Shop menü

VEGAS PRO 19 – AZ UTOLSÓ SZÁMOZOTT VEGAS

Vissza tudja szerezni a MAGIX a felhasználók bizalmát?
Török Roland
Török Roland
Vegas Pro 19 – Az utolsó számozott Vegas

Szerzői értékelés

Olvasói értékelés

A Vegas Pro 19, ha az ember nem néz utána, akkor tipikus Magix féle sorozatgyártott tucatterméknek tűnik. Aki ismeri a cég üzletpolitikáját, valószínűleg azonnal tudja, hogy egy évig fogják támogatni, tele marad hibával és ezeket sosem fogják javítani.

A meglepő dologgal viszont akkor szembesül az ember, amikor megnézi a Vegas Creative Software bejelentő videóját, ahol Gary Rebholz, a Vegas terméktulajdonosa el nem mondja, hogy üzleti modellt váltanak és végre hallgatnak a közösségre és teljesen átalakítják a terméktámogatási módszerüket.

Ezért vettem Vegas Pro-t - 1.rész

A videózás mindig is az érdeklődési körömben volt, ám sajnálatos módon nagyon soká került a családba kamera, így ahelyett, hogy saját anyagokat vettem volna fel, a helyi közösségi házba jártam, hogy a valaha minden játék trailer nyitólapjáról, a gametrailers.com-ról letölthessek pár jó videót és azokkal szórakozhassak.
A felnőttek persze tudták mi kell nekem, természetesen egy zenélő keygen generálta Sony Vegas örökérvényű próbaváltozata került a gépemre, amivel aztán elkészíthettem a jogvédett kép és hanganyagoktól hemzsegő, akkor még menőnek hitt videómiat.
Később, amikor saját DV kameránk lett, akkor még nagyobb hasznát vettem a programnak, hiszen nem volt olyan egyszerű ezzel a formátummal dolgozni, de az igazat megvallva, soha nem használtam ki úgy Vegast, ahogy azt kellett volna. A Sony Vegas ugyanis akkoriban több százezer forintos szoftver volt, ám mai napig, ha ránézünk, akkor egy buta, semmirevaló szoftvernek tűnik, amiben van pár beépített gagyi effekt, és éppen csak annyit tudunk vele csinálni, hogy több hangsávot és videósávot egymásra helyezhetünk, nagy cucc.

A Vegas Pro 19 ugyanis hamarosan elveszíti a számozását és lényegében ez lesz az utolsó Vegas Pro, innentől kezdve sokkal sűrűbben fognak új funkciókat és javításokat adni a szoftverhez, nem fogják magára hagyni a terméket, mint ahogy azt korábban éveken keresztül tették.

Mindez pedig nem is jár kötelező előfizetési modellel sem. Láttunk ugyanis már ilyet, rengeteg szoftvergyártó, mint például az Adobe, ahelyett, hogy milliókért árulja a termékeit, amit aztán évente levált, a Creative Cloud előfizetéssel hozzáférést biztosít a ipari szabványt biztosító szoftvereihez, mindezt vállalati mércével nézve jelentéktelen ár mellett. A cash-flowot fentartva a cég ugyanis sokkal jobban tud működni, mintha évente kiadott nagyobb verziókkal kellene újra és újra megnyerniük a vevőket, a folyamatos és fixen kalkulálható bevétel az előfizetőknek és a cég számára is előnyös.

Nem minden felhasználó rajongója viszont az ilyen üzleti modellnek. Sokan szeretik azt érezni, hogy megvásárolták a szoftvert, nem csak előfizetéssel kölcsönzik azt ki, így bár sokan térták át az előfizetéses üzleti modellre, vannak, akik mással kísérleteznek. A például a Topaz Labs vagy a HitFilm szintén hatalmas összeget elkér a szoftverjeikért, ezekhez viszont csak limitáltan kínál támogatást, ugyanis 1 év után megtarthatjuk a programokat, viszont nem kapjuk meg rájuk a frissítéseket a következő megvásárlásig (a Magix termékek, így a Vegas is hasonlóan működött, de ott számozással egyértelművé tették a váltást és nem dátumhoz kötötték a támogatást.). Mások, mint például a Clip Studio vagy az Affinity azt az utat választották, hogy elég egyszer megvenni a nem is túl drága szoftverjüket, azokat frissíteni is fogják külön felár nélkül és kiegészítő szolgáltatásokkal tartják fent a cash-flow-ot.

A Magix az új Vegasszal viszont egy hibrid formulát vezet be, ami egyáltalán nem tűnik rossznak, sőt, kifejezetten az egyik legbarátságosabb üzleti modell a fizetős piacon.

Mint már említettem, a rend kedvéért megtartják a számozást egy darabig, de ezt nem sokáig fogják már kiemelni, innentől ugyanis 3 termék áll rendelkezésre 2 különböző csomagolásban.

  • A Vegas Edit a legkisebb csomag, ebben található a Vegas Pro 19 és ezzel ki is fújt a dolog, semmi extrára ne számítsunk, csak a lényegre.
  • A Vegas Pro csomag a Pro 19-en kívül már tartalmaz egy fejlett Boris FX chroma keyer plugint, egy stream kiegészítő modult, amivel élő adásokat lehet akár professzionális szinten is lebonyolítani, illetve a Sound Forge legújabb kiadását, ami a hangokkal kapcsolatos munkánkat segíti.
  • A Vegas Post viszont a legnagyobb csomag, ez mindent tartalmaz, amit a Pro is, viszont jár hozzá a Vegas Effects, amivel lényegében Adobe After Effectsé vagy HitFilm Pro-vá alakítható a program. Emellé még befigyel a Vegas Image is, ami egy Photoshop és Lightroom alternatíva.

Ezért vettem Vegas Pro-t - 2.rész

Nem is kötődtem hát a programhoz a későbbiekben, egyéb más home videó készítő applikációkkal is foglalkoztam diák koromban, hogy csak a vágásra összpontosítsak. Televíziós gyakornokoskodásom során láttam, hogy Sony Vegasszal készülnek a műsorok, illetve egy-két amatőr filmet is készítettem a programmal, de ezen éveim alatt megtanultam, hogy nem az eszközön múlik a jó vágás, hanem a szaktudáson. Persze ezért diák az ember, hogy ezekre rájöjjön, szóval ebben nincs nagy újdonság.
A videóim viszont realisták voltak, sose nyúltam effektekhez, a vágást is egyszerű filmes trükkökkel oldottam meg, mintsem látványos dolgokkal, így nagyon súlyos hiányosságom lett az FX területén, amit a mai napig nem sikerült pótolnom, ez valószínűleg már így is marad. Erre még rátett egy lapáttal, hogy egy idő után rájöttem, hogy netről letölteni nem ingyenes dolgokat és azokat gonosz programokkal feltörni csúnya dolog, így áttértem a legális alternatívákra, mint amilyen a csodálatos Windows Movie Maker is volt.

A csomagok között természetesen az ár a legfontosabb különbség, a Vegas Edit, ha újonnan vásárolod, akkor 250 euró, a Vegas Pro 400, míg a Vegas Post már 600 euróba kerül. Ha valakinek van régebbi Vegas terméke, mint ahogy nekem is volt, úgy viszont rendkívül alacsony áron lehet frissíteni, én 119 dollárért (okosba toltam, Uruguay-ban élek jelenleg, így nem euróban volt az ár ( ̄y▽, ̄)╭  *kacsint) vásároltam meg, ami szerintem egy egészen jó ár a programért.

De van egy másik beszerzési mód is, méghozzá az előfizetés! Ha valaki nem szeretne egyben kiadni mondjuk 250 eurót egy vágóprogramért, akkor elő is fizethet rá havi 13 euróért egy évre vagy egy hónapra 20 euróért, ha éppen időszakosan van rá szüksége. Ez a hibrid rendszer tehát nagyon szimpatikus lépés a fejlesztőktől, ráadásul akik előfizetnek, azok különböző extra szolgáltatással is gazdagodnak.

Előfizetési szinttől függően felhőtárhelyet kapunk és stock videókat tölthetünk le a pénzünkért, a Pro csomagtól kezdődően pedig még szövegfelolvasót is jár, ami emberi beszéd szintjén képes narrálni a bemásolt szöveget.

Ezért vettem Vegas Pro-t - 3.rész

A Windows Movie Makert töviről hegyire ismertem, amikor a Microsoft bejelentette, hogy nem csak megszűnteti, de teljesen használhatatlanná teszi a programot, akkor meg is lettem lőve.
Alternatíva nélkül maradtam, hiszen akkoriban még nem nagyon voltak könnyen hozzáférhető, olcsó videóvágó programok.
Próbálkoztam sok mindennel, például az OpenShottal, de kevés ennél rosszabbul működő programmal találkoztam akkoriban. A többi szoftverrel meg az volt a gond, hogy vagy limitált volt a tudása, vagy nem tudott HD-ban dolgozni az ingyenes kiadása. Egy időre le is álltam a videóvágással, mindezt úgy tettem meg, hogy Magyarországon akkoriban néhány hónapban az enyém volt a legnézettebb gaming témájú YouTube csatorna.

Az igazat megvallva, rengeteg kreatív szakembernek fogja nagyon megérni az előfizetési modell, ugyanis a stock videó adatbázis, avagy az előre elkészített, royalty-free licenc alatt szabadon felhasználható képanyagok hatalmas segítséget jelentenek a vágóknak. Ez rengeteg potenciális vásárlót csábíthat át a sokkal jövedelmezőbb előfizetéses modellre, aminek az előnyéből a fix vásárlók is részesülhetnek frissítések formájában. Win-win szituáció mindenkinek.

De nézzük is meg magát a szoftvert, hiszen hiába adnánk ki rá bármennyi pénzt is, ha nem éri meg az árát.

Ha valaki ki szeretné próbálni, akkor 2 perces renderig megteheti, amennyiben a hivatalos oldalról letölti a próbaváltozatot. A 2 perc túl sok mindenre nem elég, tényleg csak arra, hogy megnézzük, mire is képes a program.

Ha ránézünk a Vegas Pro 19 felületére, akkor jól látható, hogy az elmúlt évtizedekben alig változott a program kinézete. Egészen elképesztően gagyin tud festeni néhány eleme, aminél csak a 3DS Max szokott jobban tudni lenyűgözni az ikonjainak a csúnyaságával. Viszont kétségtelen, hogy ezt a program családot nem kell évenként megtanulni használni, mindig és mindenkoron a videóvágás folyamatát helyezi előtérbe, ennek köszönhetően pedig alapértelmezetten a képernyő alján, az idővonalon megtalálható a videó és a hangsáv, baloldalt fent az effektek, médiafájlok és átmenetek, míg jobb oldalt az előnézet. Nincsenek zavaró vagy megtévesztő elemek, alig pár ikon kapott csak helyet, ha ránézünk a szoftverre, butának tűnik, mint a kő.

Ezért vettem Vegas Pro-t - 4.rész

Aztán 2017-ben egy napon a Humble Bundle bejelentette, hogy Vegas csomagot lehet venni, alig pár ezer forintért. Ez volt a Vegas Pro 14, amit azonnal meg is vettem és hamar elsődleges vágóprogramommá vált.
Az egykori Sony Vegast ekkorra már megvette a Magix, a mai napig sokan Sony Vegasnak hívják a programot, pedig ennek a korszaknak már régen vége. A Magix viszont szerintem egy igazi kókler cég. Történt ugyanis, hogy az évek során a Humble csomagokból számtalan Magix terméket begyűjtöttem már és mindegyiknek van egy közös vonása. Megveszed, utána magasról tojnak a fejedre.
Olyan hiba van a programban, ami miatt nem működik? Nem probléma, a 12 helyett vedd meg újra a 13-at, HÁTHA abban már javították a problémát! Ugyanez igaz volt a Vegas sorozatra is. 14 támogatása kritikán aluli volt, számtalan összeomlást okozó hiba maradt a szoftverben és ahelyett, hogy a Magix befoltozta volna ezeket, ki is hozta a 15-öt. Csodálatos, használd a programot, ha tudod. A 15 életútja végén a szoftver újra a Humble része lett, be is szereztem a frissítést, ami természetesen más vagy meglévő hülyeségek miatt továbbra is használhatatlan volt. Alternatíva után néztem.
Ekkorra ugyanis már akadt más szoftver is, megjelent ugyanis a HitFilm Express, ami bár egy effektező program, de egyszerű videovágásra is használható. Ezen kívül ott van még a DaVinci Resolve is, ami hatalmas, példa nélküli fejlődésen ment keresztül, vagyis végre bárki vághat professzionális eszközökkel videót, mindezt vízjelek és értelmetlen HD felbontás korlátozások nélkül.

A valóság viszont az, hogy rengeteg olyan elemet tartogat, amiket nem kell mutogatnia, hiszen egy profi vágó elé fölösleges kidobálni a csili-vili megtévesztő dolgokat, ha tudja, hogy milyen gyorsgombot nyomjon vagy hova kattintson. Éppen ezért rengeteg elem különböző kis hamburger menükbe, fülekbe vagy jobb egér gomb mögé vannak elrejtve, összességében annyi mindent tud, hogy akár évek múltán is találhat új funkciót benne az ember.

Ugye egy videovágó szoftver esetében az a legfontosabb, hogy a jeleneteket egymás után pakolva valamilyen történetet adjunk át a nézőnek. Éppen ezért, ha behúzzuk az idővonalra a videót, fontos, hogy a program gyorsan reagáljon és gördülékenyen menjen a munka. Sajnos nagyon sok szoftver ebben elvérzik, de pont ezért tértem mindig vissza a Vegas Pro-hoz, mert ez gyors szokott itt lenni és szerencsére itt sem csalódtam.

Az első és profi szinten az egyik legfontosabb, hogy a Vegas Pro 19 sok filmes számára jelenthet újra alternatívát, ugyanis a Blackmagic RAW támogatás is megérkezett a programba. A DaVinci szoftver készítői ugyanis azért kínálják ingyen a videovágó szoftverjüket, hogy a Balckmagic kameráikat használják profi filmesek. Egyfajta árukapcsolásként tehát megtehetik, hogy egy hihetetlenül komoly vágóprogramot adnak ingyen a fő termékvonaluk, a kamerák támogatása érdekében. Az amúgy nyílt és ingyenesen használható Blackmagic RAW támogatás bevezetését tehát ideje volt meglépnie a MAGIX-nek. Ez természetesen sokunk számára nem fontos funkció, hiszen kevesen videózunk RAW-ban, de azért megemlítettem.  

Vannak viszont szuper érdekes funkciók is. Amivel engem könnyedén meg lehet venni, azok az AI segédeszközök. A Vegas Pro 19 több ilyet is kapott nézzük is meg őket sorjában.

Az egyik talán legérdekesebb, az a mesterséges intelligencia nagyítás. A TOPAZ Labs Video Enhance AI szoftvere messze földön híres arról, hogy nagyon szépen és jól tudja felskálázni a videókat, így kíváncsi vagyok minden más alternatívára, ami nem 300 dollárba kerül. A Vegas Pro is megpróbálkozik ezen a téren harcba szállni, de az igazat megvallva, még nem vagyok teljesen elégedett az eredménnyel, de az irány mindenképpen jó.

Ha ugyanis az egyszerű zoomot nézzük, akkor nem is olyan rossz a felskálázási eredmény. Lehetne élesebb, lehetne szebb, lehetne látványosabb az eredmény, de az már látszik, hogy jobb lesz a kép, mintha csak simán nagyítanánk a képet (remélhetőleg a YouTube visszaadja). Ezzel szemben viszont a 720p-ről 1080p-re való, mobiltelefonos videóm egyáltalán nem lett jobb, mint a sima 720p-s változat, amit full HD-ban rendereltem, sőt, mintha információvesztés is lenne színekben.

Igazán nagy segítség lehet viszont a jelenetvágó automata AI, aminek használatával elég betölteni a videót és automatikusan, minden jelenetváltásnál megejt egy vágást, hogy könnyebben lehessen utána azokat ide-oda pakolgatni vagy törölni.

Ezért vettem Vegas Pro-t - 5.rész

Igen ám, de ezek a programok sok szempontból bonyolultabbak, mint a Vegas, ami egyszerű és letisztult felületével könnyen érthető. Ráadásul én a HitFilmmel tettem először próbát, hiszen a HitFilm Pro is bekerült a Humble csomagba, ám ez a program leginkább az effektezésre van kitalálva, valójában hihetetlenül lassú hosszabb videók vágásához, nem is bírja kezelni őket rendesen.
Nagyjából kitanultam a programot, de a sebesség miatt sokszor visszatértem inkább az instabil 15-re. Végül a Humble csomagban megjelent a Vegas 16 Pro és azt használtam azóta is. Vicces amúgy, hogy mindig előjött a programban egy kis promóciós ablak, hogy már van újabb kiadás, vedd meg azt és hiába nyomtam be a pipát, hogy ne mutassa többször, ez a kis reklám sosem akart eltűnni, így mindig láttam, hogy áh, mennyivel jobb már a 17 Pro és később a 18 Pro.

Mint látható, a zöldhátteres, nagyon kevés információt tartalmazó animációs anyaggal is simán megbirkózik az AI, szinte minden esetben megtalálta a jelenetváltási pontot. A kicsit „zajosabb” renderelt anyag már megzavarta itt-ott a rendszert, de ha gond is lenne, be lehet állítani az érzékenységét, így kevesebb téves vágás is megejthető vele.

Természetesen élő képanyaggal sokkal pontosabb, mint egy animációs kisfilmmel, de őszintén, ez egy nagyon király cucc, ami például a műsorokat készítő személyeknek lehet nagy segítség. Képzeljük el, hogy szeretnénk megvágni egy élő műsort egy összefoglaló készítéséhez, ami 3-4 órás hosszúságú. Ennek felvételét átnézni és elemezni nem egy pillanat műve, viszont az AI pár perc alatt megtalálja nekünk a jelenetváltó pontokat, ami alapján sokszorta gyorsabban tudunk dolgozni, mint korábban. Szerelmes is lettem ebbe a funkcióba, nagyon régóta vártam már hasonlóra.

Ami még kiemelendő AI funkció az nem más, mint a videók színesítése. Ez a cucc már a Vegas Pro 18-ban bemutatkozott, de a 19-re további fejlesztéseket kapott. A színezés teszteléséhez is több saját, gép és ember számára is elég nagy kihívást rejtegető anyagot vettem elő, majd szándékosan átalakítottam fekete-fehérré őket, hogy aztán az AI megharcoljon velük.

Kétféle színezés közül választhatunk, a basic, ami az épületekhez és a tájakhoz való, a másik pedig az enhanced, ami kifejezetten az arcokhoz és emberekhez állítja be magát. Ezeket egy kicsit megpiszkálhatjuk, de a színezést magát az mesterséges intelligencia végzi.

Az eredmény természetesen nem tökéletes, ahogy az ember, úgy a gép is csak találgat, hogy milyen színűnek kéne lennie az adott dolgoknak a képen. Az viszont látszik, hogy a tájképeknél egész szép munkát végez a basic és megmondom őszintén, a nyári ünnepségi felvétellel is elégedett lennék, ha véletlenül fekete-fehérben rögzítettem volna annak idején.

Az enhanced beállítás mellett viszont tényleg meglepően élethű eredményeket kapunk. Az első jelenetben látható Iroh cosplayesről például nehezen mondható meg, hogy ez egy utólag színezett cucc.

Legyen szó akár basic vagy enhanced beállításról, mindegyiknél állítható valamilyen szinten az érzékenység és a színvilág. Érdemes lehet pár percet előzetesen eltölteni a jelenettel, hogy azok a színek domináljanak, amiket mi szeretnénk, de a videóban látható színezések lényegében alapértelmezett beállítások mellett futottak le.

Galéria megnyitása

Ezen kívül van még stílus átragasztó AI is, amivel például Picassóssá vagy referencia képből kiindulva más stílusúvá tehető a kép, de nekem nem tetszett az eredmény.

Fontos még megjegyezni, hogy az összes AI funkció idővel javulhat, ez az egyik leggyorsabban fejlődő informatikai terület, így lehet fél év múlva sokkal jobb eredményeket fogunk látni a Magix termékekben is.

Ha már a színezés. Talán az egyik legfontosabb újítása a programnak, hogy végre jól kezelhető, professzionális színkorrekciós rendszert kapott. Eddig is lehetett mindenféle színt megoldani a Vegas sorozatban, de ezeket össze vissza rejtetették el különböző menükben, nem volt könnyű a használata és nem is volt hatékony. A színezés viszont külön fület kapott, így bárki azonnal olyanra alakíthatja a munkáját, amilyenre szeretné.

