Elismerem, függő vagyok. Nem is kicsit. Nem egy, hanem két gyűjtögetős kártyajátékkal is játszom rendszeresen. Az egyik nyilván a cikk alanya, a Hearthstone, a másik pedig az Elder Scrolls: Legends, amiről még a megjelenése táján írtam egy szösszenetet, azóta ahhoz is érkezett már jó pár kiegészítő és köszöni szépen, a kisebb-nagyobb nehézségek ellenére azért még elvan, bár az is most próbál erőre kapni egy elég csúnya mélypont után. Ettől függetlenül én mindig is a HS-t favorizáltam, sokkal többet játszottam a Blizzard pergősebb, állandóan megújuló remekével. A múlt időből kitalálható, hogy ez a kiegészítő némiképp változtatott ezen a felálláson. Nem lett katasztrofális a trollos bővítmény, de egyértelműen ez az eddigi leggyengébb HS kiegészítő. És nem, nem azért mondom ezt, mert nem igazán csípem a trollokat, hanem azért, mert kezdve a lapos egyjátékos résztől, a nem túl érdekes új kulcsszón át még az új lapok többsége sem túl vérpezsdítő. Szerintem mindenben elmarad az eddigiektől a Rastakhan’s Rumble, de lehet úgy is tekinteni rá, hogy legalább nem jöttek be olyan megkerülhetetlen lapok, mint Baku vagy Genn.
Nem csípem a trollokat…
Kezdjünk talán az egyjátékos tartalommal. Ugyanarra a Dungeon Run mechanikára épül, mint az utóbbi pár single player játékmód (kivétel a Boomsday fejtörői), de most gyakorlatilag semmi érdemleges ötlettel nem sikerült feldobni a receptet. A „nagy” újdonságot a különböző, a Run elején nekünk felajánlott szentélyek jelentik, amelyek meghatározzák a kasztunkat is. Ezek a szentélyek (az ellenfél troll hősöknek is van) elpusztíthatatlanok, csupán deaktiválni lehet őket három körre, ha leverjük a HP-jukat. Minden kasztnak három féle shrine-ja van, melyek változatos extrákat adnak, a pap egyik fajtája például azt csinálja, hogy ha gyógyítjuk az ellenfeleket, akkor azok sebződnek. Vannak erős és egészen haszontalan szentélyek, amikhez nagyon erős random lapokat és segédeket kell kapjunk (2 segéd, vagyis speciális lény lap és egy szentélyerősítés válaszható, ahogy haladunk előre), hogy legyen esélyünk végigmenni a kazamatán.
Ha szeretitek a Dungeon Run játékmódokat, akkor a Rumble Runnal is biztosan ellesztek pár órát, de semmi extrára ne számítsatok. Ingyen nem rossz persze, de hát na… A fő bajom vele az, hogy ha már trollok, akkor hol a humor? A WoW-ban már annyi trollos kazamata és egyéb helyszín volt, hogy bármennyire is ők a Warcraft világ laza, vicces népe, már eléggé unom őket. Ugyanakkor a HS-ben most kaptak szót először, így arra számítottam, hogy ezúttal biztosan levesznek majd a lábamról a dumájukkal. Nem így történt. Míg a Lichking beszólásain anno hülyére röhögtem magam, most egy félmosolyig sem jutottam. A jutalom egyébként a szokásos, ha végigverjük mind a 8 ellenfelet, kapunk egy hátlapot.
A HS lényege persze sosem az egyjátékos mód, így még ha az egy kicsit langyos is, a többi újdonság még simán elmoshatná az afölött érzett enyhe csalódást. Az új Overkill kulcsszó viszont nem olyan, amitől nagyon hasra kéne esni. Amilyen érdekesek voltak az előző kiegészítő mechás fúziói (mégha nem is tarolták le a metát), annyira érdektelen az Overkill. Azt csinálja, hogy ha túlütjük az ellenfél minionját, lesz valami hatása. Lehet varázslaton, fegyveren és lényen is ilyen kulcsszó. A leginkább említésre méltó Overkill lap talán a legendás Oondasta, egy 7/7 Beast, ami ráadásul Rush-t is kapott és túlütésre idéz egy másik Beast miniont a kezünkből.
