Shop menü

AZ EGYKORI FEJLESZTŐK SZERINT HAZUGSÁG, HOGY A LARIANNÁL MEGBARÁTKOZTAK AZ AI-VAL

Daniel Vávra azonban megvédte a Larian vezetőjét, szerinte az AI kinyír majd minket, de cserébe felvirágzik az ipar.
Török Roland
Török Roland
Az egykori fejlesztők szerint hazugság, hogy a Lariannál megbarátkoztak az AI-val

Pár napja számoltunk be arról, hogy milyen támadások érik a napokban a Baldur’s Gate 3-at is fejlesztő, a Divinity-n dolgozó Lariant. Történt ugyanis, hogy kiderült, a hosszú, több hónapig tartó fizetetlen felvételi folyamatok mellett a vezetőség erőltetni kezdte az AI használatát is a kezdeti munkafolyamatok során.

A Larian vezetője, Swen Vincke egy nyilatkozata során azt mondta, hogy a stúdióban dolgozók többé kevésbé megbarátkoztak az AI-val, így a felháborodás a közösség részéről alaptalan. Az egykori Larian dolgozók viszont nem így látják. 

Hanner, aki a BG3 minőségbiztosítási vezetője volt, nem lepődik meg a Larian vezetőjén. Szerinte az, hogy az alkalmazottakra ráerőltetik a GenAI használatát, senkinek sem jó, és megérdemli a kritikát. Különösen ironikusnak tartja azt is, hogy az a stúdióvezető, aki a Lariant a „jófiú” képére alakította a publikum szemében, most seggfejként viselkedik. Szerinte a menedzsment elbaltázott döntése, hogy plagizáló gépeket erőltetnek azért, hogy időt spóroljanak. Mint írja, elég sok barátja van, aki még mindig a Lariannál dolgozik, és csoportosan próbálnak hatni a vezetőségre, hogy hagyjanak fel a generatív AI erőltetésével. 

Selena Tobin, aki korábban a junior 3D environment artist volt a csapatnál, 2 éve hagyta ott a stúdiót, jelenleg a League of Legends-en dolgozik. Az ő idejében már megkezdődtek az AI használati dolgok. Arról tud csak nyilatkozni, hogy a Lariant egészen addig szerette, amíg el nem kezdték erőltetni az AI használatát, bár nem ezért hagyta ott végül a stúdiót. Szerinte elég tehetséges személy dolgozik ott, hogy ne kelljen AI-t használniuk ahhoz, hogy remek ötleteik legyenek.

A Larian vezetőjét Daniel Vávra, a Kingdom Come: Deliverance stúdiójának alapítója védte meg a napokban. Szerinte az AI hisztéria ugyanaz, mint amikor az emberek tönkretették a gőzgépeket a 19. században. Szerinte voltak olyanok, akik még a Kingdom Come 2-ben is AI-t véltek felfedezni, pedig erről nincs tudomása, egyedül arra használta az AI-t, hogy néhány KCD1 képet és néhány textúrát felnagyítson.

Ő maga nem rajongója az AI művészetnek, de szembe kell nézni a valósággal, ezek itt maradnak velünk.

Ő maga a zene miatt fél, mert úgy tűnik, hogy lassan megkülönböztethetetlen az AI zene a valóditól. Viszont az AI-nál is jobban utálja azt, hogy egy játék elkészítése 7 év, 300 ember és több tízmillió dollár. Szerinte, ha az AI képes a lassú, fárasztó folyamatokat meggyorsítani, akkor igenis megéri használni számára. Szerinte az AI a játékélményt is javítani tudja, hiszen az AI segítségével végtelen lehetőség lehetne egy RPG játékban.

Akik miatt aggódik, az a programozók. Szerinte lesz majd egy programozó mérnök, aki kiadja az irányt, de onnantól kezdve mindent a gép fog leprogramozni. Szerinte ez már nagyon közel van, az emberek ráadásul nem is fognak róla tudni, hogy az adott programot gép vagy ember írta. A programozók lecserélése valós veszély, hiszen pár perc alatt megoldja majd azt a gép, amire a programozónak hónapok kellenek. 

Azt is hozzátette azért, hogy az AI persze kiírthatja az emberiséget, de cserébe addig is bárki képes lesz bármilyen ötletet megvalósítani, ami a nagy kiadók és Hollywood halálához vezet majd azért, hogy az indie világ felvirágozzon. 

A posztját AI fordította le cseh nyelvről angolra.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére