Az okostelefonok iránti kereslet nem nagyon akar meglódulni, hiába várnak erre elemzők már egy ideje. Talán az év vége hozhat komolyabb változást, de az IDC a harmadik negyedévben még nem számít arra, hogy jelentősebb elmozdulás lenne.
295,2 millió okostelefont adtak el világszerte az áprilistól júniusig tartó időszakban, míg egy évvel ezelőtt 292,2 milliós darabszámról szólt az IDC beszámolója.
Hiába beszélhetünk növekedésről most és az előző negyedévben is, ez olyan elenyésző mértékű különbség, amit a piaci szereplők nem éreznek meg. Ráadásul megint azt lehet látni, hogy a nagyok tudnak jól szerepelni. A top 5-ből kimaradt márkák forgalma 3,1%-kal csökkent, így ezek már csak 32,6%-os piaci részesedésen osztoztak.
Az idei első negyedévben azt lehetett látni, hogy az Apple sokat erősített a Samsung nyomában, most viszont ennek az ellenkezője történt. Az iPhone-ok forgalma nagyjából együtt mozgott a piaccal, míg a Galaxy modellek egészen szép növekedést produkáltak. 7,9%-kal tudott több készüléket leszállítani a dél-koreai alakulat, mint egy évvel korábban. Az IDC rendelkezésére álló adatok szerint ezt a növekedést már nem a Galaxy S25 széria fűtötte, hanem a Galaxy A36 és A56 modellek bevezetése.
58 millió eladott mobiltelefonnal 19,7%-os piaci részesedést szerzett a Samsung, míg az Apple 46,4 milliós forgalmat bonyolított, és 15,7 százalékot hasított ki a lassan növekvő „tortából”.
Az Apple a mostani eredményével még elégedett is lehet, rosszabbul is alakulhatott volna a második negyedév a számára. A vállalat sikeresen fékezni tudta a kínai mélyrepülését. Arról megoszlanak az információk, hogy mennyire volt jó időszaka a cégnek a Távol-Keleten, de az kijelenthető, hogy a korábbi negatív széria, amiben még 10%-nál nagyobb zuhanások is voltak, most megszakadt. A cég promóciós kampányt és akciókat is hirdetett Kínában, hogy ezt elérje.
Globálisan a Xiaomi a harmadik helyet szerezte meg, és most egy kicsit távolodott az Apple-től. Csak 0,6 százalékos növekedést volt képes összehozni a vállalat. 42,5 millió különböző eszközt adott el a Xiaomi – a Redmi és a Poco neveket is ideértve. Hazai pályán, Kínában 10,4 milliós példányszámot ért el, ami 3,4%-kal jobb, mint az előző évben mért eredménye, aminek kifejezetten örülhet a cég. Tudniillik az IDC mérései alapján a legnagyobb gyártók közül egyedül a Xiaomi volt képes növekedést elérni Kínában. Nemzetközi vizeken azonban gyengült a cég pozíciója.
A negyedik helyet a Vivo szerezte meg, akinek a Transsiont sikerült maga mögé utasítania, és az Oppónál is jobban szerepelt, amit leginkább annak köszönhet, hogy Kínában a második legnagyobb gyártó tudott lenni, de globálisan is belehúzott. A 27,1 milliós értékesítési adatból 11,9 millió jött össze Kínában. A Vivo 4,8 százalékos növekedést ért el az idei második negyedévben az IDC adatai szerint. A Transsion eközben 1,7%-kal gyengült és „csak” 25,1 millió okostelefont tudott leszállítani.
Az IDC szerint az új mobilokat már egyre több esetben a mesterséges intelligencia funkciókkal adják el a vásárlóknak. Növekedik az igény ezek irányt, ami persze nem meglepő, miután a felhasználóknak leginkább ezeket reklámozzák a cégek az utóbbi időben. Egy öngerjesztő folyamatról van szó, amiben most biztosan nincs megállás.