Az Intel Raptor Lake Refresh sorozata már bemutatkozott, az új processzorok pedig kereskedelmi forgalomban is elérhetőek, legalábbis az a hatféle modell, amelyek első körben elrajtoltak. Egyelőre csak a „K” és a „KF” jelölésű példányok közül lehet válogatni, de a következő év elején a szorzózáras példányok is bemutatkozhatnak, valamint arra is van esély, hogy a mobil processzorok szegmensébe szánt „H” és „HX” jelölésű verziók is megjelennek majd a CES 2024 környékén.
Az új asztali processzorok bemutatásánál minden fontos részletre kitértünk korábban, ennek megfelelően az APO (Intel Application Optimization) funkció is szerepelt az összegzésben. Az újítás az Intel hivatalos leírása szerint jelen pillanatban csak a 14. generációs Core sorozatú processzorokat támogatja, azok közül is csak a Core i9-14900K, a Core i9-14900KF, a Core i9-14700K, valamint a Core i9-14700KF modelleket, a Core i5-14600K és a Core i5-14600KF esetében nem használható. További megkötés, hogy az alkalmazás a játékok közül egyelőre csak két címmel kompatibilis, az egyik a Rainbow Six Siege, míg a másik a Metro Exodus.
A két fentebb említett játék és egy Core i9-14900K típusú processzor mellett az egyik Reddit felhasználó, LightMoisture készített is egy gyors tesztet, amely alapján elég érdekes kép alakult ki. Az APO technológiát engedélyezve a Metro Exodus 66 FPS-es növekedést produkált, azaz 273 FPS-ről egészen 339 FPS-re katapultált a sebesség, ami 24%-os gyorsulásnak felel meg. A Rainbow Six Siege még ennél is többet profitált az újításból, ott ugyanis 209 FPS gyorsulást sikerült mérni, azaz 659 FPS-ről egészen 867 FPS-ig ugrott fel a teljesítmény, ami már 31%-os előrelépést jelent.
Az új processzorok rajtjakor a hivatalos tájékoztatás „csak” 16%-os és 13%-os gyorsulásról tett említést a Metro Exodus és a Rainbow Six Siege esetében. Amennyiben a gyorsulás a többi processzornál is hasonló mértékű, az komoly előnyt jelenthet az Intel számára a 3D V-Cache alapú RYZEN 7000X3D processzorokkal szemben. Az APO főként akkor lesz igazán hasznos, ha még több játék alatt lehet majd használni, és a többi cím alatt is hasonló sebességnövekedést tudnak felmutatni a vele felvértezett rendszerek.
Az Intel Application Optimization technológia lényegében profil alapon működik együtt az egyes játékokkal és alkalmazásokkal, ennek köszönhetően a szálak ütemezése aktívan zajlik az optimális teljesítmény elérésének érdekében. Az APO pontos működését nem részletezte a gyártó, annyit viszont elárultak, hogy a technológia a Thread Director technológiával együttműködve éri el az említett gyorsulást.
Az egyelőre kérdéses, hogy a támogatott játékok köre mikor és milyen gyakran bővül majd, valamint az is rejtély, hogy az újabb, erőforrás-igényesebb címek alatt is hasonló gyorsulást lehet-e elérni, mint amekkorát a fentiekben láttunk. Az biztos, hogy ha az APO térhódítása megindul, az segíthet a 14. generációs Intel Core sorozatú processzorok népszerűségének növelésében.