A Nothing egyelőre nem sokat bizonyított, eléggé gyengén indult el, és továbbra sem mutat túlzottan meggyőző teljesítményt, de viszonylag elfogadható mennyiségben fogy az a kevés terméke, ami elérhető. Carl Pei a CNBC-nek adott interjúban beszélt arról, hogy mit sikerült eddig elérni, és milyen célok lebegnek a szeme előtt.
Nemrégiben jelent meg a Nothing harmadik terméke, ami ismételten egy vezeték nélküli fülhallgató lett, miután a startup első alkotása is egy ilyen kiegészítő volt. Carl Pei eredetileg azért nagyon nem ilyen kilátásokat vázolt fel, mikor tőkét gyűjtött a vállalkozás beindításához. De szép lassan azért lépdelnek előre. Messze még az, hogy széles termékkínálata legyen, olcsóbb eszközökkel sem igazán próbálkozik a Nothing, de ami elérhető, azt azért néhányan keresik.
Mostanra több mint 1 millió készüléket tudott értékesíteni a márka.
Carl Pei büszkén emelte ki a CNBC-nek adott interjújában, hogy mostanra sikerült elérni az 500 ezer eladott Phone (1)-et. Ami egy kicsi startuphoz mérten egy szép teljesítmény néhány hónap forgalmazást követően. Az is megtudhattuk, hogy a vezeték nélküli fülhallgatókból eddig 600 ezer példány kelt el. Korábban a Nothing ezt a célt hamarabb szerette volna elérni.
A mostani gazdasági körülmények egyáltalán nem kedveznek az új szereplők számára, így a Nothing egyáltalán nincs egyszerű helyzetben, általánosan elmondható, hogy egyre kevésbé költenek új mobilra az emberek. De azt is látni kell, hogy azért Carl Pei egyelőre nem áll a helyzet magaslatán. A OnePlust a szakember sikerre tudta vinni a társaival, de a Nothing esetében egyelőre nem úgy mennek a dolgok, ahogyan szerette volna.
A Phone (1) esetében például időszerű lenne már az Android 13 frissítéssel előállni, hiszen a Samsung mostanra rég frissítette az árban ehhez közel álló Galaxy modelleket. De még mindig a bétatesztelés zajlik, és szinte biztos, hogy a végleges kiadás csak 2023 első negyedévében fog elrajtolni. Miközben a OnePlus esetében például az volt a siker egyik „titka”, hogy hamar megejtette a főverziós frissítéseket a támogatás első éveiben.
A CNBC-nek elmondta Carl Pei, hogy szeretnének a tengerentúlon kikötni; meg akarja oldani, hogy az Egyesült Államokban is a boltokba kerüljenek a Nothing termékei. Elsődlegesen a Phone (1)-re koncentrál most a márka, és úgy véli az alapító, hogy most még lenne esély az iPhone ellen. Leginkább az iPhone SE lenne a Nothing készülékének az ellenfele, hiszen ezzel van egy ársávban. De Pei úgy látja, hogy ez a cél napról napra egyre nehezebben teljesíthető.
„Az Androiddal kihívást jelent az iPhone ellen harcolni, amikor az iOS egyre dominánsabbá válik a piacon. Az iMessage és az AirDrop révén nagyon erősen be vannak zárva a felhasználók, különösen a Z generáció tagjai.” – mondta el a szakember. „Lehet, hogy eljön az idő (az USA-ban), amikor az Apple a teljes piac 80%-át teszi ki, és egyszerűen nem hagy elég teret az androidos gyártóknak, hogy játékban maradjanak.”
Az amerikai nyitás esetén egyébként a legnagobb kihívást a technológiai támogatás biztosítása jelenti, ami egy nagyon komplex dolog, és a hétköznapi felhasználók ebbe nem különösebben szoktak belegondolni. A OnePlusszal Carl Pei ezt végig csinálta, pontosan tudja, hogyan megy ez a dolog, és a Nothing számára most ez még túl nagy kihívást jelentene.