Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Perpetuum - Interjú a fejlesztőkkel

  • Dátum | 2014.05.15 08:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Manapság ritkán találkozni hazai fejlesztésű videójátékokkal, így nagy örömmel töltött el bennünket, hogy pár héttel ezelőtt lehetőségünk volt tesztelni a magyar fejlesztők keze munkáját dicsérő Perpetuum MMO-t, mely hibái ellenére egy ígéretes és élvezetes, számos lehetőséget kínáló internetes szerepjáték lett. Helyénvalónak éreztük tehát, hogy egy hosszabb interjút is készítsünk az alkotókkal, aminek hála betekintést nyerhetünk egy kicsit a kulisszák mögé is. A következőkben az Avatar Creations felé intézett kérdéseinket, és az általuk adott válaszokat olvashatjátok:

Nagyon köszönjük, hogy időt szántok erre az interjúra, és válaszoltok a kérdéseinkre. Kérlek, mutassátok be a csapatot az iPon olvasói számára, és meséljétek el hogy milyen tapasztalatotok volt a játékfejlesztés területen a Perpetuum előtt?

A Perpetuum fejlesztőcsapata jelenleg 5 fős keménymagból és 2 fő külső segítőből áll. Feladatok szerinti felosztásban úgy néz ki a dolog, hogy két-két ember jut a szerver és a kliens programozására, egy pedig a grafikára, interfészre, és úgy nagyjából minden egyébre.

Ugyanakkor, mivel ennyire kevesen vagyunk, sokszor keverednek az egyéb szerepek, a community management, minőségellenőrzés, PR, ésatöbbi eléggé megoszlik.

Játékfejlesztésbeli tapasztalata nagyjából senkinek nem volt, szóval mondhatjuk, hogy egy MMO-val egyből a mélyvízbe ugrottunk. Játékok fejlesztéshez nagyon közeli tudása azonban többünknek volt már előtte is, hiszen a néhány ember számára talán ismerősen csengő demoscene közösségében tevékenykedtünk (és tesszük ezt ma is aktívan), mely ugyanúgy valósidejű vizuális programok készítését jelenti, csak ezek nem interaktívak.


Mielőtt rátérnénk a játékotokra, elmondanátok, hogy Ti miként látjátok az MMO piac helyzetét? Eléggé változatosnak és innovatívnak tartjátok az új projekteket, vagy inkább egyre egysíkúbbá válnak?

Sajnos úgy látom, hogy éppen ahol meglenne rá a pénz, ott nem igazán mernek újítani. Azon a szinten ez a nagybetűs Ipar, a sok pénzből még többet kegyetlen világa. Nem szeretnek kockáztatni, és inkább a kitaposott úton járnak, néha kissé megkeverve az alaprecept hozzávalóit.

Ebben persze nincs semmi meglepő, így működik a piac. Hogy egy aktuális példával éljek, egy Elder Scrolls frencsájzon alapuló MMO-nak, még ha középszerű is, sokkal nagyobb esélye van befutni, mint egy zseniális ötletekkel és megoldásokkal rendelkező, ámde teljesen ismeretlen játéknak.

Az alulról feltörő indie fejlesztők azok, akik legtöbbször meg tudják törni ezt a monotonitást, mert nem kötik meg a kezüket az elvárások, a befektetők, a pénzügyi negyedévekhez igazított határidők, stb.

Hogy valami konkrétumot is mondjak, én személy szerint az MMO-k jövőjét a sandbox típusú világokban látom. Ezek azok a játékok, ahol a hamar kifulladó előre megírt sztori és “vidámpark”-tartalom helyett a fejlesztők csak egy homokozót, néhány vödröt meg kislapátot adnak a játékosoknak, és csak az ő fantáziájukon múlik, hogy a végtelen lehetőség közül milyen irányba alakítják a világot.


Mióta dolgoztok a Perpetuumon? (Hogyan jött az ötlet, hogy MMO-t csináljatok?)

A “csináljunk játékot” ötlet fogantatása lassan már tíz éves, de akkor még nem úgy indult, hogy ebből MMO lesz. Az első terv még egy játékrendszer megalkotásáról szólt, amolyan gamemaker program. Tehát ahol adott egy keretrendszer, amiben a felhasználó könnyen összekattintgathat magának egy játékot. Azonban hamar rá kellett jönnünk, hogy hiába csinálunk egy ilyen eszközt, vele készült játék nélkül elég nehéz lesz eladni.

