WRC 3: Újabb kihagyott bajnoki arany

A WRC 3 előtt nem állt sok konkurens, de a hivatalos licencekkel dobálózó játék ennek ellenére sem sikerül úgy, ahogy vártuk. Sebaj, majd az új szezonban!

WRC 3: Újabb kihagyott bajnoki arany

I. oldal

Most, hogy a Dirt sorozat teljesen megadta magát a mainstream igényeknek, alig maradt releváns ralijáték a piacon. Persze, a WRC éves megjelenése idén sem maradt el, de hát lássuk be, az első két rész sem volt épp remekmű, így a rajongóknak egyedüli opcióként kissé savanyú lehet a lemez gépbe helyezése. És valóban, a WRC 3 nem nagy szám, sőt, mint hivatalos licenchordozó sem igazán állja meg a helyét. Ugyanakkor szórakozni lehet vele – el kell hát döntetnünk még a vásárlás előtt, hogy a pontos raliélmény, vagy a játékkal eltöltött szabadidő minősége alapján választunk.

Richard Burns forog a sírjában

A WRC 3 ugyebár nem más, mint az FIA jogainak virtuális örököse, egyszersmind egy újjáélesztett sorozat harmadik felvonása. Az első elment, a második már-már jó lett, de a WRC 3, úgy tűnik, semmit sem tanult az évek folyamán, vagy ha mégis, akkor egy bor áztatta este folyamán jól el is felejtette az egészet. Kezdjük is mindjárt a karriermóddal, mely ugyebár egy ralijáték gerince kell legyen. Hisz az úttalan utak meghódítása csakis ránk és a futott időnkre tartozik, nincs senki, aki beállna, befékezne elénk. Tehát a többjátékos mód erőltetése felesleges, sokkal fontosabba a kiterjesztett, megannyi lehetőséggel kecsegtető karrier. Mert hisz ki ne szeretne Sébastien Loeb bőrébe bújva átrongyolni az Alpokon, miközben távolról morajlik az őrjöngő tömeg éljenzése? Bizony, ez maga a megtestesült adrenalin. Kár, hogy a WRC 3-ban ebből az égvilágon semmit sem találhatunk meg.

A kampány neve Road to Glory, mely a WRC 2-höz képest egy irtómód lebutított, faék egyszerűségű challenge-sorozat. Kapunk egy kocsit, egy sor pályát, majd a szakaszok végén egy "bosst" (nem, ez nem elírás) és már mehetünk is a következő helyszínre, újabb pályákat teljesíteni. Nincs elágazás, nincsenek élő pilóták, nincs semmi. Csak egy halom üres autó, amiket szép lassan feloldunk (megjegyzem, gyorsversenyekkor majd' az összes autó és pálya elérhető), na meg ugye a térképek, melyeket egyébként a vezetési stílusunk és a helyezésünk függvényében adott tiszteletpontokkal teszünk elérhetővé. A már említett boss pedig egy híres versenyző, akit legyűrve átléphetünk egy másik ország sárdagasztó útjaira.

II. oldal

[bold]

Dagonyázzunk középszerben![/bold]

Persze, mindezt oldja egy kicsit az autók tuningolhatóságának lehetősége. Vehetünk új alkatrészeket, átállíthatjuk a kocsi beállításait... és bár ettől még nem érezzük magunkat kevésbé becsapva, legalább viszonylag életszerű garázsopciók kényeztetik a sportág rajongóit. Gondolom, azt mondanom sem kell, hogy az összes verda autentikus licencek alapján lett lemodellezve, és különféle kategóriákba került besorolásra. Igazán hízelgőek a legendás '70-es évekbeli klasszikusok, melyek láttán minden Rally Trophy rajongó elmorzsol egy könnycseppet, és ha már a gépeknél tartunk, azok összességében rendben vannak. Fizikai értelemben, mármint. A WRC 3 nem igazi szimulátor, inkább afféle félig arcade, félig realista versenyjáték, melybe pár kör után bárki bele tud rázódni. Az utak, a beállítások és a kocsik közötti különbségek érzékelhetők, s bár valószínűtlen, hogy ezért a játékért hagyjuk ott a Richard Burns Rallyt, azért jó tudni, hogy legalább egy-egy gyors kör alatt elfeledkezünk a hiányosságokról.

Mert hát azokból ahogy már eddig is kiderült, van szépen… A játék szabályrendszere és viselkedése például nem kerül részletezésre, nincs normális oktatómód, sőt, az előző rész iskolájának is búcsút inthetünk. A pofátlanság netovábbja, hogy azért tettek a programba egy Rally School Contest nevű opciót, ami a félrevezető címmel ellentétben nem több nehezülő kihívások sorban történő teljesítésénél. Tehát ha valaki nem ismerős a ralisport világában, ne adj' isten az előző WRC-ket sem próbálta, csak a kontrollert forgatva anyázik majd, amiért a készítők nem vették számításba, mint potenciális vásárlót. Félreértés ne essék, én is tisztában vagyok vele, hogy ezt a játékot minden valószínűség szerint egy bizonyos, már kiismert réteg keresi. Ez viszont még nem ok arra, hogy másokat eltántorítsunk egy igen könnyen orvosolható hibával, melyet korábban még csak el sem követtünk.

De persze ne legyünk igazságtalanok. Ha túltesszük magunkat a fenti fájdalmakon, akkor egy még mindig élvezetes játékot kapunk. A WRC 3-ban öröm tépni az aszfaltot, dagasztani a sarat, letaposni a hót, és hallgatni a néha pánikba eső navigátor sirámait. Van sima bajnokság, van gyorsverseny, vagy egyéni kupa... Ebből is látszik, hogy az alapokkal nincsenek komoly gondok, csak mintha a tervezők képtelenek lennének eldönteni, hogy akkor most komoly WRC-s játékot fejlesszen a csapat, vagy inkább bohóckodjanak Dirt-módra.

III. oldal

Saras kasztni

És ha már szóba jött a bohóckodás, fontosnak tartom kiemelni, hogy a játék menürendszere katasztrofális. A karikatúrákkal helyettesített versenyzők látványa egyáltalán nem kellemes, a színes-szagos-"demenővagyok" grafikus elemektől pedig könnyen epilepsziás rohamot kaphatunk. Kár, mert a WRC 1-2 e téren hibátlan volt, és egy ilyen stílusú programhoz teljesen elegendő egy sima, letisztult menürendszer.

Maga az általánosságban vett grafika egyébként nem nagy szám. Szódával végső soron elmegy, az autómodelleket és a tájat is igyekeztek kidolgozni, de az a baj, hogy az elavult motor és a sokszor láthatóan összecsapott textúrák eléggé lehúzzák az összképet. Az a tény pedig, hogy a visszajátszásokat látva úgy tűnik, az autót sínen húzzák a pályán, csak ront a helyzeten. Ilyesmit utoljára a PS2-es időkben néztünk el versenyjátéknak.

Szerettem volna egy külön bekezdést nyitni a játék audiotartalmának, de nem láttam értelmét, mert a motorhangok elfogadhatók, zene azonban nem szól. Ez is egy olyan apróság, amit simán ki lehetett volna küszöbölni. Ha valaki reális hangélményt szeretne, maximum kilövi a zenét és kész. De nem, a WRC 3-at készítő Milestone jobbnak látta levenni a muzsikát a palettáról. Ez a döntés pedig jól prezentálj a játék fejlesztése mögött meghúzódó szellemet... ami nincs. Ebben a programban nem érezni, hogy alkotói szerették, hogy törődtek vele, hogy igyekeztek megkedveltetni az emberekkel. Süt róla a termékközpontú megközelítés, melynek hála a dizájndokumentumot is minden bizonnyal valami marketingszakember írta. Akkor tudjuk csak ajánlani, ha valaki nagyon szereti a ralit, és bár nem rossz játék, a sorozat ezen felvonása sehogy sem léphet ki a középszerből.

Platformok: PC, Xbox 360, PS3, PS Vita

Tesztelt platform: Xbox 360

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward