Pár nappal ezelőtt számoltunk be róla, hogy egy marketinges a rövid üzenetével lényegében kitilthatta a Blizzardot és a NetEase-t Kínából, ezzel pedig felfoghatatlan méretű üzleti károkat okozhatott a két vállalatnak.
Nem kellett sokat várni egy újabb közösségi médiás PR katasztrófára, ám most nem a Blizzardnál kell keresni a vétkest. Ezúttal a másik „világ legrosszabb videojáték kiadója” cím esélyese, az Electronic Arts Twitter fiókján jelent meg egy üzenet, ami az egyszemélyes játékosokon gúnyolódik.
Van egy olyan poén, hogy valaki minden tekintetben tökéletes, 10-ből 10 pontos, ám van egy olyan tulajdonsága, ami miatt mégsem jó üzlet vele együtt lenni egy párkapcsolatban. Az Electronic Arts marketinges kollégája úgy gondolta, hogy jó ötlet azzal viccelődni, hogy a kiszemeltünk tökéletes, de csak egyszemélyes játékokkal játszik, vagyis kár rá pazarolni az időt, menthetetlen személy.
A poénkodás annyira „jól sikerült”, hogy több tízezer visszajelzés érkezett a tweetre, ám érthető módon nem az EA-vel együtt nevető kommentelők helyeslő reakcióját kiváltva. A dolog annyira kínos, hogy még az EA egyik legbefolyásosabb fejlesztője, a Star Wars Jedi sorozatért is felelős Vince Zampella is alákommentelt egy facepalm emojit.
A kommentelők részéről az egyik népszerű reakció az, hogy bemutatják az EA-nek, hogy mennyire jól értenek a 10 pontos értékeléshez, hiszen ennek még csak a közelében sincsenek a multiplayer orientált játékaik. Legutóbb például a Battlefield 2042 volt 10-ből 10 pontos, már ha a bukást, és a borzasztó minőséget pontoznánk.
Ugyanezen üzenetre reagálva már azt emelik, ki, hogy lényegében az EA-nek csak a single player játékaik érnek valamit, egy jó Mass Effect rész, a Titanfall, vagy a Star Wars Jedi: Fallen Order messze a kiadó legjobb címei között van.
A Dragon Age sorozat egykori rendezője, Mike Laidlaw is dühös lehetett, amikor a saját gondolatait három szóba tömörítve írta le.
Zach Mumbach sem tudta eldönteni, hogy sírjon-e, vagy nevessen, egykori Dead Space alkotóként ugyanis az ő stúdiója is érintett volt a leépítésekben, amit az EA azzal indokolt, hogy azért volt arra szükség, mert egyszemélyes játékokat készítenek, és nem multiplayereseket.
Szerinte amúgy az EA játékok nem azért 6-7 pontosak, mert a fejlesztők rosszak lennének, hanem azért, mert az EA kényszeríti a készítőket a gyors kiadásra. Úgy gondolja, hogy az EA vezetőségének elképzelése sincs, hogyan is néz ki egy 10 pontos videojáték.
Az Electronic Arts megpróbált viccesen bocsánatot kérni, miszerint a single player játékosok azért nem lehetnek 10 pontosak, mert ők valójában 11 pontot érnek.
Az Xbox marketingosztályáról Stein érkezett az EA segítségére, hogy közölje, mindenkinek van rosszul sikerült posztja a közösségi média felületein, így ahelyett, hogy ezen rágódnánk, jobb lenne csak aludni egyet az egészre.