A Meta szinte minden hónapban frissíti a Meta Quest operációs rendszerét, amit mára már Meta Horizon OS-nek neveznek. A VR szemüvegekre szabott rendszer hamarosan más gyártók készülékein is elérhető lesz, a stabil és jól működő alapszoftver pedig elengedhetetlen a tökéletes VR élmény érdekében.
A Meta azonban híres arról, hogy minden szoftver frissítésével valami új hibát hoz be. Hiába javítanak ki valamit, annyira sokan dolgoznak a Horizon OS-en, hogy valami új probléma általában becsúszik.
A mostani viszont nem kis fájdalmat okozott több felhasználónak. A Meta Quest szemüvegek egy része bizonyos alkalmakkor szokott csak előkerülni. Nem mindenki használja őket napi szinten, ám ha valami családi összejövetel van, akkor általában sláger termék szokott lenni. A karácsony egy ilyen eseménynek tekinthető.
Ezeken a készülékeken általában régebbi szoftver szokott lenni, hiszen lemerülve, a polcon porosodva nem szokták magukat frissíteni, így azok a felhasználók, akik régebbi rendszerrel rendelkeztek a Quest 2 és Quest 3 készülékeken, azok bajba kerülhettek, amennyiben az eszközük lefrissített a V72-es verzióra.
A V72-es frissítés sajnos téglásított néhány Quest készüléket.
Az érintett Quest eszközök a frissítés után nem hajlandóak bekapcsolni, általában szürke képpel örökre a bekapcsolás fázisban maradnak. A felhasználók fórumokon és Redditen jelezték a problémát, amit a Meta ügyfélszolgálat először tudomásul se vett, ám a Meta mérnökökhöz is eljutott a hiba és utána visszavonták a frissítést. Aki most frissíti a Quest szemüvegét, a tapasztalatok szerint megteheti probléma nélkül. Aki viszont áldozattá vált, annak viszont várnia kell a Meta megoldására.
A Meta szerint a Quest 3S készülékek nagyon kis százaléka lehet érintett, azokat a készülékeket azonnali hatállyal cserélik. A Quest 2 és Quest 3 tulajdonosoknak viszont egyelőre várniuk kell a megoldással. A fórumozók szerint a Quest készülékek számítógépre kötve vannak annyira reszponzívak, hogy egy firmware update rájuk rakható legyen. A Meta vélhetően egy olyan appon dolgozik jelenleg, ami a felhasználóknak segíthet a jövőben a téglásított eszközöket helyre rakni.
Mivel az ügyfélszolgálat nem vette kellően komolyan a felhasználók első bejelentéseit, napokat ült az ügyön, ami miatt sokkal több Quest vált áldozattá, mint kellett volna. A hiba mindenesetre azért is érdekes, mert a Meta mindig hullámokban frissíti a Quest készülékeket, hogy ha valami gond van, akkor az minél kisebb számú felhasználónál jelentkezzen egyszerre.