A TSMC vezetése előre sejtette, hogy az Amerikai Egyesült Államokban nehezebb dolguk lesz az új üzem építése és berendezése kapcsán, ugyanis a vállalat a tajvani eljárásrendhez, hatóságokhoz és a helyi munkaerőhöz van szokva, míg az USA területén teljesen más körülmények várják, ami nehézségeket okozhat, és igazából okozott is néhányat. Első körben csúszott egy picit az építkezés befejezése, majd amikor tavaly év végén elkezdték berendezni az üzemet, újabb nehézségekbe ütköztek, így az eredeti tervekhez képest további csúszásra lehet számítani, már ami a tömegtermelés beindítását illeti.
A TSMC vezetője szerint a probléma fő oka az, hogy egyszerűen nem találnak elegendő képzett munkavállalót a félvezetőipari üzemegységek berendezéséhez, éppen ezért Tajvanról hoznak át az Amerikai Egyesült Államok területére jó néhány, szám szerint nagyjából 500 szakképzett munkást, akik bőven elegendő tapasztalattal rendelkeznek félvezetőipari-gyárépítés terén. Erre eredetileg nem készültek, ugyanis a tervek úgy szóltak, hogy a FAB 21-es üzem már 2024 elején tömegtermelésbe állhat, ám a munkaerőhiány miatt legalább egy éves késést szenvedhet el az üzem, ami több szempontból is problémás. A 2024 elején esedékes rajt helyett most úgy látja a vezetés, hogy majd csak 2025 folyamán indulhat meg a tömegtermelés, ennél pontosabb időszakot azonban nem adtak meg – talán pont azért, mert a sok nehézséget követően most már óvatosabbak a becslésekkel és a tervezéssel kapcsolatban is.
Azzal, hogy az amerikai FAB 21-es üzem a vártnál legalább 1 esztendővel később léphet tömegtermelésbe, nehéz helyzetbe kerülhet a TSMC. Noha arra lehet mód, hogy az egyes partnerek megrendeléseit átirányítsák a tajvani üzemekbe, az mindenképpen problémás lehet, hogy ezek az üzemek 2024 folyamán már teljes kapacitással üzemelhetnek, hála az esetlegesen jó előre lekötött gyártókapacitásoknak. Az is gondot okozhat, hogy egyes megrendelők kifejezetten úgy számoltak, hogy egyes termékeiket az Amerikai Egyesült Államok területén újonnan épülő üzemegységben gyártatják le, így a frissen bejelentett, legalább 1 évnyi időtartamot jelentő csúszás alapjaiban írhatja át az eddigi terveiket.
A FAB 21-es üzem építése még 2021 áprilisában indult, majd a szerkezetkész állapotot 2022 közepe környékén sikerült elérni, vagyis picivel később, mint azt eredetileg tervezték. Később, 2022 decemberében nekiláttak az üzemegység berendezésének, ami normál esetben nagyjából egy esztendőt vehet igénybe, pont ezért számolhattak 2024 elején esedékes rajttal, már ami a tömegtermelés beindítását illeti. Ez a terv a friss hírek szerint sajnos borult, és egyelőre az is kérdéses, 2025 folyamán pontosan mikor sikerül elindítani a tömegtermelést, elég lesz-e plusz egy év ahhoz, hogy utolérjék magukat, vagy esetleg még több időre lesz szükség, akár egy újabb nem várt eseménysorozat miatt.