Shop menü

COMMAND & CONQUER REMASTERED: JÖHETNEK A MODOK

​​​​​​​Nyílt forráskódú lesz a játék.
Török Roland
Török Roland
Command & Conquer Remastered: Jöhetnek a modok

A játék producere, Jim Vessella bejegyzései alapján elkötelezett egy jó minőségű, a rajongók igényeit kielégítő Command & Conquer Tiberian Dawn és Red Alert játék készítésében. Láthatóan ért is hozzájuk, ami nem véletlen, a C&C 3 óta aktív részese a sorozat alakulásának. Az eredeti fejlesztők beszervezésén túl a maga részét is kiveszi munka során, például a videók felújításával, a közösséggel való kommunikációval, illetve az EA számára manapság szinte elképzelhetetlen funkciók kiharcolásával.

A C&C játékok híresek a modokról és a moddolási lehetőségekről. A Moddb.com oldalon szinte biztos, hogy a top 10 program között mindig találsz egy C&C játékhoz köthetőt, éppen ezért az egyik legfontosabb és legégetőbb kérdés a közösség részéről az volt, hogy mi lesz ezekkel a Remasterednél? Az Electronic Arts játékok hosszú ideje nem támogatják ezeket a fajta változtatásokat hivatalosan, így ez valós és égető kérdés maradt egészen mostanáig.

Bejelentésre került, hogy a Command & Conquer Remastered megjelenésével az Electronic Arts GPL 3.0-s licencként a TiberianDawn.dll és RedAlert.dll forráskódját közzéteszi.

Ez tehát nem csak egyszerűen azt jelenti, hogy új pályákat lehet pakolni a játékba, hanem azt is, hogy konkrétan új játékot lehet készíteni az alapok felhasználásával. Jim Vessella szerint ez egy kulcs momentum az EA, a C&C közösség és a videojáték ipar számára is. Hangsúlyozza, hogy ez az eredmény a közösségi tanácsnak (C&C rajongók, akik tanácsokkal segítik a fejlesztést) és az EA közös együttműködésének az eredménye.

A forráskód viszont nem csak, hogy elérhető lesz, de már úgy is készült el, hogy az kompatibilis legyen a CnCNet és az Open RA rendszerekkel is (a CnCNet a régi C&C játékok online játékmódját hozza vissza, míg az OpenRA egy nyílt forráskódú, ingyenes Red Alert, Tiberian Dawn és Dune 2000 játék). A fő céljuk az volt ezzel, hogy tényleg ki tudja használni a közösség a kódot.

A mod támogatásra visszatérve, a korábban már bejelentett pályaszerkesztővel együtt már könnyebben lehet egyedi egységeket készíteni, a képeket lecserélni, játékmenetet módosítani vagy adatokat szerkeszteni. A Petroglyph már egy így létrehozott egységet is fog mellékelni, aminél az volt a fő kérdés: mi történne, ha a NOD elfoglalna egy GDI Mammoth tankot? A képen látható jelenség jönne létre, vagyis egy tüzérségi ágyút tennének a tetejére, ami taktikai atomot lő ki magából – ez lesz a Nuke Tank. Ez az egység játszható lesz a modoknak hála és remélik, segít majd a lelkes felhasználóknak az indulásban.

Galéria megnyitása

Fontos céljuk volt még a LAN, vagyis a helyi hálózati játék támogatása. Ezzel sem maradnak adósok, de ez nem fog a játékkal egy időben érkezni, mert a Covid-19 helyzet miatt nem volt alkalmuk igazi teszteléseket végrehajtani. Viszont fontos nekik, hogy benne legyen, mert ha a jövőben valami ismét történne a szerverekkel és leállnának, ez egy biztos pont, amivel a játékosok újra játszhatnak együtt.

A Steames változat már eleve Workshop támogatással fog érkezni, szóval pár kattintással telepíthetővé vállnak a módosított fájlok és ezeket könnyedén lehet majd aktiválni. Az Origin vásárlások esetén ezeket kézzel kell majd a helyükre tenni. A modok az Options / Mods részen belül lesznek találhatóak a játékon belül.

Zárógondolatként Vessella elmondta, hogy nagyon várják a közösség alkotásait és mindent megtesznek, hogy minden stabil legyen induláskor, de nincs kétségük afelől, hogy ha ezrek indulnak játszani, találni fognak hibákat. Éppen ezért várják majd a visszajelzéseket, hogy ezeket javítani tudják majd.

A C&C Remastered június 5-én érkezik Steamre és Originre.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére