Az AMD háza tájáról eléggé kedvezőtlen eredményekről érkezett hír, már ami a Gaming üzletág első negyedéves teljesítményét illeti: mind negyedéves, mind pedig éves szinten masszív visszaesés jelei mutatkoznak, ami nagyrészt annak köszönhető, hogy nem fogynak jól a Radeon RX 7000-es sorozatú videokártyák, illetve a játékkonzolokba szánt APU egységek körül sincs tolongás.
A helyzetet mindenképpen javítaná, ha mind a Microsoft, mind pedig a Sony frissítené aktuális játékkonzol-kínálatát, és az új termékekbe az AMD-től rendelnének egyedi APU egységeket, ám ennek egyelőre jele sincs, azaz idén nincs sok esély arra, hogy jelentősebben javuljon a Gaming üzletág teljesítménye, sőt, az AMD illetékesei további visszaesésre figyelmeztetnek. A helyzetet persze a következő generációs, RDNA 4 architektúra köré épülő videokártyák is javíthatnák, amelyek a Radeon RX 8000-es sorozatba érkezhetnek, és amelyekből az eddigi hírek szerint nem készül felsőkategóriás modell.
A friss eredmények alapján az AMD Gaming üzletága az év első negyedévébe eléggé gyenge teljesítményt mutatott fel, hiszen mindössze 922 millió dolláros teljes árbevételt könyvelhetett el, ami negyedéves szinten 33%-os, éves szinten pedig 48%-os visszaesést jelent. Az előző negyedéves teljes árbevétel egyébként 1,368 milliárd dollárra rúgott, míg az előző év azonos időszakában 1,757 milliárd dolláros teljes árbevételt sikerült elérni. A tekintélyes mértékű visszaesés ellenére a működésből befolyó bevétel még így is a pozitív tartományban maradt, 151 millió dollárt tett ki, ám ez eléggé vérszegény az előző év azonos időszakában elért 314 millió dollárhoz képest.
Az első negyedéves visszaesésre számítottak a vállalat illetékesei, ugyanis a konzol-termékciklus ötödik évében vannak, azaz várható volt a visszaesés. A Radeon RX 7000-es sorozattal kapcsolatban csak annyi hangzott el, hogy éppen nemrégiben bővítették a globális termékpalettát a Radeon RX 7900 GRE modellel, valamint a driver alapú AMD Fluid Motion Frames technológiát is elérhetővé tették, ami elég nagy teljesítménynövekedést biztosíthat több ezer játék alatt.
A játékkonzolokhoz való AMD APU egységek iránt a fentiek miatt csökken a kereslet, hiszen maguk a játékkonzolok sem olyan vonzóak már a vásárlók számára, mint anno, mikor megjelentek, így mind a Microsoft, mind pedig a Sony kevesebb chipet rendel az AMD-től. A videokártya-piacon tapasztalható visszaesés mögött már komplexebb okok bújnak meg. Egyrészt az első negyedév szezonálisan mindig visszaesést mutat a videokártyák szegmensében, a negyedik negyedéves pozitív eredményhez képest természetes a visszaesés. Fájó pont, de szintén hozzátesz a visszaeséshez, hogy a Radeon RX 7000M sorozat tagjaival kevés gyártót termékeit nyerte meg magának az AMD, így ezen a téren nem folyik be akkora bevétel, mint amire számíthattak volna, hiszen a mobil videokártyákból rendszerint akkora mennyiség szokott fogyni, mint asztali társaikból – itt most sajnos nem ez a helyzet.
Az aktuális kép alapján a Gaming divízió teljesítménye nem is valószínű, hogy 2025 előtt helyre tud állni. Az AMD várakozásai szerint az év első felében 30% körüli visszaesés mutatkozik majd éves szinten, a második negyedév folyamán pedig még ennél is rosszabb teljesítmény várható. A játékkonzolokhoz nincs szükség új AMD APU egységekre, a Radeon RX 7000M sorozatú mobil videokártyák iránt várhatóan nem növekszik majd a kereslet, hiszen már a következő generációs termékekre számít a piac, az viszont egyelőre nem világos, hogy ezek megérkeznek-e a közeljövőben. A Radeon RX 8000-es sorozatú asztali videokártyák akár még idén is megjelenhetnének, ám ha erre sor is kerül felsőkategóriás példányok érkezésére nem számíthatunk. A mobil termékek talán a CES 2025 alkalmával bukkanhatnának fel, de ez nem több spekulációnál, hiszen a konkrét tervekről egyelőre nem szivárgott ki semmiféle információ.
Az AMD gyengélkedése az Nvidia számára természetesen jó hír lesz, hiszen a zöldek így tovább növelhetik piaci részesedésüket mind az asztali, mind pedig a mobil videokártyák szegmensében.