Egy-egy új technológia bevezetését természetesen komoly kutatás-fejlesztés előz meg, iilyenkor pedig a fejlesztők nyugodtan elengedhetik a saját fantáziájukat, hogy a lehető legjobb terméket tegyék le az asztalra.
Korábban már írtunk arról, hogy a PlayStation 5 VR rendszerének része lehet a DualSense kontroller, ami a belülről-kifelé követés vonalát képviselheti, magyarul külső kamera nélkül, a szemüvegbe épített érzékelőkkel együtt lesz VR kompatibilis. Viszont ez természetesen kevés a megfelelő VR élmények eléréséhez, szükség van speciális kontrollerre is ahhoz, hogy valóban élvezni lehessen a VR tér előnyeit. A Sony kutatói publikálták a saját megközelítésüket a kontroller és az ujjak követése kapcsán elért eredményeikkel.
A kísérleti vezérlő első ránézésre hasonlít a Valve Index kontrollerre, viszont ezt telerakták érzékelőkkel és ezután a több, különböző méretű kezű felhasználóval elkezdték optikai módszerrel tanítani a gépet. A gépi tanulás segítségével így a számítógép a legapróbb mozdulatokból is jó eséllyel kitalálja, hogy a felhasználó milyen mozdulatot kíván végrehajtani és leköveti azt.
A felhasználóknak szánt eszközökben általában a laborban használtaknál jóval kevesebb szenzor szokott lenni, viszont a tanított adatok a végfelhasználóknál is hasznosak lehetnek. Lehetséges, hogy a Sony a PSVR új generációjánál is használni fogja az itt kifejlesztett dolgokat. Erre szüksége is lenne, mert a PSVR irányítói rettenetesen elavultak a PC-s és a Questes vezérlőkhöz képest.
Természetesen nem a Sony az egyetlen, akik a gépi tanulás rendszerével finomítják a technológiát, számtalan gyártó használja már ezt módszert. Az ujjkövetés nem csak a beleélésben segít, hanem a szociális alkalmazásokban, a nonverbális kommunikációnál jelent ég és föld különbséget.