Vannak olyan fejlesztők, mint Chris Roberts és csapata, akik végtelen pénzből ígérik le a mennyeket a játékosoknak. Ehhez nem kérnek mást, mint időt, türelmet és további anyagi támogatást. Amit ezért cserébe tudnak nyújtani laggos szerverek, bugos játékmenet, 8 és félmillió forint értékű valós pénzből megvehető űrhajó pakk és a reményt, hogy valaha elkészül a játék és stabil állapotban lesz majd játszható.
A másik oldalról ott van a Hello Games-féle csapat, akik szintén megígértek fűt-fát, de a produkciójuk megjelenése után elismerték, hogy csúnyán elszámolták magukat és a funkciók egy jó része nem volt más, mint ígérgetés. Cserébe azóta is azon dolgoznak, hogy a játékuk méltó legyen ahhoz, amit ők maguk megálmodtak. Mindezt apróbetűktől mentesen teljesen ingyen, mikrotranzakciók, fizetős DLC-k, havidíj és ígérgetések nélkül.
Éppen ezért nagyszerű hír, hogy befutott az Origins frissítés, ami teljes egészében megváltoztatja a procedurálisan felépített univerzumról alkotott elképzeléseinket, hiszen az alapoktól kezdve hoz változást a játékba.
A 3.0-s update olyan szinten nyúl bele a játékba, ami megduplázza a matematikai lehetőségeket a játékban, ami a bolygók diverzitását illeti. Jelenleg a No Man’s Sky ugyanis nem rendelkezik előre elkészített planétával, minden egyes bolygó egyedi, viszont valamilyen szinten azért a helyszínek sokszor hasonlítottak egymásra.
Az Origins ezen kíván változtatni, így teljesen új és színesebb élővilággal fogunk találkozni, amibe beletartoznak a növényektől kezdve, a rovarokon át az idegen fajokon keresztül mindenki. Maga a felszín is sokkal változatosabb lesz, hiszen többek között új építményekkel, gravitációs anomáliákkal, meteorzáporral, tornádóval, viharokkal, vulkánokkal és kereskedőkkel találkozhatunk majd utazásaink során.
A gigantikus homokférgeknek mindig van helye a sci-fi kedvelők szíve csücskében, és bár a játékban korábban is megtalálhatóak voltak, inkább idegesítőek voltak, mintsem érdekesek. Az új frissítésben teljesen újratervezték őket, hogy kellő pompájukban bukkanhassanak fel ezek a hatalmas, de egyben veszélyes lények.
Ha ez nem lenne elég, nem csak a felszín tartogat érdekességeket, hiszen az űrben és a bolygók légkörében is új lehetőségek várnak ránk. Új felhőrendszert vezetnek be, ami sokkal látványosabb az eredetinél és a színe passzolni fog a bolygó űrből látható atmoszférájához, viharoknál pedig sötétebbekké fognak válni. Az űrbe kijutva pedig kettős és hármas csillagokkal is találkozhatunk majd, nem beszélve a vadonatúj csillagrendszerekről.
A No Man’s Sky-al több millióan játszanak, így felmerülhet a kérdés, hogy mi történik a már elkészített bázisokkal és a korábban felfedezett bolygókkal. Ezek miatt sem érdemes aggódni, a már meglátogatott helyszínek felszíne nem fog megváltozni, ahogyan a bázisaink is megmaradnak.
A fejlesztők továbbra sem fogják elhagyni az űrhajójukat és számtalan ötletük van még, amit szeretnének az elkövetkezendő években megvalósítani.