A Shadow of the Tomb Raider a napokban kapta meg a tavaly ősszel már beharangozott RTX és DLSS támogatást, amire sok GeForce RTX tulajdonos várt már, sőt, a legfrissebb hírek szerint akár a GeForce 16-os és GeForce 10-es sorozatú videokártyáknál is elérhetővé válhat az RTX funkció, igaz, némi kompromisszummal, de ez már egy másik történet.
Hogy jelenleg mire van szükség a DLSS és az RTX funkció engedélyezéséhez? A legfrissebb GeForce driverre (419.35), egy GeForce RTX sorozatú videokártyára, valamint a Windows 10 legfrissebb kiadására (1809). A DLSS funkció a Tensor magok hiánya miatt sajnos nem aktiválható a GeForce 16-os sorozat tagjainál, az RTX funkció engedélyezéséhez azonban az áprilisi GeForce driver megoldást jelenthet ezeknél a videokártyáknál, illetve a GeForce 10-es sorozatú modelleknél is.
A Shadow of the Tomb Raiderben a sugárkövetés stilszerűen az árnyékokra fókuszál, nem a tükröződésekre, mint a Battlefield V implementációja, de nem is a globális világításra, mint amit a Metro Exodusban láthattunk. Az RTX funkció a kijelző beállításainál engedélyezhető, méghozzá háromféle szintben – közepes, magas és ultra. A TechPowerUp mérései szerint a támogatás bekapcsolásával szinttől függően 30-50% közötti teljesítménycsökkenést okoz az igényesebb kinézet, viszont az RTX High, illetve az RTX Ultra beállítás között igazából alig-alig van különbség, legalábbis teljesítményigény szintjén.
A DLSS funkció engedélyezése 4K-s felbontás mellett nagyjából 35%-os gyorsulást eredményezhet a TechPowerUp beszámolója alapján, vagyis majdnem teljesen ellensúlyozza azt a teljesítményveszteséget, amit az RTX funkció bekapcsolása okoz. Az alábbi videón megcsodálhatjuk, hogy néz ki a játék, ha minden funkció aktiválva van.
Érdekesség egyébként, hogy ebben az esetben az RTX és a DLSS funkció tetszés szerint, egymástól függetlenül ki- és bekapcsolható, ám a DLSS lényegében csak két felbontáson működik: az egyik a 2560 x 1440 pixeles, a másik a 3840 x 2160 pixeles beállítás. Ezektől eltérő felbontások alkalmazásakor a rendszer a kettő közül a közelebb lévő felbontást választja és középre igazítja a képet, vagyis a tényleges képterület marad a két felbontás valamelyike, a kép körül azonban fekete sávok jelennek meg minden oldalon, ha a választott felbontás éppen más képarányú (szóval extra-szélesvásznú felbontásokra ezúttal sincs tréningezve a DLSS).