Shop menü

XIAOMI SU7: VANNAK MINŐSÉGI GONDOK, A SU7 ULTRA TULAJOK MÁR PERT FONTOLGATNAK

Friss adatok mutatják, hogy a Xiaomi autóival vannak még minőségi problémák, a SU7 Ultra miatt pedig a céget csoportos perbe foghatják.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Xiaomi SU7: Vannak minőségi gondok, a SU7 Ultra tulajok már pert fontolgatnak

Az utóbbi időben rengeteg csatornán lehet azt látni, hogy a kínai autóipar kirobbanó fejlődést mutat, és hogy az autóik egészen elképesztő színvonalat nyújtanak. Ugyanakkor nem minden arany, ami fénylik, és a használat során már kiderülhet, hogy még mindig nagyon sok munka vár a cégekre, főleg az új belépő Xiaominak van még hova fejlődni.

Világszerte vannak olyan szervezetek, amik a felhasználói elégedettséget vizsgálják, és a visszajelzések alapján értékelik a piacon levő autók teljesítményét. Kínában erre van az államilag üzemeltetett China Automobile Quality Network, amit a China Market Supervision Administration szervezet hozott létre és üzemeltet. Ennek keretében rendszeresen mérik, hogyan alakul a különböző autók minőségi teljesítménye, ezek színvonala.

A Xiaomi SU7 a legfrissebb, 2025 első negyedéves adatait összesítő felmérésben teljesen utolsó lett, tisztességes lemaradásban a versenytársak mögött.

A aktuális felmérés a BEV szedánokra, vagyis a kizárólag akkumulátorral üzemelő villanyautókra fókuszált. Ebben a kutatásban az jött ki, hogy a Xiaominak nagyon sokat kellene még dolgoznia azon, hogy a SU7 valóban annyira jó autó legyen, mint amilyennek a szalonban állva tűnik és az első kilométereken érződik. A China Automobile Quality Network összeállításában számos olyan név szerepel, ami számunkra ismeretlen, mert nem kapható Európában, de azért vannak ismerős modellek is.

A tulajdonosok a legkevesebb meghibásodásról, nehézségről, minőségi hiányosságról a GAC Hyptec GT kapcsán számoltak be, ez 149 büntetőponttal az első lett a listán, ami összesen 29 különböző tisztán elektromos szedánt rangsorolt. A második a Voyah Passion lett 152 büntetőponttal, a harmadik helyen pedig a Avatr 12 végzett 153 büntetőpontot bezsebelve, aminek a fejlesztésében a Huawei és a CATL is fontos szerepet vállalt.

Az Európában ismerős Nio ET7 és a nagyobb méretű ET9 a középmezőnyben bukkant fel, ezek egyaránt 183 büntetőponttal rendelkeznek. Ezeken felül érdekes még az összeállításban a Zeekr 001, amit ugyancsak meg lehet már vásárolni Európában, és bizony a magyar utakon is bele lehet futni egy-egy példányba, ez 185 büntetőpontos eredményt ért el. Említést érdemel továbbá a Lotus Emeya (185), a BYD Han (194) és a Denza Z9 GT (214) is, ami az utóbbi időben a magyar autós sajtóban is nagy figyelmet kapott. Ezek megvásárolhatók, vagy azok lesznek a régiónkban, Kínában viszont már piacon vannak egy ideje, és ezért tudták őket rangsorolni.

No, de mi a helyzet a Xiaomi SU7-tel? A MIUI grafikus felülettel és a mobiltelefonjaival nemzetközi ismertséget szerző vállalat villanyautója 239 büntetőponttal lett „jutalmazva”, miközben az utolsó előtti páros csak 222 büntetőpontot kapott. Sajnos konkrétumokat a kutatás nem mutat, hogy milyen problémák vannak a Xiaomi villanyszedánjával, pedig mindenképpen érdekes lenne ezt látni. Attól viszont nem nagyon kell tartani, hogy a SU7 egyhamar nagy mennyiségben érkeznek Európába, a globális bevezetés még várat magára, és akár évekbe is telhet, mire Európa felé veszi az irányt a cég.

Galéria megnyitása

A szimpla SU7 minőségi gondjai mellett a cégnek a SU7 Ultra is elég sok fejfájást tud okozni az utóbbi időben. Néhány napja számolhattunk be arról, hogy a vállalat előzetes értesítés, konzultáció nélkül korlátozni kezdte a több mint 1500 lóerős autó teljesítményét 900 lóerőre. Emiatt összezördült a tulajdonosokkal. Abban az esetben visszavonulót fújt a cég, törölte a korlátozásoka, de már egy újabb ügy pattant ki.

Nagyon úgy fest, hogy a vállalat megtéveszthette a fogyasztókat az egyik extrával. 42 000 jüan kifizetéséért cserébe az emberek kérhetik a SU7 Ultrát hatalmas légbeömlőkkel rendelkező csatornákkal a „motorháztetőn”, ami elvileg nemcsak nagyon látványos, de jót tesz a jármű hűtésének, a stabilabb teljesítmény elérésének is. Nos, most nagyon úgy fest, hogy ez valójában inkább csak egy díszítőelem.

Galéria megnyitása

A rekordokat halmozó SU7 Ultra Prototype autón az óriási légcsatornának még valós aerodinamikai és hűtési szerepe volt, a SU7 Ultránál viszont minden jel szerint már szó sincs erről. Menet közben minimális levegő halad át az óriási lyukakon az autó orrán, és a tulajdonosok szerint ezek semmit nem befolyásolnak, nincs valós funkciójuk. Már a Xiaomi is arról kezdett beszélni, hogy ezzel az autó csak megidézi a SU7 Ultra Prototype modellt. Cserébe viszont azok, akik így kérik az autót, bukják az első csomagteret.

A 42 ezer jüanos, vagyis 2,1 millió forintos extra valójában nem más, mint egy kicsit átszabott karbon motorháztető. Ez az összeg az autó 530 ezer jüanos vételárához képest azért elég jelentős ahhoz, hogy ennyire kicsi jelentősége legyen. A felszín alatt a cég szinte semmit nem módosított azokon az autókon, amik rendelkeznek a hatalmas légbeömlőkkel.

Több mint 400 felháborodott vásárló jelezte mostanra, hogy készen állnak akár a bíróságra vinni az ügyüket, ha a cég nem nyújt megfelelő kompenzációt. Néhányan egyenesen a teljes vételárat visszakövetelik. Ezzel szemben a cég szerint megfelelő ellentételezést jelenthet 20 ezer jutalompont jóváírása, ami nagyjából 2000 jüan értéket képvisel, és a cégnél vásárolható le. Akik még nem kapták meg a SU7 Ultrát és a mutatós karbon fronttal kérték, azok pedig módosíthatják a megrendelésüket az egyszerű alumínium motorháztetőre.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére