Az AMD jelenleg még az RDNA 3 architektúra köré épülő videokártya-kínálatának bővítésén dolgozik, ugyanis egyelőre csak két modell a Radeon RX 7900 XT, illetve a Radeon RX 7900 XTX érhető el a termékpaletta ezen részén.
A nem is oly távoli jövőben további modellekkel gyarapodhat a felhozatal, ezzel egy időben pedig már a következő generációs RDNA 4 architektúrát használó videokártyák fejlesztése is gőzerővel zajlik. A vállalat egyik szakembere, a Computing and Graphics Business vezetője, Rick Bergman, illetve a Radeon Technologies Group vezetője, David Wang éppen a minap adott interjút a 4Gamers munkatársainak, amiből kiderült, milyen csapásirányt határoztak meg az RDNA 4 esetében.
A japán techoldalon megjelent írás szerint az AMD az RDNA 4 érkezésével sem gondolkodik abban, hogy a mesterséges intelligencia felhasználási területeit kibővítse a képfeldolgozás, illetve a felskálázás irányába, ami az Nvidia háza táján egyre nagyobb szerepet kap. Az AMD szakemberei szerint nem ez a legjobb felhasználása az AI-ban rejlő potenciálnak, ezt a teljesítményt a klienspiacon egyelőre nem is igazán használják ki, legalábbis szélesebb körben nem.
Az AMD saját felskálázó technológiája, a FidelityFX Super Resolution, amely a 2.2-es kiadásnál tart és éppen a napokban vált elérhetővé a forráskódja, nem is használ AI gyorsítót a képfeldolgozáshoz, illetve a működéshez. Az RDNA 3 által bevezetett AI gyorsító hardvert más célokra akarják használni, például a játékmenet javítására, azaz a mesterséges ellenfelek intelligenciájának javítására, procedurális világ-generálásra, illetve számos egyéb olyan dologra, amelyekből profitálni lehet a különböző játékmenetek alatt – nem szeretnék ezt a hardveres erőforrást képfeldolgozásra elhasználni.
A vállalat szakemberei úgy látják, érdemesebb inkább arra koncentrálni, hogy a GPU még függetlenebb legyen a CPU-tól, már ami a rendereléssel kapcsolatos feladatokat illeti. Ebbe az irányba tett is néhány lépést a vállalat az elmúlt generációk során, ezek közül a legfrissebb az MDIA (Multi-Draw Indirect Accelerator), ami az RDNA 3 architektúrával debütált. Ennek lényege, hogy a szoftver több rajzolási parancsot küldhet a GPU felé, ezzel csökkentve a processzor vállára helyeződő teher mennyiségét, így a CPU más feladatokkal foglalkozhat és összességében javulhat a teljesítmény. Ezen a téren az RDNA 3 az AMD mérései szerint 2,3x hatékonyabban dolgozik, mint az RDNA 2, azaz igen hasznos technológiáról van szó.
Arról természetesen nem esett szó, hogy az RDNA 4 architektúra pontosan mely területeken különbözik majd az RDNA 3-tól, valamint az is rejtély, pontosan mikor debütálnak a vele felszerelt termékek. Az RDNA 3 igazából még csak nemrégiben debütált, éppen terjeszkedő fázisban van, de a Radeon RX 7900-as sorozat és az 5 nm-es csíkszélességgel készülő Phoenix Point mobil APU egységek formájában már elérhető