Az Amazon elképesztő tempót diktál az Alexa esetében, ami persze el is várható a piacvezető digitális asszisztens szolgáltatásnál. A tartalomszolgáltató most egy újabb területet szeretne meghódítani az Alexával és a hozzá tartozó Echo termékcsalád tagjaival. Jön a hotelekbe szánt változat, aminek egyedi információkat lehet majd betanítani, és a megszokottól eltérően fogja kezelni az adatokat.
A hotelek mindig is a lehető legjobb kényelemről szóltak, amihez napjainkban már nemcsak a tettre kész emberi kiszolgálás járulhat hozzá, hanem a technológia is. Az Amazon direkt a hotelek számára létrehozta az Alexa for Hospitality platformot, ami számtalan tekintetben lesz képes hozzájárulni a vendégek kényelméhez. Ennek a segítségével egyetlen paranccsal leadható az ételrendelés az ebédhez vagy lehet hívni a szobaszervizt valamilyen egyéb kéréssel, és az is jelezhető néhány szóval, ha esetleg takarításra van szükség. Minden bizonnyal azokban a hotelszobákban, ahol bevetésre kerül az Alexa, olyan eszközök lesznek, amiket lehet majd ezen keresztül irányítani. Kapcsolhatóak lehetnek vele a lámpák, működtetheti a sötétítőket, valamint vezérelheti a légkondicionálót, esetleg kapcsolhat TV-t vagy zenét.
Az Amazon Alexának minden esetben egyedi adatbázisa lesz az adott hotelről, így nem kell majd a recepciót hívni olyan egyszerűen megválaszolható kérdésekkel, mint például a bár nyitva tartása vagy az reggeli idejének kezdete. Szóval nemcsak, hogy kellemesebb élményben lesz része a vendégeknek, hanem még a személyzet terhe is csökkenthető az Alexa for Hospitality révén, tehát minden téren jól járnak vele a hotelek.
A vendéglátó egységeknek lehetősége lesz konfigurálni olyan dolgokat, mint mondjuk az alapértelmezett rádiószolgáltatás, így beállíthatja például, hogy a zene kérésekor az iHeartRadio szólaljon meg – vagy mondjuk a TuneIn, ha éppen az a szálloda partnere. Ebből eredően nem meglepő, hogy a vendégek a harmadik féltől származó szolgáltatásokhoz is hozzáférhetnek majd. Az egyik érintett hotel együttműködik a TED-del, így lesz TED Talk elérési lehetőség is a szobákban. Az Alexa for Hospitality támogatást nyújt a meglévő hotelekkel kapcsolatos technológiáknak is, így például a DigiValetnek, Intelitynek, Nuvolának és a Volarának. Továbbá képes jelezni az üzemeltetőnek, ha valamilyen oknál fogva offline állapotba kerül az eszköz.
Felmerül a kérdés, hogy vajon a felhasználók mennyire bízhatnak majd meg egy olyan termékben, ami nagy hatótávolságú mikrofonokkal van felvértezve, és az a hivatása, hogy a környezetében elhangzó összes beszélgetést, minden szót tisztán meghalljon. Nos, az Alexa for Hospitality létrehozásakor az Amazon tisztában volt azzal, hogy ez a készülék könnyen aggályokat vethet fel a látogatókban, és gondoskodott arról, hogy ebből senkinek se származhasson semmilyen problémája. Elvileg a rendszer kizárólag a hozzá intézett utasításokat fogja megjegyezni, és ezeket is naponta nyom nélkül törölni fogja, szóval az új vendégeket gyakorlatilag már egy teljesen szűz Amazon Echo hangszóró fogja várni az előző lakó távozását követően.
Fontos azt is elmondani, hogy a hoteleknek semmilyen formán sem biztosít hozzáférést az Amazon az Alexa által hallottakhoz, sem a parancsokat és a kérdéseket, sem pedig a válaszokat, interakciókat nem lehet megtekinteni. Csak és kizárólag annyi információt oszt meg a szállásadókkal a szolgáltatás, amennyi a működéshez szükséges, szóval amikor kell, akkor például jelez a portára vagy a szobalánynak. Mindezek ellenére azért nem árt vigyázni az Alexával, mert volt már arra példa, hogy a nem megfelelő működés eredményeként igencsak kellemetlen helyzetbe kerülhetett volna a tulajdonosa. Ahogy azt mi is megírtuk, nemrégiben az történt, hogy egy lakáskiegészítő felvette egy házaspár beszélgetését, és egy látszólag véletlenszerűen kiválasztott ismerősnek továbbította azt.
Az Amazon azt is elmondta, hogy a jelenlegi formájában még nem tekinthető véglegesnek az Alexa for Hospitality. Hamarosan olyan fejlesztések is lesznek, amelyek lehetővé fogják tenni a felhasználóknak, hogy átmeneti kapcsolatot hozzanak létre a saját Amazon-fiókjukkal és a hotelszobában található Echóval. Ezzel még tovább lehet majd fokozni a felhasználói élményt, hiszen így már egy olyan digitális asszisztens várja majd a nap végén a hotelszobába visszatérő vendégeket, ami pontosan tudja majd, hogy melyik lejátszási listát kell éppen elindítani, és milyen hőmérsékletre állítandó a termosztát. (Amikor kijelentkezik az ember az adott szobából, akkor az összes adat, így a belépési információ is törlődni fog.)
Az Alexa for Hospitality elsőként a Marriott International érdekeltségébe tartozó hotelekben tűnik majd fel a nyár folyamán. Kezdetben az Egyesült Államokban lehet ezzel számolni, de még ebben a szezonban indulhat a nemzetközi terjeszkedés is. Budapesten is van olyan hely, ami a Marriott Internationalhez tartozik, de azt nem tudni, hogy az érintett magyar hotelben megjelenhet-e a digitális asszisztens. (Nem ez lesz az első eset egyébként, hogy hotelekben bukkan fel az Alexa, de ez a mostani platform már kifejezetten erre a célra lett tervezve.)