Szóval elkezdtünk szépen játékot fejleszteni, először ha jól emlékszem még egy felülnézeti stratégiai dolognak indult, volt egy remek terepgeneráló rutinunk, készülgettek a grafikai elemek. A robotok nagyon egyszerű módon úgy jöttek képbe, hogy az engine nem támogatta a skinnelt animációkat, így aztán olyan szereplők kellettek a játékba amelyek enélkül is jól megvannak. (Évekkel később jöttünk rá, hogy többé-kevésbé sikerült ezzel egy piaci résbe is betalálnunk.)

Hogy MMO-vá mikor kezdett válni, azt már nehéz megmondani. Nyilvánvalóan szerettünk volna valami újszerűt, és akkoriban még bőven voltak kiaknázatlan területek MMO-fronton. Maga az ötlet, hogy csináljunk valamit, amiben a játékosok egymásnak eshetnek és maguk alakítják a saját világukat, azt hiszem akkortájt született meg, még ha nem is feltétlenül volt még akkor ennyire jelen a “sandbox” kifejezés.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 13.
    2014. 05. 20. 11:45
    Havi fizetős is volt éveken keresztül, most váltott modellt a játék.
  • 12.
    2014. 05. 20. 06:11
    már évek óta hozzá lehetett férni a játékhoz valamiféle tesztelés kapcsán, ha az emlékezetem nem csal, akkor legalább kb 2-3 éve. Azóta nem jutott a játék sehova - itt meg kell jegyezni, hogy ez nem a készítők hibája, hiszen régen sem dolgozott rajta több ember, mint most. 5-en összedobni egy játékot, ami jó is, működik is, ki is vannak matekozva benne a balanszok, meg stb stb, és végképpen is megfelelni a játékosoknak, akik EVE online szintet várnak... Na ez az amit 5 emberrel nem lehet kivitelezni. Eleinte úgy indult a játék, hogy havi fizetős lesz, ami már akkoriban is egy merész ötlet volt, a wow illetve az EVE mellett...
  • 11.
    2014. 05. 19. 09:36
    Mutatsz néhány MMO-t ami nem a farmolásról szól?
  • 10.
    2014. 05. 19. 08:41
    Az alapján mondasz vélemény róla, amikor indult? LOL, hát az MMO-k fejlődnek a leggyorsabban a játékok közül, valószínűleg már nem is hasonlít arra, amit te játszottál.
  • 9.
    2014. 05. 17. 12:22
    Én játszottam vele amikor indult, tiszta farmólas az egész , nagyon unalmas az egész játék. Semmi egyediség nincs benne, minden ötletet az eve -böl lopták. Alig fejlődik valamit. Nem értem ki ad ki ezért pénzt.
  • 8.
    2014. 05. 15. 19:29
    Köszi a válaszokat! :-) nagyon kipróbálnám..
  • 7.
    2014. 05. 15. 18:47
    Early Access-ben van a játék STeamen, tehát elvileg béta, de valójában teljesen játszható, minden elem a helyén van. Az ára 29 euró, egyszer kell megvenni, és utána nincs előfizetés.
  • 6.
    2014. 05. 15. 17:41
    Köszi! És azt nem tudja valaki, hogy mennyibe kerül? Ja meg még 1 kérdés: bétában van még, vagy mi a helyzet? :-)
  • 5.
    2014. 05. 15. 16:47
    Igazából már egy pár éve játszható, de most már a Steamről is elérhető. Dobozos verzió nincs.
  • 4.
    2014. 05. 15. 16:25
    Mióta működik ez a játék? Úgy értem, hogy mióta játszható, mert már hallottam róla, csak nem tudtam, hogy fent van már. Egyébként boltokban kapható lesz majd, vagy csak steamről lehet leszedni?
  • 3.
    2014. 05. 15. 10:10
    Hajrá gyerekek az EvE Online is hasonlóan kezdte csak nem váltott ingyenesre.
  • 2.
    2014. 05. 15. 10:08
    "...én személy szerint az MMO-k jövőjét a sandbox típusú világokban látom."

    Hajrá gondolkodó ember!
  • 1.
    2014. 05. 15. 09:15
    "...én személy szerint az MMO-k jövőjét a sandbox típusú világokban látom."

    Hajrá Everquest Next!