Ha már a lapoknál tartunk, jött azért pár érdekes, ami feldobja egy kicsit a játékot és pár kevésbé impresszív is, ami még az aréna paklikba is borzasztó gyenge. Ez persze természetes, minden kiegészítőnek vannak sokszor szándékosan gyenge lapjai, de most a favoritnak szánt „spirit lapok” is rémesek lettek, kivéve a sámánét, a Spirit of the Frogot.
A kiegészítő királya egyértelműen az új hunter legendás lap, egy hős: Zul’jin, aki újranyomja az összes varázslatot, amit a játék során ellőttünk. Ezzel be is tört a metába például az új spell hunter és a secret hunter. No, nem mintha ez a szezon egyébként ne lett volna eddig is igazi vadászparadicsom. A jelenlegi top 10 dekknek kb. a fele hunter. Viszont még a Rastakhan's Rumble megjelenése sem tudta megingatni az abszolút elsőnek számító Odd paladint. A 60% körüli nyerési rátájával elképesztő népszerűségnek örvendett… egészen szerdáig. Szerdán viszont valami egészen rendhagyó történt, a Blizzard ugyanis bejelentett egy rakás kártya nerfet és még aznap fel is nyomta a patch-et a szerverekre. Egy kiegészítő megjelenése után ilyen gyorsan még sosem érkezett balance patch. Ennek egyrészt lehet örülni, mert a Blizzard végre bátrabban nyúl a játékhoz és próbálja helyre tenni az OP lapokat, másrészt viszont aggodalomra ad okot, hogy nem figyelnek igazán a közösségre és elhamarkodottan adnak ki egy igen komoly hatással bíró nerfet.
Örömteli, hogy megnerfelték a Level Up kártyát, mely kulcsfontosságú volt az Odd pallynak. Felvitték a manaköltségét 6-ra, amivel az páros manás lap lett, és ezzel a Baku lovagok komoly érvágást kaptak. Más kérdés, hogy a helyüket az Even pally fogja átvenni, ami eddig kb. a második legerősebb volt. Az is jó, hogy helyretették a Saronite Chain Ganget (even paladinnak is fáj), ami mostantól nem másolatot idéz magából, hanem egy másik, 2/3-as Saronite Chain Ganget: egyrészt nem kapja meg a gazdalap erősítéseit, másrészt innentől vége a végtelen Shudderwock idézgetésnek, ami egy roppant idegesítő sámándekk volt. Elbénázták viszont a druida kiegyensúlyozását, ugyanis tönkretették a Wild Growth és a Nourish Classic (!!) lapokat, amikkel nem volt semmi baj. Ha már nerfelni akarták az amúgy sem túl erős druidát, akkor az Ultimate Infestation és a Branching Path lapokat kellett volna, nem elbaltázni két olyan lapot, amik állandó részei a Standard lapkínálatának. A többibe annyira nem mennék bele, de fáj a szívem kicsit a Kingsbane rugó miatt (valószínű csak azért, mert volt ilyenem), amit szintén kicsináltak a Lifesteal fegyverbuff nerfelésével.
A meta összességében rosszabb nem lett, megmaradt jó néhány erős dekk (Even pally, even shaman, odd rogue), a szerdai nerf után kiesett/lejjebb csúszott pár, mint az odd pally és a taunt druid. A hunterek meg egyszerűen tarolnak. A varázslós vadászok két hőssel nyomulnak, van a dekkben Zul’jin és Rexxar is, iszonyú erősek és idegesítő ellenük játszani. Érdekes még az új sárkányos harcos és az odd mágus is, szóval van mit próbálgatni a kiegészítőben.
A játék nem lett rosszabb, mint volt, de véleményem szerint ettől még vérszegény ez a kiegészítő. Ki tudja, lehet csinálok egy secret huntert, hátha néhány meccs és kárörvendő mosoly után szebbnek látom a világot.