A Google folyamatosan dolgozik azon, hogy a YouTube bevételeit feltornássza, és most elszánhatja magát az eddigi legkeményebb szankcióra azokkal szemben, akik letiltják a hirdetéseket. A reklámblokkolók jelentős károkat okoznak a Google-nek, a cég pedig egyre nehezebben viseli ezt.
Először kiszivárgott információkból derült ki, hogy a YouTube keretei között teszteli a Google, hogy a hirdetésblokkolókat használókat letiltják a videókról addig, amíg az érintettek nem kapcsolják ki a „segédeszközt”. Mostanra pedig a vállalat hivatalosan is megerősítette szaklapok megkeresésére, hogy valóban dolgozik egy ilyen fejlesztésen. A cég már egy ideje képes arra, hogy nagy pontossággal meghatározza, hogy kik élnek hirdetésblokkolókkal, és ezt az információt már a javára fordítaná.
„Egy kisebb kísérleti kezdeményezés keretében globálisan a hirdetésblokkolókat használókat arra ösztönözzük, hogy reklámok engedélyezése vagy a YouTube Premium előfizetés felé induljanak el.” – áll a cég hivatalos tájékoztatójában. Minden bizonnyal a szakemberek vizsgálják, hogy milyen hatásai vannak annak, ha a felhasználókat letiltják a videókról, ha a nézők letiltják a reklámokat.
Részleteket a YouTube illetékesei nem közöltek az ügy kapcsán, azt azonban megtudhattuk visszajelzésekből, hogy jelenleg miként működik az „ösztönző program”. Akik valamilyen módon akadályozzák a reklámok megjelenítését, azoknál három videó megtekintését követően letiltja a videók elérést a platform addig, amíg nem kapcsolják ki a hirdetésblokkoló funkciót a böngészőben.
Egy másik megkeresésre válaszolva a Google szóvivője, Oluwa Falodun kijelentette, hogy a reklámokat akadályozó szolgáltatások érzékelése egyáltalán nem új dolog, erre már többféle módszer is létezik. Sőt mi több, számos felületen vannak már olyan eszközök, amik meggátolják az embereket a tartalomfogyasztásban, ha nem kapcsolják ki a hirdetéseket tiltó eszközöket. Szóval semmi új nincs ebben a történetben, a YouTube is úgy járhat el, mint sok más honlap mostanra.
A YouTube többszöri figyelmeztetést mutat majd minden érintettnek, és csak abban az esetben fogja a videózást korlátozni, megszakítani, ha ezeket a felszólításokat figyelmen kívül hagyja.
A jelek szerint ezt most minden eddiginél komolyabban veszi a YouTube. Korábban is voltak már próbálkozások a hirdetésblokkolók visszaszorítására, de ezek nem igazán jutottak érvényre. Most azonban más a helyzet. Ebben az esetben úgy fest, hogy a cég már tényleg végig szeretne vinni egy olyan fejlesztést, amivel fékezni kezdi a reklámblokkolókkal történő felhasználói visszaéléseket.
Egyébként a YouTube folyamatosan futtat különböző kisebb teszteket, és ezek nem mindig valósulnak meg. Szóval azért nem kell biztosra venni, hogy a szóban forgó „fegyvert” a vállalat be fogja vetni. Bízunk abban, hogy nem lesz erre szükség, de a cég már tényleg egyre határozottabb volt az utóbbi időben.
A YouTube Premium hazánkban 1790 forint havi szinten, családi csomagban 2690 forint, diákoknak pedig 1090 forint.