A Fallout 76-ot ezen a ponton valószínűleg nem kell bemutatni senkinek, és arra sem kell emlékeztetni a nagyérdeműt, hogy bizony a megjelenésekor nem talált éppen kedves fogadtatásra. Sokan úgy gondolták, hogy egy ilyen megjelenés méltatlan a Bethesdához és a Fallout-névhez, és maga a kiadó is beismerte, hogy talán még egy kicsit hagyhatták volna a sütőben az anyagot, mielőtt feltálalják.
Ennek ellenére a játék nekünk tetszett, annak idején a kollégánk így jellemezte:
Ha egy szóval kellene jellemeznem a játékot, akkor azt, mondanám: élmény. Vannak fájó pontjai, vannak kiforratlannak tűnő játéktechnikai elemek, de az összkép és a hangulat nagyon jó. A fő erősségét azonban az adja, hogy ezt az élményt másokkal is megoszthatjuk, összedolgozhatunk, együtt fedezhetjük fel ezt a hatalmas világot és egymás segítségére siethetünk, ha szükséges.
És ugyan a játékosszámát tekintve nem panaszkodhat a Bethesda, azért a megjelenés óta leginkább negatív légkör veszi körül a Fallout 76-ot: továbbra is rengeteg kritika érte a bugokat, az üzleti modellt, és továbbra is nagyon sokan kifogásolták, hogy nem adja azt a fajta feelinget, amit egy Fallout-játéktól elvárnának a rajongók.
Jól jellemzi a helyzetet, hogy a bugok jelentős részén továbbra sem tud úrrá lenni a Bethesda, illetve ha ki is javítanak valamit, a helyére újak érkeznek. Az üzleti modell ugyan javult, de továbbra is akadnak megkérdőjelezhető pontjai, viszont úgy tűnik a Wasterlanders nevű frissítés, ami valójában egy hatalmas kiegészítő, talán végre meghozta az áttörést a Fallout 76 számára.
Ez ugyanis végre élettel töltötte fel a posztapokaliptikus vidéket, ami már tele van NPC-kkel, ellenségek frakciókkal, egy rakás küldetéssel, és a játékosok mindennapi életminőségén is igyekezett sokat reszelni a Bethesda.
Ezzel együtt a helyzet így is érdekesen alakult a Steamen. A Wastelanders megjelenésekor ugyanis a "rajongók" készenlétben álltak, és elárasztották negatív kritikákkal a játékot, amik valójában nem a kiegészítőnek szóltak, hanem azoknak az alapvető döntéseknek, amiket az eredeti játéknál hoztak meg a fejlesztők, és amiken nyilvánvalóan nem nagyon lehet változtatni - ők így képzelték el ezt a játékot, ez az elképzelés pedig nem minden "rajongó" elvárásával találkozott.
Nem is kellett sok idő hozzá, hogy a Fallout 76 értékelési összegzése hamar a "Többnyire negatív" kategóriába kerüljön, azonban a Redditet böngészve látni lehetett, hogy az emberek igenis elégedettek a Wastelanders által hozott változásokkal, és jelentősen jobbnak ítélik meg a játékot, mint az előtt. Hamarosan pedig elkezdtek megjelenni a pozitív kritikák a Steamen, ami így először a "Vegyes" állásba, majd a "Többnyire pozitív" kategóriába tornászta fel a játék értékelését, ez a hullám pedig továbbra is tart.
Meg kell hagyni, hogy a Bethesda kitartó, és láthatóan igyekszik folyamatosan javítani a Fallout 76-on, és bizonyos esetekben még a játékosok visszajelzéseit is figyelembe veszik. Jelenleg úgy tűnik, hogy a játék helyzete jobb, mint a BioWare-féle Anthemé, amit annyira fundamentálisan szúrtak el, és később sem tudtak javítani rajta, hogy a készítők inkább a kvázi reboot mellett döntöttek.
Az eddigi beszámolók szerint a Fallout 76 most már sokkal inkább érződik ténylegesen egy szerepjátéknak, mint korábban, és egyelőre az látszik, hogy a kitartó játékkosok elégedettek a változtatások irányával
Nektek tetszik a Wastelanders frissítés?