Shop menü

ATOMJAIRA ROBBANTHATJÁK A ZAVARÓ REKLÁMOKAT AZ IOS FELHASZNÁLÓK

Hirdetések blokkolására is alkalmas eszközt kap az iOS 18 a legújabb bétával, és más érdekes változásra is számítani kell.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Atomjaira robbanthatják a zavaró reklámokat az iOS felhasználók

Az Apple folyamatosan dolgozik az iOS 18 operációs rendszeren, és a jelek szerint meglehetősen sok béta kiadást követően fog ez elkészülni. Szeptember közepére várható a frissítés rajtja, és már az ötödik béta kiadásnál tart kevesebb mint 2 hónappal az első béta megjelenését követően. A mostani frissítés pedig igazán érdekes lett.

Megjelent az iOS 18-ban a Distraction Control névre hallgató funkció, ami a böngészőbe épül be, és a nevének megfelelően elvileg arra szolgál, hogy a zavaró elemeket el lehessen vele rejteni. Hogy mi lehet egy weboldalon a zavaró elem? Nos, értelemszerűen a reklámokat mindenképpen ide lehet sorolni, nem meglepő módon mindenki arról számolt be elsőként, hogy ezzel a hirdetéseknek búcsút lehet inteni. Legalábbis átmenetileg, mert amennyiben a reklám felület változik, újra meg fog jelenni az elem.

Galéria megnyitása

Az Apple azt hangsúlyozza, hogy nem az volt a célja, hogy egy integrált adblockert adjon az emberek kezébe. De látni kell azt, hogy a cupertinóiak igazából az elmúlt években már többször is bevezettek olyan fejlesztéseket, amik a hirdetéseket akadályozták különböző módokon. Ha nem is letiltották ezeket, de például úgy korlátozták, hogy a hirdetők ne férhessenek hozzá személyes adatokhoz, így képtelenek legyenek egyszerűen célzott reklámokat célba juttatni. A Distraction Control automatikusan semmit nem rejt el, és dinamikus működésre sem képes, mindent manuálisan kell rejteni, és amennyiben az elem változik a következő látogatás alkalmával, már nem lesz rá érvényes a tiltás.

Nemcsak zavaró reklámokat, hanem bármilyen weboldal elemet el lehet majd rejteni ezzel az eszközzel. A weboldalak hírlevelére feliratkozási figyelmeztetések, felugró elemek, sütikkel kapcsolatos rendszeres tájékoztatók, bannerek, automatikusan elinduló videólejátszók, GDPR-ral kapcsolatos információs felületek és más egyebek egyaránt elrejthetőek ezáltal.

Galéria megnyitása

Az Apple Thanos csettintésének eltűnési effektjével semmisíti meg a nem kívánatos elemeket, hogy az egész még hatásosabb legyen. Hasonló animációt már a Telegram is használ az eltűnő tartalmaknál. Hozzá kell még tenni, hogy az eszközök között nem szinkronizálja a Safari, hogy milyen elemeket rejtett el a felhasználó, így amennyiben több Apple készüléket is használ, mindegyiken külön meg kell oldani a figyelemelterelő, zavaró dolgok eltüntetését.

Újítás az iOS 18 béta 5 esetében az is, hogy a Fotók alkalmazás egy kicsit visszafejlődött. Úgy fest, hogy az Apple figyel a felhasználói visszajelzésekre, és kivette azt a funkciót, hogy oldalra lapozgatva lehessen a képek és a kollekciók között ugrálni. Ez sokakat zavart, és igazából sok értelmét nem látták, így sokan emelték ki pozitívumként, hogy ezt a fejlesztést itt kivezette a vállalat. A Fotók appnál más változások is lesznek, akik kedvelik az albumokat és sokat használnak, azoknál például az albumok prioritásban fentebb kerülnek.

Galéria megnyitása

A frissítést követően könnyebb lesz kezelni a főképernyő oldalait, a szerkesztési eszközt már egy hosszú érintéssel el lehet ezáltal érni. Mikor a sötét mód aktív, a kereső használata során már a sötét mód ikonjai fognak megjelenni, ezt ugyanis korábban elfelejtette módosítani az Apple. A Vezérlőközpontban pedig néhány ikon grafikája frissül kisebb-nagyobb mértékben, hogy jobb legyen az összhatás.

Galéria megnyitása

A dizájnt az Apple valószínűleg egészen a bevezetésig fogja még finomítgatni, és a felsoroltakon túl a mostani bétában is több lesz a változás egyébként. Sok kis apróság szemet szúrhat az embereknek, de számos finomítás valószínűleg fel sem fog tűnni a felhasználóknak.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére