A Xiaomi ugyanazokkal a klasszikus problémákkal szembesül 2024-ben, mint sok évvel korábban a Tesla. Hatalmas a kereslet a villanyautója iránt, és próbál mindent megtenni annak érdekében, hogy a kihozatalt javítsa, de ez nem egyszerű feladat. Az utóbbi időben több olyan lépést is tett a cég, ami a volument jelentősebben növelheti majd.
A SU7-ből a Xiaomi az idei évben 100 ezer példányt tervezett eladni, ami nem egy szerény annak fényében, hogy két hónapja indult a szállítása. Azonban a napokban tovább emelték a tétet, és már 120 ezer autó leszállítása az új cél.
Március legvégén kezdte forgalmazni a Xiaomi az első villanyautóját, és azonnal hatalmas érdeklődés alakult ki a jármű körül. Nagyon úgy fest, hogy a vállalatnak sikerült azt elérnie, hogy az emberek menőnek érezzék a SU7-et, kapnak ez után. Az idei évre már szinte minden autónak megvan a gazdája, április végére megközelítette az előrendelések száma a 90 ezres mennyiséget. Több ezer ember fizetett be foglalót az újdonságra már látatlanul.
Korábban arról beszélt a Xiaomi, hogy nyár elejére mindenképpen szeretnék elérni, hogy havi szinten 10 ezer autót tudjanak legyártani. Azonban a gyorsan javuló alkatrészellátásnak, és a határozott döntéseknek köszönhetően ez már májusban megvalósulhat. Egy korábbi videóban arról számolt be a vállalat, hogy 76 másodpercenként készül el egy új jármű, de mostanra valószínűleg még sűrűbben érkeznek a gyártószalagról a kész modellek.
A tervek szerint júniustól már más lesz a munkarend, két teljes műszakban üzemelhet a Xiaomi saját autógyára, és ez jelentősebben megdobhatja a kihozatali arányt.
Mai viszonyok között már meglepően hangozhat az, hogy egy autógyár csak egy műszakban megy, de a SU7 alkatrészellátása egyszerűen nem tette azt lehetővé, hogy nagyobb mennyiség készülhessen. Azonban a cég folyamatosan dolgozik azon, hogy ezen a téren a helyzet egyre jobb legyen, és fokozatosan felkészül arra, hogy 16 órában tudjon üzemelni a saját gyára.
Annak érdekében, hogy a kihozatalt növelni tudja, az akkumulátor terén belenyúl a SU7 specifikációjába. Eredetileg ezt az autót úgy jelentette be a vállalat, hogy a BYD-tól származó Blade telepre épül, de a továbbiakban már egy kicsit változik ez a helyzet. Vegyesen fog használni a cég a BYD mellett CATL telepeket is. Ennek köszönhetően nem lesz gond az, hogy a BYD által biztosított telepből nem áll rendelkezésre elegendő mennyiség.
A SU7-be szerelt BYD Blade akkumulátor lítium-vasfoszfát (LiFePO4, LFP) felépítéssel rendelkezik, 73,6 kWh kapacitást nyújt, és ezt kihasználva 700 kilométeres hatótávolságot ígér az autó a CLTC mérési metodika mellett. Ha minden igaz, akkor pontosan ugyanezt lehet majd elvárni a CATL által szállított akkucsomagtól is. Tehát nem kell attól tartani, hogy egyik-másik modell majd rosszabb lesz a gyakorlatban. Tölteni is ugyanolyan formában lehet majd mindkét akkumulátort, ami azt jelenti, hogy 15 perc alatt 350 km megtételére elegendő energiát lehet a telepekbe pumpálni ideális esetben.
Arról nem szólt a fáma, hogy a CATL-től származó akkumulátor milyen felépítéssel rendelkezik. De azt azért hozzá kell tenni, hogy a Xiaomi eddig is használt CATL telepet, csak nem az alap SU7-ben, hanem a drágább járművekben. A SU7 Pro már egy 94,3 kWh-s, LFP-s CATL akkumulátorra épül, a SU7 Max pedig már a CATL Qilin akkuját használja 101 kWh-s kivitelben, 800 km-s hatótáv elérését lehetővé téve.
A Xiaomi rendkívül ambiciózus, és mindenképpen érdekes lesz majd azt látni, hogy milyen számokat tud elérni az év végéig. Néhány napja számolhattunk be arról, hogy a cég már a következő autóján is dolgozik, de eközben még a SU7-nek is vannak olyan problémái, amiket minél előbb orvosolni kell.