Végre megismerhettük a Xiaomi SU7 villanyautó hivatalos árát is, miután a jármű specifikációjával kapcsolatosan szinte minden kiderült már korábban. Az is bebizonyosodott, hogy nem kettő, hanem több konfiguráció készül, de az 1000 lóerős modell egyelőre nem került elő, csak a SU7 és a SU7 Max közé beékelődő SU7 Pro bukkant fel.
A technológiai bemutatója decemberben volt a Xiaomi SU7-nek, és akkor még nem lehetett azt pontosan tudni, hogy mikor derül ki az ár, és indul a forgalmazás. A cég szerette volna minél előbb útnak indítani a járművet, és a jelek szerint minden a legnagyobb rendben megy a tesztelés során, ugyanis már elindult a rendelések rögzítése, ezzel együtt pedig az árat is megismerhettük. Mikor évekkel ezelőtt bejelentette a Xiaomi, hogy villanyautókat fog készíteni, sokan arról kezdett beszélni, hogy ezek majd mennyire megfizethetők lehetnek. És tényleg így alakult jelen állás szerint.
Sokféle várakozás volt a Xiaomi SU7 árát illetően, és a cég minden képzeletet felülmúló ajánlattal állt elő. Mindenféle extra nélkül, az alap SU7 modellváltozat mindössze 216 ezer jüanba fog kerülni, ami átszámolva 11 millió forintot jelent.
Ezzel az árral mind a Tesla, mint pedig a BYD számára komoly fejtörést okozhat a Xiaomi új belépőként – a BAIC támogatását élvezve. Alapjáraton a SU7 már rögtön 299 lóerős villanymotorral szolgál és 73,6 kWh-s akkumulátorral van szerelve. A több mint 400 V-os rendszert felvonultató autó a kínai mérési szabvány szerint nagyjából 700 km-es hatótáv elérésére képes, ha pedig megfelelő töltőoszlopot talál a tulajdonosa, akkor 15 perc alatt 310 km megtételére elegendő energiát lehet belepumpálni a merülőben levő telepbe.
A SU7 Max ezzel szemben már 800 V-ot meghaladó rendszert használ, 101 kWh-s akkumulátor található a padlójában, és olyan összkerékhajtással gördül az utakra, melynek 673 lóerő a teljesítménye azonnal rendelkezésre álló maximális, 838 Nm-es nyomaték mellett. Ebben az esetben a töltés még nagyobb teljesítménnyel mehet, a fent említett 15 perces töltés itt már 510 km-es hatótávot biztosíthat a kínai mérés esetén. A teljes hatótáv is nagyobb, kb. 800 km megtételére képes az autó. És mindezért 300 ezer jüant kell kifizetni, ami 15,2 millió forintnak felel meg.
A SU7 és a SU7 Max közé beékelődve lesz elérhető a SU7 Pro, amiről március közepén jöttek először hírek. A SU7 Pro nyújtja a legnagyobb hatótávot, ez ugyanis a szerényebb teljesítményű SU7-re épül, de már egy nagyobb akkumulátort használ, 94,3 kWh-val tud gazdálkodni, és így 830 km megtételére képes. Mindez pedig 246 ezer jüanba (12,4 millió forint) fog kerülni, így nagyjából annyiba fog kerülni Kínában, mint a Tesla Model 3 alapmodellje, és azt szinte mindenben lenyomja.
A korábbi híreinkben már szinte mindent megoszthattunk a Xiaomi SU7 kapcsán, de az például új információ, hogy az alapáras autóban a BYD által szállított Blade akkumulátor található, míg a többiek már a CATL egységeit használják. A SU7 Próban a CATL Shenxing akku dolgozik majd, a SU7 Max pedig a CATL Qilin körá épül. Érdekes módon a Shenxing az újabb fejlesztés, és ez LFP technológiás, akárcsak a Blade.
5000 szerencsés a napokban át is veheti az autóját, Founders Edition néven jönnek az első modellek, de a felszereltségükben ezek nem különböznek a többi járműtől. Egyébként a szállítás a hónap végén indul. A cég beszámolója szerint a bejelentést követően 27 perc alatt átlépte a megrendelések száma az 50 ezret, ami igencsak szép teljesítmény.
Kínában 59 helyen lesznek bemutatótermek, ki is lehet majd próbálni az újdonságot. Az év végére pedig az a cél, hogy már 211 értékesítési ponton várják a vásárlókat Kína-szerte. Arról azonban most még nincs szó, hogy globálisan milyen terveket sző a vállalat. Egyelőre a hazai igények kiszolgálására fókuszálnak.