Egy interaktív sztorival jelentkezett a Geoff Keighley újságíró, aki nagyon jó kapcsolatot ápol a Valve-val, végig jelen lehetett a Half-Life: Alyx fejlesztésekor és dokumentálta a cégen belüli történéseket.
Az új „puzzle” játékban végre helyére kerülnek a Valve körüli spekulációk és kiderül az, hogy mi történt a Half-Life szériával ennyi éven keresztül.
A Half-Life: Alyx – Final Hour a Steam értékelések alapján is remek alkotás, így ha nem szeretnéd magadnak lelőni a benne található érdekességek egy kis szeletét sem, akkor kicsit több, mint 8 euróért megvásárolható, viszont egyelőre még csak angol nyelven tud.
Az interaktív élményből ugyanis kiderül, hogy a Valve tényleg nem ült a babérjain az elmúlt évtizedben, 2013 és 2014 között aktívan dolgoztak is a Half-Life 3-on. Egy olyan procedurálisan változó, de vezetett élményt akartak létrehozni, mint amilyen a Left 4 Dead is volt, hogy akár többször is újra játszható legyen a játék, anélkül, hogy megunná a játékos. A Half-Life 3-nak viszont az lett a veszte, hogy a Source 2 engine nem készült el időben és emiatt folyamatosan akadályokba ütköztek a fejlesztők.
Más Half-Life projektek is a kukában találták magukat, volt, hogy az Episode 3-at kellett abbahagyni, de természetesen a Left 4 Dead 3 sem élte túl a motor fejlesztése körüli mizériákat.
RPG: Belekezdtek egy Dark Souls/Elder Scrolls/Monster Hunter inspirálta RPG-be. A játék megmaradt koncepció szintjén, viszont készülőben volt egy Dota karakter (Axe) egyjátékos változata és az „RPG” kódnéven futó játékban kidolgozott képességeket adták volna neki oda. Sosem készült el egyik játék sem.
A.R.T.I.: Egy Minecraft szerű Voxel játéknak indult, ahol rombolni és építeni lehetett volna. Ez a projekt sem sikerült, viszont újra nekifogtak a VR verziójának, de a Half-Life: Alyx miatt ezt sem fejezték be.
SimTrek: Még 2017-ben voltak arról hírek, hogy a Valve alkalmazni kezdte a Kerbal Space Program fejlesztőit. Erről a VR-ra szánt játékról lett volna szó, de az Alyx prioritást élvezett.
Shooter: Erről már korábban is hallhattunk, sok tekintetben ez számított az Alyx elődjének. Ez egy mini Half-Life VR-os kiegészítő lett volna a The Lab ingyenes VR élményhez.
Borealis: Szintén VR játéknak készült és megint csak a Half-Life univerzumot vette volna elő. Egy időutazó hajón lehettünk volna és Marc Laidlaw írta hozzá a történetét. Ez nagyjából megegyezik azzal a kiadott novellával, amit a szerző később saját maga publikált és sokan az Episode 3 történetének hittek.
Vader: A Valve Index előtt még belekezdtek egy másik VR szemüveg fejlesztésébe is, ami a Vader kódnévre hallgatott és minden bizonnyal mindent tudott volna, hogy a világ legjobb kereskedelmi forgalomban kapható VR szemüvege lehessen, de csak elképesztő áron, 5000 dollárért kerülhetett volna a vásárlók elé, így ezt is elvetették.
A csapat most már készen áll, hogy új játékokat készítsen a Source 2 már stabil, így a Valve szerint megtört a jég, már nem félnek egy újabb Half-Life-tól, ami akár VR nélküli verzióval is érkezhet. Ami biztos, hogy 2018 óta folyamatban van náluk egy szupertitkos projekt, amiről érthető módon egyelőre még semmit nem tudunk.