Xbox One kontroller elmagyarázva

Mit lehetett javítani egy kontrolleren, amit sokan már így is a világ egyik legjobb gamepadjének tartottak? Nos, úgy látszik, elég sok dolgot...

Xbox One kontroller elmagyarázva

A Microsoft szerint az új kontroller 40 technológiai innovációt tartalmaz, 20 különböző kutatást kellett elvégezni a fejlesztéséhez, és a tesztelésében 500-an vettek részt. Összesen 200 prototípus készült, mielőtt előálltak a végleges termékkel. Nézzük, milyen területeken javult a kütyü.

Az egyik legfontosabb a Microsoft által Impulse Triggernek nevezett technika, aminek keretén belül a két ravasz mögé egy-egy pici rezgőmotort tettek, így azok képesek nagyon finom, precíz érintős visszajelzésre. Ezen kívül két nagyobb motor került a a kontroller két markolási pontjához, amik az erősebb vibrációkért felelnek. A ravaszok íve is megváltozott, kényelmesebben fekszenek be az ujjaink alá, és könnyebben, finomabban lehet őket meghúzni.

Az analóg karok is átalakultak: kisebbek lettek és egy különleges, tapadós textúrájú anyaggal vonták be őket. A karok mozgatásához 25%-kal kevesebb erő szükséges, illetve különleges elektronikát használnak, hogy csökkentsék a holtjátékot a középállás környékén. Ezzel párhuzamosan az egyre kevesebb jelentőséget kapó D-pad is átalakult: a nyomogatása elvileg több és jobb visszajelzést ad, precízebb és minőségibb.

Az A, B, X és Y gombok fizikailag lejjebb kerültek a kontrolleren, és közelebb is tették őket egymáshoz, így könnyebben lehet az egyik gombról a másikra váltani. Gyártásuk során egy új, háromlépcsős eljárást alkalmaztak, amitől azt remélik, hogy jobban néznek majd ki, minőségibb érzést adnak. Ezzel párhuzamosan az Xbox-gomb is feljebb került, hogy a Start és Back gombokat leváltó View és Menu gombok könnyebben hozzáférhetőek legyenek.

De hogyan kapcsolódnak a konzolhoz? Nos, vezeték nélkül, ahogy eddig, viszont most már automatikusan. Mindegyik kontroller egy egyedi jelet bocsát ki a Kinect felé, így a gép automatikusan felismeri az irányítót, és persze azt is látja, ki szorongatja azt, így a személlyel is össze tudja kapcsolni. A Microsoft szerint olyan dolgokat tesz ez lehetővé, hogy ha osztott képernyőn játszunk, és helyet cserélünk társunkkal a tévé előtt, akkor a képernyőn is megfordulhat a felosztás.

Ha elmegyünk a konzol elől, vagy éppen tévét nézünk, vagy olyan tevékenységet végzünk, amihez nem kell a kontroller, akkor automatikusan alacsony energiafogyasztású üzemmódba kapcsol. Amint felemeljük az irányítót, magától visszaáll, nem kell újra szinkronizálni. A két AA-elemet tároló rekeszt ezúttal beépítették az irányítóba, így nem foglalja alul a helyet, ami nagyobb teret enged a markolászáshoz. Ha tölteni szeretnénk, akkor mini USB-n csatlakoztathatjuk a konzolhoz.

A tervezés során egyébkén minden korábbinál szélesebb korcsoporttal tesztelték a kütyüt, és ennek megfelelően alakították ki a végleges méretet, így elvileg a lehető legoptimálisabb lett a legtöbb ember számára.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward