A Ubisoft a Ghost Recon Breakpointba akarja behozni az NFT-t és a közösség egyből rá is ugrott a kiadóra, hogy minek. Viszont nem csak kívülről kapta a kiadó a támadást, a saját dolgozóik is kiakadtak a dolgon. A Kotaku információ szerint a kérdéses megbeszélésen 700 fejlesztő vett részt és ebből csak 4 tartotta jó ötletnek az NFT-t, a többiek a belső fórumokon azt írták, hogy teljesen értelmetlen, nem ad hozzá semmit a játékhoz és csak a kiadó hírnevét fogja rombolni. Többen jelezték, hogy általában igyekeznek pozitívan állni a bejelentésekhez, de ez rendesen feldúlta őket.
A Ubisoft tervei szerint csak úgy lehetne amúgy NFT-hez jutni, ha valaki legalább 600 órát játszik a játékkal. Többen viszont felhívták a figyelmet, hogy akkor innentől kezdve botok fogják elárasztani a szervereket, amik csak farmolni fognak, mesterségesen felhúzzák az árakat és üzérkedni fognak a normális játékosok kárára. (Arról nem is beszélve, hogy a botok is fölöslegesen égetik majd a környezeti erőforrásokat a gépek futtatásával).
A Francia Kereskedelmi Szövetség külön foglalkozik a kérdéssel, szerintük a blokklánc alkalmazása a videojátékokban felesleges, drága és károsítja a környezetet, ráadásul semmit nem ad hozzá a játékélményhez.
A Ubisoft bár nem lépett vissza teljesen még a blokklánctól, a S.T.A.L.K.E.R. 2 fejlesztőinek nem volt elég ez a példa, úgy gondolták, hogy ők maguk is megpróbálnak egyedül belefutni abba a bizonyos erdőbe.
Bejelentették, hogy az új játékuk opcionális NFT-t fog kínálni, bárki megvásárolhatja saját virtuális avatarját, hogy aztán lényegében benne legyen a játékban az ember neve. Ezt a fejlesztők szerint csak megjelenés előtt árulták volna és nem adott volna ezen kívül senkinek semmilyen előnyt.
Sokan nagyon mérgesek lettek a bejelentésre, hiszen ilyen akciót az NFT nélkül is le lehetne folytatni: egy egyszerű Google űrlap segítségével fel lehetne tölteni az NPC-ket, ha valaki fizet egy ilyen opcionális DLC-ért. Ez utóbbi azért is lenne előnyösebb, mert nem égeti el a jövő generáció tiszta levegőjét egy bután bámészkodó járókelő miatt. Többen megjegyezték, hogy ironikus, hogy egy játék, ami a környezeti katasztrófáról szól, maga is tesz azért, hogy a való világban is ilyen helyzet alakuljon ki.
A közösség dühe miatt viszont ők is úgy döntöttek, hogy nem éri meg nekik ezt tovább firtatni. Közleményükben először kiemelték, hogy nekik ez fontos bevételi forrás amire szükségük lenne, mivel nagyon komplex és nagy játékot készítenek, ám ezt a közleményt később törölték és egy egyszerűbb bejelentést tettek ki helyette, hogy mégis teljesen visszalépnek az egész NFT-től.
Nem segíthetett a GSC Game World csapat helyzetén az sem, hogy időközben a Microsoft oldaláról Phil Spencer is kijelentette, hogy inkább kizsákmányoló dolognak látja az NFT-t, mint hasznosnak, így nem akarnak ilyen jellegű tartalmat látni Xbox-on. Mivel a S.T.A.L.K.E.R. 2 elég jelentős Xbox Game Pass címnek ígérkezik, vélhetően a Microsoft is támogatta anyagilag a stúdiót, ezért ezeknek a kijelentéseknek súlya van. Ha ez viszont nem lett volna elég nekik, a Steam korábban már kitiltotta a blokklánc alapú játékokat a boltjából, így lehetséges, hogy onnan is érkezett nyomás.
Phil Spencer mindenesetre hozzátette, hogy nem minden NFT épül arra, hogy átverje az embereket, lehet a jövőben kialakul valami egészséges dolog belőle, de a nagy részük most csak a gyors pénzszerzésre, emberek átejtésére és kizsákmányolásra játszik.