Shop menü

SUV LESZ A XIAOMI MÁSODIK VILLANYAUTÓJA, ÉS A MODEL Y ELLEN SZÁLL RINGBE

A Xiaomi már tervezi a második autót, de egyelőre még a SU7-tel is bőven van munka, a gyártás felfuttatás és a hibák javítása egyaránt kihívást jelent.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
SUV lesz a Xiaomi második villanyautója, és a Model Y ellen száll ringbe

A Xiaomi nagyon ambiciózus, és minden esélye megvan arra, hogy nagy autógyártóvá lépjen elő a következő években. 2021-ben, mikor Lei Jun bejelentette a cég terveit, valószínűleg nem sokan fogadtak volna arra, hogy 2024 tavaszán már tényleg be lehet majd ülni a cég első villanyautójába, de képes volt úgy alakítani a terveit, hogy ezt összehozta.

Miközben sokan a Xiaomi SU7 csodájára járnak Kínában és nemzetközi szinten is, a vállalat már azon dolgozik, hogy a második autóját megtervezze. Már korábban lehetett olyan híreket hallani, hogy a cég egy szabadidő-autó, SUV felé veszi majd az irányt, miután az első versenyzője egy sportos szedán lett. A napokban pedig már konkrétan arról érkeztek friss hírek, hogy a Xiaomi a Tesla jelenlegi legnagyobb példányszámban eladott autójának, a Model Y-nak állíthat versenytársat.

Galéria megnyitása

A Model Y-t persze biztosan nem lesz képes lenyomni a Xiaomi, de az teljesen egyértelmű, hogy jelenleg a vásárlók nagy érdeklődést mutatnak a SUV-ok iránt. Márpedig ha a vásárlók ezt keresik, akkor a Xiaominak ezt az igényt kell kiszolgálnia, nem hagyhatja figyelmen kívül, hogy az emberek két kézzel kapnak a különböző méretű „városi terepjárók” iránt. Arra azonban nem érdemes számítani, hogy ebből egyhamar megvásárolható termék lesz.

Jelen állás szerint 2025 végén jöhet legkorábban a második Xiaomi személyautó, de azzal az eshetőséggel is számolni kell, hogy 2026 elejére csúszik.

Ez persze nem feltétlenül gond, a Xiaomi így is egészen extrém tempót diktált az elmúlt időszakban. Tényleg nem sokan bíztak abban, hogy a vállalat képes lesz ilyen rövid időn belül elindítani az autógyártást. A BAIC segítséget is nyújtott ahhoz, hogy minden rendben, gyorsan menjen, és ma már folyamatosan egyre nagyobb kapacitással készülnek a Xiaomi SU7 modellek egy kizárólag erre a járműre koncentráló üzemben.

Egyelőre azzal is elégedett lesz a Xiaomi, ha az idei évben el tud adni 100 ezer személyautót, de hosszútávon az a cél, hogy az öt legnagyobb gyártó közé verekedje be magát.

Attól azért most még nagyon messze van a Xiaomi, hogy a jelentős autógyártók között lehessen említeni a nevét, de ezt azért már nem is rohamtempóval hozná össze. A vállalat alapítója 15-20 éves időtávon beszélt arról, hogy a toplistán előkelő helyet foglalna el a tradicionális gyártók körében. Ehhez pedig az kell jelenleg, hogy minél nagyobb gyártókapacitást építsen ki, miközben olyan autókat terve, amikkel széles közönséget tud elérni.

Galéria megnyitása

A sikerhez az is hozzájárulhat, hogy a Xiaominak jelenleg nem célja profitot termelni az autógyártással, arra ott vannak az egyéb üzletágak. De, ha minden a tervek szerint alakul, akkor idővel a járműipar lesz a következő nagy megélhetési forrása a cégnek, amire bátran támaszkodhat a jövőben. 

Ha már itt tartunk, akkor azért arra is érdemes röviden kitérni, hogy a Xiaominak a SU7 minőségi és megbízhatósági problémáival is kell foglalkoznia. Az első járműveket mostanra megkapták a vásárlók, és azért azt lehet látni, hogy vannak még gondok. Persze egy teljesen új piaci szereplő első termékénél az lenne a legnagyobb meglepetés, ha minden hibátlanul menne. (Sok esetben a tapasztalt gyártók új termékei is produkálnak extrém hibákat, főleg az elektronikával, szoftverrel kapcsolatosan.)

Galéria megnyitása

Egyes beszámolók szerint azért a versenypályás strapát nem viseli jól a SU7, és normál napi használatban is lehetnek vele gondok. Van, mikor a rejtett kilincsek nem akarnak előbújni, a tükrökkel is akadt gond, miközben a navigáció sem minden esetben üzemel rendesen. Olyan is megesett, hogy a töltőkábelhez láncolta magát a jármű, nem engedte kihúzni a csatlakozót, és az egyik legkülönösebb eset pedig az, ahol 39 kilométert követően egyszerűen megállt, és úgy fest, hogy nem is tudják megjavítani. Ezt végül visszaszállították elemzésre a gyárba.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére