A Tesla szigorított önvezető autóinak szoftverén

A balesetek elkerülése végett a rendszer ezentúl még sűrűbben igényli, hogy a sofőr a kormányra helyezze kezét.

A Tesla szigorított önvezető autóinak szoftverén

Az Autopilot nevével ellentétben nem egy robotpilóta, hanem inkább egy komplex működésű tempomat, amely a például a jármű saját sávban maradását biztosítja. A rendszer korábbi verziói esetében a szoftver egy-két percig hagyta, hogy a sofőr levegye a kezét a kormányról, mielőtt figyelmeztetéseket kezdett küldözgetni. Az új frissítés azonban már 30 másodperc után elkezd figyelmeztetni, hogy a vezető fogja meg a volánt, így igyekezve biztosítani, hogy a sofőr figyel az útra.

A Tesla egyszer már szigorított félig-meddig önvezető autóinak szoftverén: 2016 végén, pár hónappal azt követően, hogy Josh Brown életét vesztette egy floridai autópályán, mivel fékezés nélkül belehajtott egy, az utat keresztező kamionba. A sofőr az ütközés előtt hosszú percekre elengedte a kormányt. A Tesla a baleset után vezette be, hogy ha az autó vezetője egy-két percnél hosszabb időre engedi el a volánt, és a figyelmeztetések ellenére sem ragadja meg újra azt, az autó egyszerűen lelassít és megáll.

Az újabb szigorítás azokra a balesetekre érkezett válaszul, amelyek az év eleje óta következtek be. Idén már legalább hárman ütköztek Teslával amiatt, mert túlságosan az Autopilotra hagyatkoztak vezetés közben, és az egyik esetnek halálos áldozata is volt. A Tesla álláspontja szerint a márciusi halálos baleset során a sofőr figyelmen kívül hagyta az autó jelzéseit, és nem ügyelt az útra.

Galéria megnyitása

Egy friss jelentés készítői ugyanakkor nem egészen értenek egyet ezzel a véleménnyel. Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság vizsgálata alapján a figyelmeztetések több mint 15 perccel a baleset előtt villantak fel, és a sofőr az ütközés előtti utolsó másodpercekig fogta a kormányt. Ami azt jelenti, hogy esetében valószínűleg a mostani szigorítás sem segített volna elkerülni a tragédiát.

A szigorítás más szempontból is ellentmondásos, amit a Tesla-ügyfelek már is szóvá tettek, mondván hogy a folyamatos és idegesítő figyelmeztetések miatt inkább nem is használják az Autopilot funkciót, amely elviekben javítaná a közlekedés biztonságát. A helyzetet bonyolítja, hogy bár a Tesla alapítója, Elon Musk meg van győződve arról, hogy az Autopilottal biztonságosabb a vezetés, ezt az álláspontot kevés tényleges bizonyíték támasztja alá.

Bár a rendszer kétségkívül segít elkerülni a sofőröknek bizonyos típusú baleseteket, más esetekben ügyetlenebb az emberi sofőröknél. A márciusi balesetnél például több jel is arra mutat, hogy az Autopilot terelte a járművet a betonelem felé, amelynek a kocsi végül nekiütközött.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward