A Valve már régóta adós volt a Half-Life: Alyx beígért modtámogatásával kapcsolatban, de ahogyan ígérték, nem ültek a babérjaikon a játék megjelenése után. Több jelentős frissítést is kapott az Alyx, ami kezdő és haladó VR felhasználóknak hozott el sok örömöt, most pedig a modderek vethetik rá magukat a vadonatúj Hammer Editorra és a Source 2-re.
Habár eddig nem volt hivatalos mod editorja, a modderek már különböző tartalmi frissítéseket tettek bele korábban. Ezek a munkák mostantól a Steam Workshop rendszerén keresztül is elérhetőek, így könnyedén telepíthetőek egy kattintással az Alyx tulajdonosoknak. Ez a játékosoknak jelent nagy segítséget, akik csak élvezni kívánják az új tartalmakat.
A mostani frissítés a Vulkan támogatást is elhozza, ami Linuxon és a gyengébb PC-ken jelentős teljesítményjavulást hoz magával. A Spectator nézet is kapott egy kisebb frissítést.
Az addonok és a Vulkán be és kikapcsolása a játék főmenüjében történik.
A hivatalos mod editor természetesen a fejlesztőknek, alkotóknak és a moddereknek szól leginkább. A Hammer VR és anélküli is működik és ennek az eszköznek a segítségével akár konkrét játékot is létre lehet hozni, a lehetőségek tényleg csak a modderek türelmén múlik. Új fejtörők vagy harci szimulációk egyaránt kivitelezhetők.
A Material Editor segítségével a Source 2-höz készíthetünk új anyagokat, a ModelDoc-kal megnézhetjük az asseteket, az AnimGraph-fal az animációinkat menedzselhetjük, a Particle Editorral új effekteket hozhatunk létre, míg a Subrect Editor „Smart” textúra sheetek létrehozására képes „hotspotokkal”.
Nagyon jó hír továbbá, hogy a hobbi animátorok az Alyx-szal új verziójú Source Filmmakert kapnak. Az egyszerűen használható, de évek óta nem frissített Filmmaker még ma is népszerű eszköz, így a Source 2 támogatással új irányt vehet ez a közösség is.
A Workshop Tools telepítése szintén egyszerű folyamat. Jobb egérgombbal kell rákattintani az Alyx-ra a könyvtárunkban, ezután a tulajdonságokat elindítani. Itt kikeresni a DLC fület és be kell pipálni a Workshop Tools-t. Ezután a játék indításánál felugrik egy ablak, ami megkérdezi, mit szeretnénk indítani, a játékot vagy az editort.
Ahhoz, hogy ezeket a szerkesztő dolgokat a felhasználó használni tudja, a Valve már elkezdte a dokumentációk írását, vagyis bárki elkezdheti ezek megtanulását. A Valve viszont igyekszik felhívni mindenki figyelmét, hogy ezek a cuccok, a dokumentációkkal együtt még fejlesztés alatt állnak, vannak olyan részek, amik még nincsenek készen.
A VR mentes Half-Life: Alyx mindennek ellenére jelentős butítással fog járni a „gyári” változathoz képest, az élmény közel sem lesz azonos (ha elkészül), de így a modderek könnyebben ki tudják hagyni majd a pályákról azokat az elemeket, amiken VR nélkül szinte lehetetlen továbbjutni. Így a történetet még többen megismerhetik, ez viszont csak a közösség lelkesedésén múlik, hogy megvalósul-e.