.
„Ez olyasvalami, amit előre meg kell tervezned. Amikor egy képernyőn dolgozol, meg kell bizonyosodnod róla, hogy biztosan tudod támogatni, még akkor is, ha a képfrissítés sebességének váltása nincs kész a kiadási időpontra.” A Steam Deck fejlesztése tehát nem csak hardveresen, de szoftveresen is egyidejűleg zajlott, így muszáj volt tudniuk, hogy amit elkezdtek építeni, az nem fogja a másik területet visszatartani. Szerinte szó sincs az LCD vagy OLED közötti ellentétről, mindkét kijelző más előnyökkel rendelkezik, de bármelyik mellett is döntöttek volna, a teljes rendszert chipszinten ennek megfelelően kellett megtervezni.
„Ez arról szól, hogy miként tervezel meg egy teljes rendszert, és mik történnek a kijelző és a SOC között”.
OLED változat tehát nagy valószínűséggel jó ideig biztosan nem lesz a Steam Deckből, ha egyáltalán lesz valaha.