Meglepetés: partnerkapcsolatba lépett a Sony és a Microsoft

Az együttműködésre részben az egyre terjedő felhő alapú játék-streaming szolgáltatások miatt kerülhetett sor.

Meglepetés: partnerkapcsolatba lépett a Sony és a Microsoft

A Sony és a Microsoft, akik a játékkonzolok piacán komolyan rivalizálnak egymással, meglepő módon partnerkapcsolatba léptek, amelynek célja, hogy együttműködjenek a következő generációs játék streaming szolgáltatások terén, de ezzel a mesterséges intelligenciával kapcsolatos megoldások, illetve a képérzékelő lapkák szegmensében is közös fejlesztéseket folytatnak majd a nem is oly távoli jövőben.

 A felek célja, hogy a Microsoft Azure felhőplatform segítségével közös fejlesztőmunka keretén belül olyan felhő alapú megoldásokat hozzanak létre, amelyek segítik saját játék- és tartalom-streamelő szolgáltatásaikat, valamint új lehetőségek feltérképezésén is munkálkodnak majd. Az együttműködés jóvoltából azt is megvizsgálják, hogyan lehet felhasználni a jelenlegi Microsoft Azure alapú adatközpont-infrastruktúrát Sony aktuális játék- és tartalom-streamelő szolgáltatásaihoz. A szűkszavú közleményben említés szintjén félvezetőipari együttműködésről is szó esik, valamint arról is, hogy a képérzékelő lapkák és a mesterséges intelligencia területén is segítik majd egymást a felek.

Galéria megnyitása
Balra Kenichiro Yoshida, a Sony vezetője, jobbra pedig Satya Nadella, a Microsoft vezetője látható

Hogy miért került sor erre a meglehetősen furcsa partnerkapcsolatra, illetve miért pont mostanra időzítették a bejelentést? Részben azért, mert az év közepén indul a Google felhő alapú játékplatformja, a Stadia, amely mindkét vállalat számára komoly konkurenciát jelenthet, csak úgy, mint az Nvidia hasonló elven működő GeForce Now szolgáltatása, valamint az Apple érkező Arcade szolgáltatása is. Annak érdekében, hogy a Microsoft és a Sony az új szereplők ellen is hatékonyan vehesse fel a harcot, mindenképpen új stratégiák kidolgozására van szükség, erre a nagy kihívásra pedig együttműködéssel lehet a legfrappánsabban válaszolni. A két nagy piaci szereplő a szóban forgó partnerkapcsolat révén biztosíthatja piaci előnyét, valamint a piaci változásokra is hatékonyabban, gyorsabban, eredményesebben reagálhatnak majd – már amennyiben minden a tervek szerint alakul és az együttműködés zökkenőmentes lesz. Persze tartalmak terén megmarad ugyanaz az a határvonal, ami manapság is tapasztalható, viszont a technológiai alapok megteremtésében mindenképpen segítik majd egymást a cégek.

A felek egyébként már belekóstoltak a játék-streaming piacba: a Microsoft ezen a téren az xCloud projektet tudja felmutatni, a Sonynak pedig ott a PlayStation Now szolgáltatása. Az együttműködés egyébként a Microsoft Azure platform számára is komoly lehetőség, ugyanis a játék-streaming segítségével óriási piaci szegmenset lehet megszólítani, ami hatalmas növekedési potenciált jelent az említett részleg számára.

Hogy a partnerkapcsolat segítségével mi mindent érhetnek majd el a felek? Az elkövetkező hónapok folyamán egészen biztosan meglátjuk

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap