Shop menü

INDIEPON - A MAINSTREAMEN TÚL 21. RÉSZ

Csodaszép verrai vidékek, robotprogramozás, Hollywood aranykora, új Portal 2 pályák és más érdekességek várnak rátok a mai epizódban.
Fellner Hajnalka
Fellner Hajnalka
indiePon - A mainstreamen túl 21. rész

Videón az Ashes of Creation alfa 1-es területei

Az Intrepid Studios készülő, hihetetlenül ambiciózus MMO-jához ismét élő streamet tartottak a fejlesztők néhány nappal ezelőtt. Bár a most alakuló harcrendszerbe csak legközelebb pillanthatunk bele, kaptunk egy csodaszép felvételt a negyedik negyedévben induló alfa 1 teszt helyszíneiről.

A stúdió vezetője, Steven Sharif a múlt héten jelentette be, hogy július az utolsó hónap, amikor még megvásárolható az alfa 1-es hozzáférés a hivatalos oldalon. A kickstarteres és nyári gyűjtéses támogatóknak még egy ideig él a nagyobb csomag választásának lehetősége, de az alfa 1 létszámát tízezer főben szeretnék maximalizálni, és jelenleg cirka nyolcezernél járnak, tehát ha esetleg tervezitek, hogy részt vesztek a tesztben, érdemes figyelni arra, hogy már nem túl sokáig él az opció.

Augusztus 7-én jön az éles verziós Dead Cells

A régimódi Castlevania-roguelike több, mint egy évet töltött korai hozzáférésben a Steamen, ezalatt új területekkel, szörnyekkel, napi kihívásokkal, képességekkel, szintekkel és bossokkal gazdagodott. A fejlesztő Motion Twin úgy érezte, hogy megérett az idő a teljes megjelenésre, amit augusztus 7-re időzítettek. Ezután sem hagyják magára a játékot, folyamatosan adagolják majd a tartalmakat, illetve javítanak a modtámogatáson is.

A Dead Cells PlayStation 4-en, Xbox One-on, Nintendo Switch-en és PC-n lesz elérhető. Ez utóbbihoz van steames, GOG-os és Humble Store-os digitális verzió, sőt, dobozos változat is.

Megjelent a The Culling 2

A Xaviant stúdió új battle royale játéka méretesebb arénával rendelkezik, mint az első rész, és sokkal nagyobb hangsúlyt helyez a lőfegyverekre, bár megmaradt az előd közelharci rendszere is. A meccseken legfeljebb ötven játékos csaphat össze egymással, ezzel biztosítják a gyors és brutális meneteket, miközben azoknak is van esélyük, akik az óvatosabb megközelítés hívei.

A The Culling 2 PlayStation 4-en, Xbox One-on és PC-n jelent meg, a steames oldalt itt találjátok.

A hónap végén érkezik a Chasm

A fejlesztő Bit Kid öt éven át dolgozott a Metroidvania-stílusú játékon, de most bejelentették, hogy július 31-re tűzték ki a megjelenési dátumot.

A stúdió procedurálisan generált térképeket használt annak érdekében, hogy több végigjátszás után is friss maradjon az élmény. Ezzel egyidejűleg meg akarták őrizni azt az érzést is, hogy minden kézzel készült, így a különböző célok és fordulópontok mindig ugyanazok maradnak, de a hozzájuk vezető út folyton változni fog.

A Chasm tartalmaz egy rakásnyi előre létrehozott szobát, amiket modulárisan helyeztek el, különböző kombinációkban. Az egyes termeket mindig más sorrendben érjük el, sőt, akár teljesen új szobákkal is találkozhatunk.

További információkat a hivatalos oldalon találhattok, a játék steames oldala már él.

Húsz új térkép készül a Portal 2-höz

A Destroyed Aperture egy készülőfélben lévő közösségi mod a játékhoz, a munka 2015-ben indult. A megjelenést őszre tervezik, és a projekt most a ModDB-n is felbukkant.

