Todd Howard, a Bethesda nagyfőnöke közölt néhány információt a The Elder Scrolls 6 állapotával kapcsolatban, aminek a rajongók nem fognak örülni, ugyanis a következőt mondta:
"Érdemes úgy gondolni a The Elder Scrolls 6-ra, hogy még mindig a tervezési fázisban van".
Howard elárulta azt is, hogy a játék sokat fog profitálni a kifejezetten új generációs konzolokhoz és PC-hez fejlesztett motorból, amit elsőként a Starfield fog használni: "A Starfield új technológiája, a Creation Engine 2 valamilyen szinten már mindkét projekthez készült, egy új technológiai alapot jelent. Habár jelenleg a fejlesztőcsapatunk túlnyomó többsége a Starfielden dolgozik, de valahol mindenki besegít mindenbe, szóval a projektek némileg összefonódnak" - folytatta.
Howard hozzátette, hogy a Starfield fejlesztése alatt folyamatosan figyelték és figyelik a technológiai hátteret, és mindig felmerül a kérdés, hogy mit kell még beletenniük ahhoz, hogy a következő játékuknak is jó legyen: "Természetesen minden játéknak megvannak a maga szükségletei, így a The Elder Scrolls 6 esetében is hozzá kell majd adnunk dolgokat a Creation Engine 2-höz, ahogy felmerül az ezzel kapcsolatos igény".
Mivel a Starfield csak 2022. november 11-én jelenik meg, ez nyilvánvalóan azt jelenti, hogy a The Elder Scrolls 6 csak ezután léphet be valamikor a teljes fejlesztési fázisba, ami alapján tippünk szerint nem zárható, ki, hogy alsó hangon még akár öt év is lehet a megjelenésig. Mivel a Skyrim idén lesz 10 éves, érdemes ezt kicsit ízlelgetni: könnyen lehet, hogy 15 év fog eltelni, mire megérkezik a "folytatás".
Egyébként apró érdekesség, hogy a rajongók úgy vélik, felfedezték a The Elder Scrolls 6 térképét a Starfield kedvcsináló előzetesben. Ilyenkor a rajongók rendszeresen átmennek képkockáról képkockára az anyagon, és minden négyzetcentiméteren jeleket keresnek, és úgy vélik, hogy most találtak is valamit. Az alábbi képen a csavar alatti kis karcolást kell nézni:
Ezek alapján úgy vélik, hogy az alább látható területről van szó: