Shop menü

VÉGRE A GEFORCE RTX 40-ES SZÉRIA TAGJAINÁL IS ELÉRHETŐ A SMOOTH MOTION, AMIVEL AKÁR MEG IS DUPLÁZHATÓ AZ FPS-ÉRTÉK

Egyelőre még csak egy bemutató driver alatt aktiválható a funkció egy külön app segítségével, de ez már annak a jele lehet, rövidesen széles körben is elérhetővé válik a GeForce RTX 40-es videokártyával szerelt rendszereken.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Végre a GeForce RTX 40-es széria tagjainál is elérhető a Smooth Motion, amivel akár meg is duplázható az FPS-érték

Az Nvidia Smooth Motion technológiája, ami egy driver alapú megoldás, azaz használatához nincs szükség arra, hogy az adott játék támogassa, mint például a Deep-Learning Super Sampling (DLSS) technológiát. Az újítást még január folyamán mutatta be az Nvidia csapata, amikor a GeForce RTX 50-es széria első tagjai debütáltak, ám eleinte csak és kizárólag a legmodernebb videokártyák mellé járt az új funkció, a régebbi modellek tulajdonosai nem kamatoztathatták a benne rejlő lehetőségeket.

A jelek szerint a helyzet rövidesen megváltozhat, legalábbis erre enged következtetni az a tény, hogy az Nvidia legújabb bemutató driverében, ami a GeForce 590.26 Preview Driver nevet viseli, már elérhetővé vált a Smooth Motion támogatás akkor is, ha az adott rendszer egy GeForce RTX 40-es sorozatú videokártyát használ. Azt persze ki kell emelni, hogy a funkció egyelőre még nem érhető el a felhasználói kezelőfelületen keresztül, aktiválásához egy külön szoftver szükséges, a GitHub virtuális hasábjairól letölthető Nvidia Profile Inspector, amivel a Guru3D fórumának egyik felhasználója, Macer is aktiválta a támogatást.

Galéria megnyitása

A szóban forgó felhasználó egy GeForce RTX 4090 alapú rendszeren próbálta ki az újítást, amelynek elérhetőségét ő maga fedezte fel az Nvidia Profile Inspector alkalmazás használata közben. A Smooth Motion működésének lényege, hogy driver alapon dolgozik, és két normál módon lerenderelt képkocka közé beilleszt egy újabbat, amit AI alapon hoz létre. A Smooth Motion előnye, hogy nem kell integrálni a játékokba, így akár azokkal a régebbi címekkel is működik, amelyek még akkor készültek, amikor a GeForce RTX sorozat nem is létezett, és amelyek azóta sem kaptak például DLSS támogatást, ami gyorsíthatná a játék futását. Azt persze fontos megjegyezni, hogy a Smooth Motion nem végez felskálázást, azon a felbontáson generálja az extra képkockákat, amivel a normál, GPU által renderelt képkockák is készülte, viszont az extra képkockák beszúrásával el tudja érni, hogy duplájára emelkedjen a játék alatt tapasztalható FPS érték a normál, Smooth Motion nélküli üzemmódhoz képest.

Ezt Macer be is mutatta a World of Warcraft alatt, ahol a 82 FPS-es teljesítményt a Smooth Motion aktiválását követően 164 FPS-re növelte, miközben a késleltetés nem növekedett. Ez a játék egyébként jó példa a fentiekre, hiszen nem rendelkezik DLSS támogatással, a Smooth Motion révén mégis jelentős gyorsulás érhető el alatta.

Galéria megnyitása

Mivel driver alapú megoldásról van szó, a képminőség esetenként lehet problémás, elfőfordulhatnak képhibák és a DLSS szintjét sem feltétlenül közelíti meg a végeredmény, de az esetek többségében bőven játszható marad az adott cím.

A driver szintjén működő újítást persze egyelőre még csak a fejlesztők és a tesztelők próbálhatják ki, a GeForce 590.26 Preview Driver letöltéséhez hivatalosan fejlesztői fiókra van szükség, majd ha a drivert sikerült beszerezni, szükség van a fentebb említett Nvidia Profile Inspector alkalmazásra is, ami itt található. A bemutató driver esetenként még produkálhat hibákat, csak úgy, ahogy a Smooth Motion is, hiszen hivatalosan, a felhasználói kezelőfelületen keresztül még nem érhető el a GeForce RTX 40-es sorozat tagjainál, csak az Nvidia Profile Inspectoron keresztül.

A funkció tesztelése tehát már tart, remélhetőleg rövidesen a stabil csatornán is elérhetővé válik, így a GeForce RTX 50-es mellett a GeForce RTX 40-es széria tagjain is élvezhetik majd áldásos hatásait a gamerek. Arról egyelőre nincs hír, pontosan mikor érkezik a végleges driver, valamint egyelőre az is rejtély, esetleg a GeForce RTX 30-as széria tagjai is megkapják-e a funkció támogatását, vagy sem. Remélhetőleg rövidesen erre is választ kapunk.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére