Az Intel Raptor Lake és Raptor Lake Refresh sorozatának egyes tagjait érintő bugok, amelyek miatt idővel instabillá válhatott a rendszer, sok-sok kellemetlenséget okoztak a felhasználóknak az elmúlt időszakban.
Az egyik vásárlót a jelek szerint olyannyira felbosszantotta a dolog, hogy felkért egy ügyvédi irodát, segítsenek csoportos pert indítani a vállalat ellen, ugyanis szerinte az Intel tisztában volt azzal, hogy hibás 13. generációs és 14. generációs processzorokat forgalmaz. A Dovel & Luner ügyvédi iroda jogi képviselői arra számítanak, a csoportos perhez egyéb olyan vásárlók is csatlakoznak majd, akik belefutottak az instabil processzorokba. A felperes természetesen kártérítést szeretne elérni.
Maga a csoportos per Kalifornia államban, San Jose városának szövetségi bíróságán indult, a felperes pedig Mark Vanvalkenburgh, aki New Yorkban, az Orchad Park környékén lakik, és 2023 januárjában egy Core i7-13700K vásárlásával kezdődött a kálváriája. A panasz szerint a processzor használata során az adott rendszer gyakran produkált hibákat, amelyek között hirtelen kijelző-elsötétülések, illetve váratlan rendszer-újraindulások egyaránt jelen voltak. A nyár folyamán megjelent javítást alkalmazta, amelytől azt várta, segít a stabilitással kapcsolatos hibák orvoslásában, ám a frissítés telepítését követően sem szűnt meg a rendellenes működés.
Az ügyvédek szerint az instabilan működő rendszer, ami gyakran összeomlott és fekete kijelzőt produkált, nem javult meg az Intel által kiadott javítás hatására sem, így a felperes szerintük összességében nem azt kapta, amiért fizetett. Szerintük akkor, ha a felperes előre tudott volna a hibákról, vagy meg sem vásárolja az adott terméket, vagy kevesebbet fizetett volna érte.
A felperes szerint az Intelnek már az előtt tudnia kellett, hogy baj van a Raptor Lake és a Raptor Lake Refresh processzorokkal, mielőtt ő megvásárolta a Core i7-13700K-t. Szerinte az Intel belsős tesztjei, amelyek a processzorok piacra dobása előtt és után készültek, rámutattak arra, hogy hibásak a termékek. Ennek ellenére a gyártó továbbra is piacon tartotta a termékeket és azokat nagy teljesítményű processzorokként jellemezte, elhallgatva azt, hogy potenciálisan instabilak lehetnek, ezzel csalást, a garancia megsértését, illetve a New York-i fogyasztóvédelmi törvényeket is megsértette.
Az Intel csapata összesen háromféle mikrokód-frissítést adott ki, amelyekkel sikerült javítani a hibát okozó bugokat. Az első, ami június folyamán érkezett, az Enhanced Thermal Velocity Boost algoritmust célozta (0x125), majd augusztusban megérkezett a következő javítás, ami a szükségtelen magas feszültségű kérelmeket orvosolta (0x129). Szeptember folyamán egy harmadik patch is megjelent, ami a fenti kettőt tartalmazta, plusz védelmeket is bevezetett annak érdekében, hogy üresjáratban és alacsony terhelés alkalmával se alkalmazzon feleslegesen magas üzemi feszültségeket a rendszer.
Azt a gyártó többször is kiemelte, hogy azokban az esetekben, amikor a rendszer már instabilitás jeleit produkálja, a mikrokód-frissítések nem hoznak majd javulást, hiszen addigra a túl magas feszültség miatt bizonyos komponensek javíthatatlanul károsodtak, éppen ezért garancia keretén belül cserélni kell az adott processzort. A gyártói garancia idejét ki is bővítették két évvel annak érdekében, hogy az összes olyan processzort ki lehessen cseréltetni, amelyeknél majd csak később jelentkeznek az instabilitás jelei, és erről tájékoztatást is adtak.
Úgy tűnik, a frissen indított csoportos per felperese úgy gondolja, nem elég a processzor cseréje, az ügy szerinte megérdemel egy nemzetszintű csoportos pert. A felperes kártérítést szeretne kapni, ebben a törvényes és a büntető kártérítés egyaránt szerepelne, valamint azt szeretné elérni, hogy a csoportos per többi résztvevője is részesüljön a kártérítésben, amelynek pontos mértéke a végső ítélettől függ majd.