A Xiaomi számára azt autós üzletág egyelőre még nem termel nyereséget, viszont már egészen szép bevételt generál, ahhoz képest, hogy alig több mint egy éve indult az első kocsi gyártása és szállítása. Szünet nélkül pörögnek az események a cég járműbiznisze körül, most éppen a YU7 és a SU7 is fontos mérföldkőhöz ért.
A napokban a cég elkezdte átadni a leggyorsabb megrendelők számára a Xiaomi YU7 SUV-okat, Európában pedig publikusan és teljesen legálisan tesztelni kezdték a SU7 szupersport variánsát, az Ultra jelzővel illetett modellt.
Az elmúlt hónapokban már több Xiaomi SU7 modellt is „szpottoltak” Európa-szerte, és a SU7 Ultra is fel-felbukkant az öreg kontinensen. Az Autogespot adatbázisában is visszaköszön, nem meglepő módon a különleges villanyautót a Nürburgring környékén kapták lencsevégre többen is. Ott teszteli a Xiaomi egy ideje, hogy mire képes a jármű a világ egyik leghíresebb versenypályáján. Már nemcsak a prototípussal (6:22.091), hanem az utcai változattal is körrekordot futottak a ringen (7:04.957).
Most pedig már arról számolhatunk be, hogy Lu Weibing, a Xiaomi partnere és elnöke egy olyan képet osztott meg a Weibo csatornáján, amelyen az első német rendszámos Xiaomi SU7 Ultrával pózol. A hiperautókat megszégyenítő teljesítménnyel rendelkező szedán az „M SU7088E” rendszámot viseli, utalva a modellre, és Weibing személyesen is elvitte egy körre Münchenben.
Ez az első lépés, amit a Xiaomi hivatalosan kommunikál az európai terjeszkedést illetően. Viszont sajnos attól még nagyon messze vagyunk, hogy a SU7 hivatalosan megvásárolható legyen a régiónkban.
A Németországban regisztrált autó valószínűleg arra szolgál, hogy a műszaki ellenőrzéseket, utcai teszteket elvégezzék rajta, és közben legálisan közelkedhessenek vele. A SU7 Ultra egyébként tényleg annyira erős lett (1548 lóerő), hogy a cég utólag belátta, hogy túlzásba esett, és megpróbálta a bevezetést követően korlátozni a teljesítményét, de ezzel eléggé mellényúlt. Hamar visszavonta a teljesítménykorlátozást, miután a felhasználók kérdőre vonták, és voltak, akik megpróbáltak elállni a vásárlástól, mások pedig lemondták a rendelésüket.
Egyszerű Xiaomi SU7-et láttak korábban itthon is, azon ukrán rendszám szerepelt. Arra valószínűleg várni sem érdemes, hogy magyar rendszámot kapjon egy ilyen jármű, legalábbis sok sikert kívánunk annak, aki ezt megpróbálja összehozni, és beállít az ötletével a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz. A cég jelenlegi tervei szerint Európában 2027-ben indulhat majd a Xiaomi villanyautók forgalmazása. Addig a cég még akár újabb modellel is előállhat.
A Xiaomi SU7 után a YU7 átadása éppen most indult be. Július 6-án vehette át az első tulajdonos a Xiaomi SU7-tel azonos alapokra épülő SUV-ot. A vállalat elmondása alapján olyan hosszú a várólista az autóra, hogy már a 2026-ra tervezett gyártási kapacitás is gazdára talált. A kínai nepperek már a bemutatót megelőzően árulni kezdték az interneten az előrendeléseket azoknak, akik előbb szeretnének hozzájutni a járműhöz.
Az első YU7 modelleket ünnepélyes keretek között adta át a Xiaomi a szerencsés vásárlóknak. És nem kizárt, hogy lesznek majd olyanok, akik hamar továbbadják némi felárral az autót, mert jelenleg biztosan vannak, akik magasabb árat is fizetnének érte, csak előbb birtokba vehessék a villanyautót.
Mivel eleve nagyon nyomott áron lehet hozzájutni a YU7-hez, így azon sem kell csodálkozni, hogy vannak, akik hajlandóak erre kicsit többet áldozni. Az alap kivitel konkrétan olcsóbb lett Kínában, mint a Tesla Model Y, miközben egy nagyobb autóról beszélünk, jobb felszereltség mellett.