A Google arra készül, hogy elindítsa saját játékstreamer szolgáltatását. Ezeknek a szolgáltatásoknak az alapja egy-egy szerverrendszer, modern hardverrel, amelyen gond nélkül elfutnak a legújabb játékok, és egy node akár több játékost is kiszolgál egy időben – csak úgy, ahogy az Nvidia jól ismert GeForce Now szolgáltatásánál már megszokhattuk. Ennek előnye, hogy kliens oldalon nincs szükség erős PC-re, hiszen a munka nagy részét a szerverek végzik, a játékos gépe csak az irányításért és a stream dekódolásáért felel.
A Project Stream névre keresztelt szolgáltatás egyelőre még csak teszt jelleggel érhető el, és csak az Amerikai Egyesült Államok területén belül, később azonban egyéb országokban is bemutatkozhat. A technikai teszthez való csatlakozáshoz csak egy noteszgépre vagy egy asztali gépre, egy Chrome webböngészőre, valamint egy legalább 25 Mbps-os adatátviteli sávszélességet nyújtó internetkapcsolatra van szükség. A teszt keretén belül október 5-től kezdve ingyenesen lehet játszani az Assassin’s Creed Odyssey című játékkal, amennyiben a jelentkező betöltötte a 17. életévét. A részvételhez szükség lesz még egy Google fiókra és egy Ubisoft fiókra, valamint némi szerencsére is, hiszen limitált számú érdeklődő juthat be a tesztrendszerre. Maga a stream egyébként 1920 x 1080 pixeles felbontással és 60 képkocka/másodperces képfrissítési rátával érkezik a felhasználókhoz. Operációs rendszer terén a Chrome OS mellett a Windows, a macOS és a Linux is szerepel a támogatott platformok között – utóbbi háromra persze Chrome webböngészőt is telepíteni kell.
Nagy kérdés lesz viszont, hogy miként alakul majd a valós késleltetés. Egy 60 képkocka/másodperces sebességgel futó játék esetében a szolgáltatásnak 16 ezredmásodperce van arra, hogy a gombnyomást jelképező parancsot fogadja interneten keresztül, rendereljen egy új, élő képkockát és vissza is küldje a felhasználóhoz. Ennek az egésznek szerver oldalon nullához közeli késleltetéssel kell működnie, különben a játékélmény eléggé frusztráló lesz. És a „reakcióidőbe” még a felhasználó monitorjának bemeneti késleltetése is beleszól valamelyest, vagyis a folyamat eléggé komplex.
Hogy az új szolgáltatás mellé később megfelelő hardvert is kínál-e a gyártó, példázl a harmadik generációs Chromecast formájában, Bluetooth támogatással? Ez egyelőre rejtély, de könnyen lehet, hogy október 9-én ilyesmiről is lehull majd a lepel, hiszen ekkor tartja a Google a következő nagy hardver-bejelentő eseményét.
A Google az újítással a GeForce Now szolgáltatásnak kíván konkurenciát állítani, amelyen keresztül jelenleg több, mint 225 játékkal lehet játszani PC-n, Mac-en és az Nvidia Shield platformon. A GeForce Now egy ideje ingyenes béta szolgáltatásként érhető el, de ez előbb-utóbb változni fog.
Az efféle szolgáltatásoknak köszönhetően a játékosoknak a jövőben nem feltétlenülkell erős és drága gamer PC-t venniük, valamint játékkonzolokra sem feltétlenül lesz szükségük – plusz az üzemeltetők szélesebb felhasználói tábort is meg tudnak majd szólítani.