A Corsair tisztázott egy manapság elég gyakran felmerülő témát, ami a vállalat 12V-2x6 tápcsatlakozóival és tápkábeleivel kapcsolatos, ez pedig nem más, mint a kissé nagynak tűnő holtjáték. Az aggodalom mindenképpen érhető, hiszen a GeForce RTX 50-es széria tagjaival kapcsolatban is érkezett már hír több olyan esetről, amikor megolvadt egy videokártya, vagy egy tápegység, vagy akár mindkettő 16-tűs tápcsatlakozója, ám eddig úgy tűnik, a problémákat többnyire felhasználói hiba okozta.
Egy esetben egy elhasznált tápkábel miatt történt baleset, amelynél ki voltak tágulva az érintkezők, ez melegedést okozott és megolvadt miatta a tápcsatlakozó; egy másik esetben pedig maga az érintett ismerte el, hibázhatott. Azóta több egyéb esetre is fény derült, legutóbb a Corsair egyik tápegysége is elszenvedője volt egy tápcsatlakozó-megégésnek, amelynek során mind a videokártya, mind pedig a tápegység 16-tűs 12v-2x6 tápcsatlakozója sérült.
Az eset kapcsán is felmerült, illetve korábban is több felhasználó említette, hogy a Corsair egyes tápegységei mellé csomagolt 12v-2x6 tápkábeleknél érzésük szerint kissé talán túl nagy holtjátékot lehet tapasztalni, ami érthető módon felvet néhány kérdést. Azzal, ha az egyes érintkezők nem kapcsolódnak rendesen, a tápellátás problémássá válhat: a kontakthiba miatt melegedés következhet be, a fennmaradó érintkezőkön, amelyek jól kapcsolódnak, nagyobb áram folyhat át, ami túlterhelést, túlmelegedést, végső soron pedig a tápcsatlakozó és az aljzat megolvadását eredményezheti.
A holtjáték ebben az esetben természetesen nem azt jelenti, hogy maguk az érintkezők nem kapcsolódnak rendesen, hanem azt, hogy a számukra kialakított házon belül van némi mozgásterük, ami a Corsair szerint tudatos tervezés eredménye, tehát nem bug, hanem feature. Az érintkezők megfelelő kapcsolódásáról a vállalat tápegység-guruja, Jonny Guru már mutatott is fotókat, illetve még egy röntgenfelvételt is elővarázsolt, ami maximálisan alátámasztja: az érintkezők tökéletesen kapcsolódnak, azon a téren nincs szó holtjátékról. Ezek az alábbiakban láthatóak.
A Corsair szerint azzal, hogy az egyes érintkezők az adott tápcsatlakozó házán belül mozogni tudnak, saját tesztjeik szerint segít a kopás és az elhasználódás mértékének csökkentésében, valamint abban is, hogy javítsa a tápcsatlakozó aljzatba történő beillesztését, illetve növelje ennek sikerességi arányát. A gyártó saját tápegységeihez három különböző beszállító termékeit használja, amelyeknél 0,25 mm és 0,55 mm közötti holtjátékról beszélhetünk, ezek mindannyian beleférnek a szabványba és érintkezőik minden esetben megbízhatóan, pontosan kapcsolódnak. A tápkábelek egy része 0,25 mm-es, egy másik részük pedig 0,55 milliméteres holtjátékkal dolgozik, a nagy többség 0,44 milliméter körül helyezkedik el. Amennyiben irreálisan nagynak tűnik a holtjáték, természetesen érdemes felvenni a kapcsolatot a gyártóval, ezzel megelőzhető egy esetleges tápcsatlakozó-megolvadás.
A probléma igazából az, hogy a GeForce RTX 50-es sorozat referencia modelljei, illetve az egyedi modellek többsége sem képes arra, hogy monitorozza a 16-tűs tápcsatlakozó 12 V-os tápágainak áramfelvételét, és a tápcsatlakozó hőmérsékletét sem monitorozza a videokártyák döntő többsége, így ha érintkezési hiba miatt túlmelegszik a 12V-2x6 tápcsatlakozó, arra már csak akkor derül fény, ha a megolvadó műanyag szaga feltűnik a felhasználónak, vagy ha a tápellátás elégtelenné válik a megolvadó tápcsatlakozó következtében és eltűnik a kép.
A Corsair szerint a holtjáték tehát normális, amíg arról van szó, hogy az érintkező mozog a műanyag házon belül, méghozzá a fenti határokon belül; ha ennél nagyobb a holtjáték vagy érintkezési hiba miatt melegszik a csatlakozó, akkor már további lépésekre van szükség, akár a gyártói ügyfélszolgálaton keresztül is.