Az Intel Arc sorozata eléggé bukdácsolva rajtol, igazából az első belépőszintű asztali videokártya sokáig csak Kínában volt elérhető kereskedelmi forgalomban, ám a napokban az Amerikai Egyesült Államok területére is megérkezett. A rajtot biztosan nehezítik a driver körüli bugok, ezért is dobja piacra szakaszosan új videokártyáit az Intel: először a kínai OEM-ek, utána a kínai DIY piac, majd később a globális OEM-ek és a globális DIY piac is megkaphatja őket – ha az eddigi gyakorlatból indulunk ki.
A vállalatnál már elismerték, a driver fejlesztése és optimalizálása sok időt vesz igénybe, így például a DirectX 11-es játékok esetében eléggé gyengécske a teljesítmény, hiszen inkább az újabb, népszerűbb játékokra koncentrálnak, és még így is rengetek a munkájuk. Az Intel ezen a téren hátárnyból indul, hiszen most kell megteremtenie a videokártyái támogatását, szemben a riválisokkal, akik több évtizedes tapasztalattal rendelkeznek videokártya-driver fejlesztés terén, a folyamatos munka miatt pedig minden játék alatt versenyképes teljesítményt mutathatnak fel termékeik.
Remekül szemlélteti az Intel driver helyzetét az a tény, hogy a vállalat szakemberei 43 friss driver hibára bukkantak, amikor a GamersNexus videó tesztjét megtekintették. Ezek közül négyet még július végéig javítottak, augusztus 19-ig pedig 21 darab, nagyrészt a felhasználói kezelőfelületet érintő hibát száműztek, és a friss driver nulladik napi támogatást is kínált a Saints Row, illetve a Madden NFL 23 mellé. Ezzel együtt a Stray és a Horizon Zero Dawn összeomlását okozó hibákat is javították, a Marvel’s Spider Man esetében javították a teljesítményt, valamint a SmoothSync hibáit is sikerült orvosolni.
A továbbiakban is figyelemmel kísérik majd a különböző teszteket, azok megállapításait górcső alá helyezve az újonnan felmerült hibákat is javítani fogják. Igazából a fejlesztőcsapat tagjai még tanulják, mi mindenre van szükség a sikerhez a videokártya-piacon. A telepítővel kapcsolatos hibákat is orvosolják, valamint az előzetes telepítés után szükséges egyedi komponensek letöltésének módján is csiszolnak még. Ennek köszönhetően a telepítő kisebb lehet, hamarabb letöltődhet, így a felhasználók gyorsabban nekiláthatnak a driver telepítésének. A nem várt hibák miatt a folyamat eléggé megbízhatatlan, így az év folyamán egy kombinált csomagra állnak át, amit egyszerre lehet letölteni és telepíteni, azaz nem lesznek többé telepítővel kapcsolatos hibák.
Reméljük, sikerül a hibák többségét hamar kijavítani, valamint legalább a legnépszerűbb játékok alatt elkészülnek a szükséges optimalizációk annak érdekében, hogy versenyképesebb lehessen az új videokártyák teljesítménye.