A Cyberpunk 2077 megjelenése előtt még úgy tűnt, hogy minden szép, színes és tökéletes, ez lesz "A videojáték", amire megérte sokat várni. Lehetséges, hogy még egy kevés további fejlesztési idővel ez meg is történt volna, de a sok halasztás és túlóra ellenére úgy tűnik, hogy mégis túl korán jelent meg a játék, az így felmerült problémákról pedig a CD Projekt Red nagyon is tudott.
A kizárólag PC-s tesztpéldányok egy-két héttel a megjelenés előtt már a magazinoknál voltak, ám néhány játékos korábban hozzájutott konzolos verzióhoz, amire a CD Projekt Red azt a választ mellékelte, hogy senki ne streamelje a megjelenésig a játékot, mert szigorúan megbüntetik a csatornát érte. Nálunk a kommentszekcióban is felmerült a kérdés, hogy biztosan rejtegetni akarnak valamit és ez be is igazolódott. A PS4-es és Xbox One-os változatot a CD Projekt Red minden áron szerette volna takargatni a külvilág kíváncsi szeme elől a megjelenésig, nem véletlenül.
A játék ugyanis katasztrofálisan fut az előző generációs konzolok első változatain. A „videomagnó” Xbox One-om soha nem tapasztalt kihívással került szembe, volt, hogy fél másodpercekre megállt a kép a belső tereken. A Cyberpunk 2077 harc közben hamar irányíthatatlanná válik a frame dropok miatt, és a PS4-es változat sem szűkölködik hibákban. Az alacsony FPS szám mellett felugró és eltűnő objektumok, textúrák és persze összeomlások tönkreteszik a játékélményt.
Értelemszerűen ennek így nem szabadott volna megjelennie, mert kétségtelen, hogy 2013-as hardverekről van szó, de a potenciális több, mint százmillió Xbox One és PlayStation 4 tulajdonos nem ilyen élményre számít a pénzéért.
A közösség márpedig dühös, éppen ezért a Reddites beszámolók szerint a Sony elkezdte kárpótolni a játékosokat: még akkor is visszaadják a pénzt, ha valaki többet játszott vele két óránál, ami általában a maximális visszatérítési ablak a legtöbb szoftverterjesztőnél. Ez azért nagyon nagy szó, mert a Sony híres arról, hogy foggal - körömmel ragaszkodik ilyen esetekben a pénzhez, az előrendelt játékokat sem szokták a legtöbb esetben visszatéríteni. Persze volt, akinek megtagadták a pénz visszaadását, de a posztok alatt a legtöbb kommentelőnek nem volt ezzel problémája.
A poszt írója megemlítette, hogy az ügyfélszolgálat részéről azt a visszajelzést kapta, hogy a Sony panaszt kíván benyújtani a CD Projekt Rednél a minőség miatt. Ez utóbbi bár érdekes lenne, azért elég nehéz elképzelni, hogy a Sony és a Microsoft minőség-ellenőrzési csapata ne tudott volna a hibákról és ne ők adtak volna zöld utat az élvezhetetlen verzióknak.
A játék Metascore értékelése nem csak azért fontos, mert - bizonyos mértékig - reprezentálja a cím minőségét, hanem azért is, mert a CD Projekt Rednél ehhez igazították a fejlesztők bónuszának kiosztását is. Ha 90 alatti pontszámot kap a játék átlagban, akkor az eredeti szerződés szerint nem jár a csapatnak bónusz. Viszont a kiadó meggondolta magát, mindenkinek megadja a bónuszt a végső értékeléstől függetlenül.
A PC-s tesztelők szerint a Cyberpunk 2077 jelenleg 90 ponton áll, de a felhasználók átlag értékelése 6,8 pont a 10-ből. Ami igazán problémás, az a konzolos felhasználói vélemények, amik jelenleg 2,7 pontot mutatnak PS4-en és 3,5-öt Xbox One-on. Mindenesetre a cég részvényei sincsenek jó állapotban, ezen pedig a konzolos portok minősége nem fog segíteni.
A javítások folyamatosan érkeznek, a kérdés az, hogy sikerül-e megoldania a CD Projektnek a hibákat és a teljesítmény problémákat, vagy túlvállalták magukat és nem mertek visszalépni az előző generációs konzolokra való portolás ötletétől? Az elkövetkezendő pár hónapban biztosan kiderül.