A Razer elég nagy feltűnést keltett 2021 folyamán, amikor a COVI-19 járvány kellős közepén előrukkoltak egy speciális okosmaszk-koncepcióval, ami a Project Hazel nevet viselte, később pedig Zephyr névvel jelent meg, és készült belőle hangszórókat tartalmazó verzió is.
A gyártó szerint a szóban forgó maszk N95 szintű levegőszűrő rendszerrel készülhetett el, ami 99%-os hatékonysággal szűrte ki a baktériumokat a levegőből, ezzel együtt pedig a 0,3 mikronos, illetve ennél nagyobb lebegő részecskéket is 99%-os hatásfokkal tudta volna kiszűrni, már amennyiben ténylegesen képes lett volna ilyesmire. A 100 dolláros verzióhoz három szettnyi cserélhető szűrő járt, akinek viszont ennél többre volt szüksége, 150 dollárért cserébe a maszk mellett már 33 szettnyi cserélhetű szűrőt talált. A szűrőket külön is meg lehetett vásárolni, egy tíz darabos csomag 30 dollárba került.
Tavaly áprilisban az FTC, azaz az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság a lefolytatott vizsgálatok alapján úgy döntött, a Razer egyszerűen megtévesztette a vásárlóit, ugyanis a Zephyr piacra dobott maszkok esetében tévesen állították, hogy azok légszűrő-képességek terén teljesítik az N95-ös szabvány követelményeit. Az FTC szerint a gyártó el sem végeztette az N95 minősítés odaítéléséhez szükséges vizsgálatokat, a független tesztek pedig azt mutatták, a maszk messze gyengébb légszűrési képességekkel bír, mint ahogy azt a vállalat állította. A Razer azzal védekezett, hogy kiemelték, nem orvosi eszközről van szó, valamint sem klinikai, sem orvosi célokra nem használható, így szerintük az FTC döntése nem helyénvaló, ám ez az érvelés semmit sem ért, a hatóság nem változtatta meg döntését. Arra kötelezték a Razer csapatát, hogy fizessék vissza az átvert amerikai vásárlóknak a termék vételárát, valamint egy 100 000 dolláros bírságot is kiszabtak a vállalatra.
Az alapvető probléma az volt, hogy a Razer által reklámozott N95-ös megfelelőségtől nagyon messze állt a maszk tényleges teljesítménye, ugyanis a független tesztek szerint legjobb esetben is csak 86,3%-ot ért el, amikor a beépített ventilátorok működtek, míg kikapcsol ventilátorok mellett csak 83,2%-os légszűrési hatékonyságot tudott felmutatni. A hatóságok azt is kifogásolták, hogy a maszk nem rendelkezik NIOSH (National Institute of Occupational Safety and Health) tanúsítvánnyal, valamint az FDA sem vizsgálta meg az eszközt, így nem is hagyhatták jóvá. Az már csak hab a tortán, hogy az N95 minősítés használatához szükséges teszteket sem végezték el, így ezt a jelölést hivatalosan nem is tüntethették volna fel a termékhez kapcsolódó reklámokban és egyéb anyagokban.
A hatóság tehát arra kötelezte a vállalatot, hogy több mint egymillió dollár értékben kártalanítsa az amerikai Zephyr vásárlókat, ám a Razer nem törte össze magát, hogy kifizesse a jogosnak ítélt pénzvisszatérítéseket. A potenciálisan érintett vásárlóknak kevesebb, mint 6%-a kapta vissza pénzét, és a Razer azt sem verte nagydobra, hogy egyébként egy FTC döntés értelmében lehetőség lenne a pénzvisszafizetés igénylésére. Azt egy e-mail keretén belül elismerték a vásárlók felé, hogy hibáztak, a maszk igazából nem rendelkezik N95-ös megfelelőséggel, viszont azt már nem részletezték, hogy ezért az FTC elmarasztalta őket és vissza kéne fizetniük a maszk vételárát. Sőt, azok közül, akik megpróbálták visszakérni a maszk árát, sokan azt tapasztalták, hogy a Razer ügyfélszolgálata elutasítja a kérést arra hivatkozva, hogy már nem él a 14 napos visszaküldés lehetősége, valamint azzal is érveltek, hogy a vásárlók már használták az eldobható szűrőket.
Most az FTC illetékesei saját kezükbe vették az ügy rendezését, a Razertől kapott vásárlói adatok birtokában elkezdték felvenni a kapcsolatot az érintettekkel, akiknek csekk vagy PayPal kifizetés formájában utalják ki a „kártérítést”. Fontos, hogy a csekkeket 90 napon belül, a PayPal kifizetéseket pedig 30 napon belül be kell váltani, illetve el kell fogadni, különben lejárnak. A döntés sajnos csak az amerikai vásárlókra vonatkozik.