A Sony és a Microsoft, akik a játékkonzolok piacán komolyan rivalizálnak egymással, meglepő módon partnerkapcsolatba léptek, amelynek célja, hogy együttműködjenek a következő generációs játék streaming szolgáltatások terén, de ezzel a mesterséges intelligenciával kapcsolatos megoldások, illetve a képérzékelő lapkák szegmensében is közös fejlesztéseket folytatnak majd a nem is oly távoli jövőben.
A felek célja, hogy a Microsoft Azure felhőplatform segítségével közös fejlesztőmunka keretén belül olyan felhő alapú megoldásokat hozzanak létre, amelyek segítik saját játék- és tartalom-streamelő szolgáltatásaikat, valamint új lehetőségek feltérképezésén is munkálkodnak majd. Az együttműködés jóvoltából azt is megvizsgálják, hogyan lehet felhasználni a jelenlegi Microsoft Azure alapú adatközpont-infrastruktúrát Sony aktuális játék- és tartalom-streamelő szolgáltatásaihoz. A szűkszavú közleményben említés szintjén félvezetőipari együttműködésről is szó esik, valamint arról is, hogy a képérzékelő lapkák és a mesterséges intelligencia területén is segítik majd egymást a felek.
Hogy miért került sor erre a meglehetősen furcsa partnerkapcsolatra, illetve miért pont mostanra időzítették a bejelentést? Részben azért, mert az év közepén indul a Google felhő alapú játékplatformja, a Stadia, amely mindkét vállalat számára komoly konkurenciát jelenthet, csak úgy, mint az Nvidia hasonló elven működő GeForce Now szolgáltatása, valamint az Apple érkező Arcade szolgáltatása is. Annak érdekében, hogy a Microsoft és a Sony az új szereplők ellen is hatékonyan vehesse fel a harcot, mindenképpen új stratégiák kidolgozására van szükség, erre a nagy kihívásra pedig együttműködéssel lehet a legfrappánsabban válaszolni. A két nagy piaci szereplő a szóban forgó partnerkapcsolat révén biztosíthatja piaci előnyét, valamint a piaci változásokra is hatékonyabban, gyorsabban, eredményesebben reagálhatnak majd – már amennyiben minden a tervek szerint alakul és az együttműködés zökkenőmentes lesz. Persze tartalmak terén megmarad ugyanaz az a határvonal, ami manapság is tapasztalható, viszont a technológiai alapok megteremtésében mindenképpen segítik majd egymást a cégek.
A felek egyébként már belekóstoltak a játék-streaming piacba: a Microsoft ezen a téren az xCloud projektet tudja felmutatni, a Sonynak pedig ott a PlayStation Now szolgáltatása. Az együttműködés egyébként a Microsoft Azure platform számára is komoly lehetőség, ugyanis a játék-streaming segítségével óriási piaci szegmenset lehet megszólítani, ami hatalmas növekedési potenciált jelent az említett részleg számára.
Hogy a partnerkapcsolat segítségével mi mindent érhetnek majd el a felek? Az elkövetkező hónapok folyamán egészen biztosan meglátjuk