Húsz új térkép és harminc rejtvény vár majd minket egy nagyjából öt óra alatt végigjátszható, öt fejezetből álló sztorikampányban. A főhős, David a növények által benőtt és romos Aperture Science Facility 7-ben tér magához, ahol a központi mag kissé megőrült, tönkretette a kommunikációs rendszereket, a környezetet, és szinte mindenkit megölt, a többieket pedig bezárta. Davidnek a szabadsághoz vezető utat kell megtalálnia.

A Destroyed Aperture ingyenesen lesz elérhető.

Hollywood aranykora vár a The Cinema Rosa-ban

A játék egy belső nézetes, felfedezős-rejtvényfejtős kaland lesz, melynek helyszíne egy 1930-as években népszerű, art deco stílusú, elhagyott mozi, a Hayden Orpheum. A fejlesztő Atreyu Games tervei szerint a történet áll majd a középpontban, minden reagálni fog ránk, a fejtörők pedig jelentéssel és céllal rendelkeznek.

A játékmenet fontos eleme a felfedezés, a környezet egyedi építészeti megoldásokkal, az 1920-as években készült filmekkel, régi dzsesszmuzsikával és ódon vetítőgépekkel ad majd magával ragadó élményt.

A rejtvények, fejtörők megfejtéséhez logikánkra, memóriánkra és kreativitásunkra kell támaszkodnunk, a szobákban elrejtett nyomok segítségével lassan megfejthetjük a mozi múltjának titkait.

A The Cinema Rosa-hoz a Kickstarteren gyűjtenek támogatásokat, ha minden jól megy, a megjelenés jövő tavaszra várható.

Autók vagyunk a Gone Vroomban

A The Fullbright Company kiváló játéka, a Gone Home sokak számára ismerős lehet. Nos, a Gone Vroom ugyanez, de ezúttal egy olyan autó szerepét öltjük magunkra, „akinek” a Greenbriar család oregoni otthonának falai között kell megtapasztalnia az életet. Nem mindennapi élmény lesz, csak szólok.

A Gone Vroom ingyenesen letölthető az itch.io-ról.

Újabb különös játék a Fran Bow alkotóitól

Ha játszottatok a Fran Bow-val, biztosan nem felejtitek el a fejlesztő Killmonday Games nevét. A stúdió új alkotása, a Little Misfortune ugyanabban a világban játszódik, mint elborult elődje, és hasonlóképpen furcsának ígérkezik.

Egy interaktív történetről van szó, melynek középpontjában a felfedezés és a karakterek állnak. Sötét és édes kaland lesz, komoly következményekkel járó döntési helyzetekkel. A főhős Misfortune Ramirez Hernandez, egy fejlett képzelőerővel rendelkező, nyolc éves kislány, aki az örök boldogságot keresi, hogy ajándékba adhassa a mamájának. Új barátjával, Hang úrral az erdőbe indul, ahol rengeteg rejtély és némi balszerencse vár rá.

A játékmenet lehetőségei között olyasmik is lesznek, mint a zsebtolvajlás, vagy a különböző állatkák (kutya, hal, farkas, kraken, macska, róka) simogatása.

A Little Misfortune megjelenési dátuma még nem ismert, a hivatalos oldalon képeket is találtok róla.

Robotokat programozhatunk a Gladiabotsban

A játék egy kis csapatnyi mech agyát bízza ránk, hogy beprogramozzuk őket feladatuk végrehajtására. A fejlesztő GFX47 mindenki számára elérhetővé tette a dolgot azzal, hogy egy színalapú rendszert használ a kódoláshoz, így nincs szükség valódi programozói ismeretekre.

A kampány egyben tanulómódként is funkcionál, megismerhetjük vele a játék alapjait és a bonyolultabb rutinokat is. Robotjaink végül egy meccsen mutathatják be tudásukat.

A Gladiabots augusztus 9-től lesz korai hozzáférésben a Steamen, de az itch.io-n már megtalálható a prototípusa.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére