Shop menü

VISSZAVONTÁK A PERT AZ EA-VEL SZEMBEN, NINCSEN TITKOS SCRIPTELÉS A FIFA-BAN

Úgy tűnik, hogy a FIFA-játékok nem nehezítenek direkt, hogy több költésre késztessék a felhasználókat.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Visszavonták a pert az EA-vel szemben, nincsen titkos scriptelés a FIFA-ban

Történetünk ott kezdődik, hogy tavaly novemberben három kaliforniai úriember úgy döntött, hogy bepereli az Electronic Arts kiadót, ugyanis meg voltak győződve róla, hogy a FIFA 21 (és korábban más FIFA-játékok) a háttérben egy automatikus script alapján folyamatosan manipulálták a játék nehézségét annak érdekében, hogy végső soron ezzel a FIFA Ultimate Teamben több pénz elköltésére sarkallják a felhasználókat.

Ez a dolog a FIFA közösségein belül több néven is fut, a scriptelés mellett szokták "momentum"-nak is hívni, azonban az egész összeesküvés-elmélet egy Dynamic Difficulty Adjustment nevű szabadalom kapcsán indult el, ami egyébként tényleg az Electronic Arts tulajdonában van.

Ez a mesterséges intelligenciára épülő rendszer leírása alapján olyan dolgokat tud, hogy a felhasználó számára észrevétlen módon szabályozza a játék bizonyos dolgait. Például extra sebességet ad a karakternek, növeli a pontosságot, adott esetben nagyobb távolságokat tud ugrani egy karakter és hasonlók. Vagy éppen ezek fordítottja, tehát könnyítés helyett nehezítés valósul meg.

A szabadalomban igazából semmi nincs, ami konkrétan a sportjátékokra utalna, de a FIFA közösségében egyébként is hosszú évek óta terjed az a meggyőződés, hogy a játék menet közben mesterségesen manipulál különböző értékeket, hogy a meccs szorosabb és izgalmasabb legyen: ha nyerésre állunk, akkor bekeményíti az ellenfelet, ha pedig nagyon vesztésre állunk, akkor több "szerencsét" ad nekünk.

Az Electronic Arts azonban tagadta, hogy bármi ilyesmi történne, és most a per kapcsán azt is tagadta, hogy az Ultimate Teamben használják a Dynamic Difficulty Adjustment technológiájukat, vagy bármiféle más háttérmanipulációt, ami a közösség által a fentebb megnevezett "scripting" vagy "momentum" kategóriájába esne. Ez érvényes a FIFA-ra, az NHL-re és a Madden NFL-re egyaránt.

Az Electronc Arts közölte, hogy a per során részletes technikai információkkal szolgáltak, és lehetőséget adtak a vádlóknak, hogy beszéljenek a fejlesztőmérnökökkel is, így ezek hatására végül visszavonták a pert.

A kiadó a közleményében kiemelte, hogy ugyan ténylegesen az ő szabadalmuk a Dynamic Difficulty Adjustment, azonban ezt sosem használták, és soha nem is fogják használni a FIFA, Madden és NHL játékokban, ezek mellett pedig teljesen eltökéltek a tiszta és egyenlő feltételek mellett, különösen az online játékmódokban.

Van azonban egy olyan sejtésünk, hogy azért ez sem fogja véglegesen megnyugtatni a rajongókat.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére