Shop menü

DIRECTSTORAGE TESZTET KAPOTT A 3DMARK – MEGMONDJA, MILYEN GYORSAN VÁNDOROL A TARTALOM A TÁRHELYRŐL A GPU VRAM-JÁBA

Ezzel együtt egyéb szempontok szerint is értékeli az adott hardvert, azaz elég sok eredményt kaphatunk, azt viszont nem szabad elfelejteni,hogy ez egy feature test, azaz a lehető legideálisabb állapotot mutatja meg.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
DirectStorage tesztet kapott a 3DMark – Megmondja, milyen gyorsan vándorol a tartalom a tárhelyről a GPU VRAM-jába

A Microsoft DirectStorage technológiájával kapcsolatban egyik korábbi összefoglalónkban már minden fontosabb tudnivalót tálaltunk, majd nem sokkal később az 1.2-es verzió újításairól is beszámoltunk, most azonban arra is fény derülhet, mekkora előnyt nyújthat az újítás teljesítmény terén, hála a 3DMark mögött álló UL Benchmarks csapatának, ugyanis elkészült a 3DMark DirectStorage tesztje.

A DirectStorage lényege dióhéjban annyi, hogy a játékokhoz tartozó különböző eszközöket, azaz például a magas fokban tömörített textúrákat, a geometriákat, illetve egyéb tartalmakat segít hatékonyabban kitömöríteni. A feladatot a klasszikus módszerrel ellentétben nem a CPU, hanem a GPU végzi, hatalmas párhuzamos számítási teljesítményét kiaknázva, ezáltal csökkenhet a játék betöltéséhez szükséges idő, valamint javulhat a futás teljesítménye is. A DirectStorage a GDeflate technológiával karöltve még nagyobb előrelépést hozhat, ahogy az majd a lenti eredményekből is látszik, az olyan újítások pedig, mint amilyen a BypassIO, a játék betöltésének további gyorsulásában segíthet, hiszen tovább csökkenti a processzor vállára eső terhet, már ami az adatok mozgatásának terhét illeti.

Galéria megnyitása

A DirectStorage teszt lényegében azért született, mert játékok alatt nehéz szemléltetni, pontosan mekkora maximális gyorsulást hozhatnak az egyes technológiák az alapállapothoz képest, hiszen a háttérben a CPU és a GPU az adott játékhoz kapcsolódó egyéb folyamatokat is kezeli, ami torzítja a képet. Másrészt azt is érdemes kiemelni, hogy a DirectStorage teszt a lehető legideálisabb körülményt biztosítja a DirectStorage és a GDeflate számára, vagyis a maximálisan elérhető gyorsulást mutatja meg – ennél a valóságban kisebb sebességnövekedésre lehet számítani, pont azért, mert a háttérben a CPU-nak és a GPU-nak egyéb, az adott játékhoz kapcsolódó feladatokat is el kell végeznie.

A mérések alapján egy RYZEN 9 7950X processzorral, egy GeForce RTX 3070 Ti videokártyával, illetve 32 GB-nyi rendszermemóriával, valamint egy 2 TB-os Samsung 980 Pro SSD-vel ellátott rendszerben elég jelentős teljesítménynövekedést eredményezett a DirectStorage használata. A VRAM-ba történő másolás a DirectStorage kikapcsolt állapotában mindössze 3,38 GB/s-os tempóval zajlott, majd a DirectStorage engedélyezésével ez az érték 5,85 GB/s-ra katapultált, és ahogy aGDeflate is bekapcsolódott a munkába, 13 GB/s-os tempó jött össze. A RAM->VRAM közötti másolás teljesítményét is jelentősen növelte a DirectStorage, főleg a GDeflate mellett. A magas tömörítési rátát használó állományoknál a kikapcsolt DirectStorage állapothoz képest, amikor 4,01 GB/s-os sebesség mutatkozott, a bekapcsolt DirectStorage és a GDeflate révén egészen 39,9 GB/s-os tempó jött össze, ami viszont tényleg a lehető legideálisabb állapotot mutatja.

Galéria megnyitása

A teszthez PCIe NVMe alapú SSD kártyára van szükség, lehetőleg PCI Express 4.0-s vagy frissebb szabvány köré építve, illetve kompatibilis videokártya és operációs rendszer is szükséges a sikerhez. Videokártyák terén nemcsak az Nvidia, hanem az AMD és az Intel térfeléről is lehet választani, hiszen a GDeflate egy nyílt forráskódú szabvány, ami a tartalmak kitömörítésének GPU alapú gyorsítását segíti. Ugyanez a technológia bújik meg az Nvidia saját RTX IO funkciója mögött is, ami a DirectX12 mellett Vulkan API támogatást is kínál.

Minimális rendszerkövetelmények:

  • Operációs rendszer: Windows 10, 64-bit (1909-es vagy frissebb verzió), Windows 11, 64-bit
  • Processzor: 1.8 GHz-es kétmagos CPU SSE3 támogatással
  • GPU: DirectX 12 feature level shader model 6
  • Rendszermemória: 4 GB(10 GB azoknál a rendszereknél, amelyek iGPU-t használnak)
  • GPU VRAM: Legalább 6 GB asztali- vagy mobil videokártya esetén
  • Adattároló: Legalább PCI Express 3.0-s csatolófelületet használó SSD
  • Szabad tárhely: 24GB-nyi tárhely szükséges, de ez a teszt után visszajár, az adatok törlődnek

A 3DMark új tesztje ingyenes DLC formájában érhető el, használatához azonban rendelkezni kell a 3DMark Advanced verziójával, valamint a Storage Benchmark névre keresztelt kiegészítővel is. Ha utóbbit még nem zsákoltuk be, akkor azt most éppen 2,99 euróért tehetjük meg. Az új teszt az Enterprise előfizetők számára is elérhető, ha rendelkeznek aktív előfizetéssel.

A 3DMark háza táján egyébként történt néhány egyéb említésre méltó változás is, például elkészült a 3DMark francia nyelvű verziója, illetve új zenékkel bővült a Speed Way, a Wild Life, illetve a Wild Life Extrém teszt – ezek között az adott teszthez tartozó lapon lehet váltogatni.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére