- 7-6-5-4-3-2-1-0...
Az Apollo-program ötödik űrutazókkal végrehajtott repülése az Apollo–11 volt és egyben ez volt az első kísérlet a holdra szállásra is, amelyet sikerrel hajtottak végre az űrhajósok. Ettől függetlenül a mai napig összeesküvés elméletek, és tagadások széles skálája feszül neki egy történelmi ténynek. Ha másik nagy horderejű eseményt vagy láncolatot keresünk, ami szkeptikus, tagadó és a következményekre figyelmeztető cikkek, tanulmányok és nyilatkozók széles tömegét jelenti, akkor meg is találtuk a tökéletes alanyt: a klímaváltozást. A Deliver Us the Moon nem vacakol a Holdra szállással, hiszen mi magunk megyünk fel oda, de meglehetősen sötét disztópikus képet fest arról, hogy a Föld milyen ítélet elé néz, ha a dolgok nem változnak.
A játék alternatív történelme szerint 2030-ra már kicsúcsosodik a bolygónkat sújtó krízis, homokviharok dúlnak, a termő és életre alkalmas területek kiterjedése egyre csökken, ráadásul a természetes energiahordozókat is feléltük. A tudósok pár éven belül új mikrohullámú technológiát fejlesztenek ki, amely a Hélium 3-ra épül, egy olyan elemre, ami a Holdon hatalmas mennyiségben található meg. Ezzel tehát megoldódott a probléma, a Holdon megépült űrbázis rendszeres időközönként hatalmas energiacsomagokkal látja el a Földet.
Egészen 2054-ig, amikor is hirtelen megszűnik az energia ellátás, a Föld pedig hatalmas bajba kerül – mivel nincs erőforrás egy mentőakció kivitelezésére, a földi irányító bázist bezárják és az azt ellátó szervezetet megszűntetik. Egy tudós azonban nem adja fel és nem hajlandó belenyugodni abba, hogy válaszok és energia nélkül maradtunk. 5 év kemény munkával és a korábbi csapata magjával egy egyszemélyes küldetést készítenek elő az elhagyatott sivatagi űrbázison. Egyetlen kilövésre van csupán lehetőség és a cél nem kisebb, mint a bolygó megmentése.
Űrhajósként és az emberiség potenciális megmentőjeként azzal a céllal érkezünk az űrbázisra, hogy választ találjunk az energiacsomagok hiányára és arra is, hogy miként tűnhetett el a teljes legénység és személyzet mindenféle üzenet vagy nyom nélkül. Ez utóbbi aztán, mint kiderül, nem teljesen igaz. Megéri mindenhol, a tutorialt beleértve körülnézni, mert információkat, mementókat és ereklyéket találhatunk a játék történetével kapcsolatban. Jegyzetek, levelezések, kis emléktárgyak, számítógép terminálok során vezet az út a megoldás felé, ami lehet, hogy sokkal ijesztőbb, mint elsőre sejthettük volna. A Deliver Us the Moon mégsem valamiféle misztikus, horror játék ahol természetfeletti események borzongatnak meg minket.
Ehhez bőségesen elég lesz a magányos és csendes űr is, na meg az, amit az emberi lélek mélyén találunk. A történet ugyanis elsődlegesen drámai, az emberi viselkedés, gondolkodás, a tudás és az ösztönök kavalkádja.
Meneküljünk a katasztrófa elől, hátha valahol jobb lesz, vagy ragaszkodjunk a végsőkig egy megoldáshoz? Érdekel minket a Föld és az azt elpusztító, felelőtlen emberiség sorsa, vagy hagyjuk a sorsára a lenn ragadtakat?
Tehát aki gyilkos robotokra, halálos csapdákra, plazmafegyver vagy lézer csatákra és az Ad Astrához hasonlatos holdkomp-autós üldözésekre számított sajnos csalódni fog. Igaz, vannak robotok a játékban, még olyan ok is akik lőni fognak ránk, de őket kicselezni, kitaktikázni kell inkább. Van kis plazmavágónk is, amivel azonban harc helyett lezárt utakat, dobozokat nyitunk majd fel. Segítőnk is robot lesz, segítségével eggyel több megoldás lesz a kezünkben, ha elakadnánk. És nem titok az sem, hogy vezethetünk holdjárót és hold-metrót is. Kisebb-nagyobb logikai feladványokkal találkozunk majd utunk során.
Ez gyakran tárgyak cipelését jelenti, vagy épp a megfelelő sorrend eltalálását, bizonyos helyzetekben lopakodnunk kell vagy jól időzítenünk. Mindeközben pedig emlék visszajátszásokat nézünk, jegyzeteket, leveleket olvasunk és a rutinfeladat komoly háttérben futó összeesküvéssé válik. Az emberek nem véletlenül tűntek el, és határozott céljuk volt. Hogy egyetértünk-e velük, az már szinte mindegy 5 év távlatából. Hogy meg tudjuk-e menteni a Földet, az pedig továbbra is egy hatalmas kérdőjel és nem csak amiatt, amiért eredetileg érkeztünk.
A Deliver Us the Moon egy izgalmas, de meglehetősen lineáris játék. Ami izgalmassá teszi az a változatos környezet, a (nem túl nehéz) logikai fejtörők, de főként az extra információk és a történetet egyre előbbre vivő szálak felgöngyölítése. A játék elsősorban mesélni akar és egyre kínzóbb kérdéseket és dilemmákat vet fel, ahogy közeledünk a vége felé. Akik szeretik az űrkutatást, a disztópikus kereteket és az emberiség túlélésének kérdőjeleit, azok készülhetnek a kilövésre, a rakétában csupán egyetlen embernek van már csak hely.