Az AnTuTu tesztet használják a legtöbbször az okostelefonok teljesítményének tesztelésére. Szinte mindenki ezzel indít, ha szeretné egy mobil tempóját felmérni, és bár vannak hibái, ami miatt sokszor érik kritikák, ettől függetlenül a sikere vitathatatlan. Több mint 10 éve van már velünk a kínai fejlesztésű szoftver, és most egy teljesen új terület felé nyitnak a fejlesztői.
A továbbiakban az AnTuTut már a modern autókba integrált infotainment rendszerek teljesítményének felmérésre is lehet majd használni. Manapság egy új autóban már közel olyan komplex fedélzeti rendszer található, mint amilyen funkcionalitással egy táblagép vagy akár egy okostelefon szolgál. Éppen ezért az autókba a gyártók egyre erősebb hardvereket pakolnak.
Egyelőre még eléggé sűrűn előfordul, hogy a szoftveres oldalon jelentkező szükségletek és a hardveres adottságok nincsenek összhangban. Ilyenkor a végeredmény egy akadozó szoftver, ami talán már új korában is kellemetlen élményeket szül, idővel pedig ez csak még rosszabb lehet.
Szerencsére a legtöbb gyártó azért próbál arról gondoskodni, hogy a szoftveres felület a sokszínű lehetőségek biztosítása mellett egyre gyorsabbá váljon. A tesztelők pedig a menü lapozgatásával, a térkép használatával tudják azt leginkább felmérni, hogy mennyire sima a gyakorlatban az infotainment közeg. Persze ez elég erőteljesen szubjektív megállapításokhoz vezet, de máshogy a rendszerek teljesítményét nem lehet megítélni. Illetve nem lehetett egészen eddig. Az AnTuTu mögött álló csapat most ezen igyekszik változtatni.
A világon elsőként készítettek az AnTuTu fejlesztői egy olyan alkalmazást, amivel egészen sok villanyautó teljesítményét lehet már számszerűsíteni, és akár részletesebben is elemezni.
Arról nem igazán tudunk nyilatkozni, hogy a mérés pontosan hogyan zajlik, milyen teszteket futtat le a teljesítménymérő alkalmazás. Ez mindenképpen fontos információ lenne, de ennél mindenképpen érdekesebb, hogy már vannak teszteredmények, és ezekből kiderül, hogy a Polestar 2 vagy a Xiaomi SU7 az erősebb, és hogy jelenleg melyik jármű jár az élen ebből a szempontból.
Az AnTuTu legelső személyautós toplistájának élén a Zeeker 007 végzett, ami sok szempontból egy izgalmas villanyautó. Azt is megtudhattuk, hogy a Qualcomm Snapdragon 8295 rendszerchip dolgozik a fedélzeti számítóképe mögött 22 GB-nyi rendszermemóriával és 128 GB tárhellyel karöltve. Egyben ez az első autó, ami 1 millió feletti pontszámot tudott összehozni az AnTuTu új kiadásában. A tesztekből kiderül, hogy eléggé sok autó használja az imént említett Snapdragon 8295 platformot, de a Zeeker riválisai némi lemaradásban vannak.
A második „leggyorsabb” autó az Xpeng X9, de csak egy hajszállal előzi meg a Mercedes-Benz EQE villanyautót, ezek 965 és 963 ezer pontot értek el. A megjelent listán még nem kapott helyett, de már a Xiaomi SU7 pontszáma is ismert, és ez is az X9 és az EQE mellé sorakozik be 957 ezer ponttal. Nagyon sok a felénk ismeretlen kínai jármű a jelenlegi listán, de azért akadnak még ismerős nevek. A Nio ET7 például már rendelhető hazánkban is, és ebben egy 446 ezer pont elérésére képes Snapdragon 8155 rendszerchip dolgozik. És a Polestar 2 is ugyanezt a hardveres alapot hasznosítja.
Érdekes lesz majd azt látni, hogyan alakul a jövőben a különböző infotainment rendszerek teljesítménye, azonban azt hozzá kell tenni, hogy az AnTuTu dolga nem egyszerű, ha minél több autóra el akar jutni. Az egyedibb megoldások valószínűleg kimaradnak majd ebből a tesztből, ha csak nem fog össze a fejlesztő az AnTuTu csapatával, hogy megoldást találjon a teszt lefuttatására. A Teslák például éppen ezért kimaradtak a kezdeti rangsorból.