A színezéshez túlságosan nem értek, eléggé külön szakma és sajnos színtévesztő is vagyok, de a videóban azért megmutatom, hogyan is néz ki.

Ezért vettem Vegas Pro-t - 6.rész

Aztán augusztusban elérkeztem oda, hogy többedmagammal egy animét készítünk. A nyers vágást könnyedén megejtettem, azt átadtam a barátomnak, hogy After Effects-ben dolgozzon rajta, majd pár hétre rá a visszakapott anyagot elkezdtem volna tovább finomítani, de ekkor jött a döbbenet számomra, hogy bizonyos effektek plugin ablakai nem jól jelennek meg a programban, konkrétan használhatatlanok, mert az ablak kicsiben nyílik meg és nem tudom állítani a csúszkákat.

Ami látható, hogy külön kezelhetjük a világos, közép és sötét értékeket, számtalan opciót kapunk ezek finomítására, illetve könnyen hozzáadhatunk a projekthez egyedi LUT-okat, amiket aztán tovább finomíthatunk. Ami külön tetszett, hogy mi is azonnal tudunk saját LUT-ot készíteni a beállított színprofillal, ezzel pedig könnyedén más projektekre is átvihetjük az általunk megálmodott színvilágot.

Régóta várt funkció még az adjustment layer támogatás, vagyis egy olyan layer létrehozásának lehetősége, ami az összes alatta lévő rétegre hatással van. Eddig ezt a rétegre tett effektekkel lehetett megoldani és nem volt túl hatékony a dolog, így viszont már minden réteg fölött lehet valami, ami hatással van a videónkra. Ez tényleg hatalmas segítség, hiszen számtalan szenvedéssel teli órát köszönhettem eddig annak, hogy ez hiányzott a programból. Annyira fontos ez a funkció, hogy ez az egyik oka, ami miatt a vásárlás mellett döntöttem.

A képstabilizátor könnyedén használható, nem tökéletes az eredmény, de sokkal jobb lesz a végtermék, mintha dobálnánk a kamerát felvétel közben. Természetesen minél stabilabb az eredeti kép, annál jobb az eredménye, de a program igyekszik maga kikalkulálni a megfelelő stabilitási metódust.

A villodzás szűrő viszont egészen jó. Persze kell tesztelni a beállításokat, hogy ne mosódjon el nagyon a felvétel, de összességében nagyon elégedett vagyok a végeredménnyel, örültem volna már korábban is egy ilyen nagyszerű eszköznek.

Ezért vettem Vegas Pro-t - 7.rész

Rengeteg videó, fórum és egyéb kutakodás során rájöttem, hogy ezt nem tudom megoldani, Redditen kértem segítséget, de a tanácsok nem segítettek, pedig már mindent próbáltam újra telepítéstől a regedites szerkesztésen át az exe kódjának az átírásával is. Aztán eldöntöttem, átváltok DaVinci Resolve-ra. Újraépítettem a jeleneteket, beállítottam mindent, erre kiderült, hogy az egyik effekt, amire szükségem van és a Vegasban nem működik, na az pont fizetős a DaVinci-ben.
Na mondom remek. Miközben néztem alternatívákat, megakadt a szemem Vegas 19-en, ami kicsit másnak tűnt, mint a többiek. De nem sokat foglalkoztam vele, ugyanis a Redditen valaki egy újabb válasszal megmentette a projektemet, megmondta a tuti tippet, hogy a Windowsban át van állítva az Unicode UTF-8 bétára az időzóna beállításoknál, a jobb kompatibilitás reményében és ez barmolta szét a kezelőfelületét a programnak.

A beépített zajszűrő viszont nem annyira erős. Ha nem elég jó a fényviszony a kamerádnak, akkor sajnálatos módon nehéz kiküszöbölni a sok problémát, amit a szenzor generált. Alap dolgokra megfelel, de lehet inkább keresel majd egy plugint vagy valami más programot a ehhez a folyamathoz a végén.

A másik hiba, ami valóban probléma, hogy a program sajnos néha crashel. Ezt legtöbbször az AI feladatok számításánál tapasztaltam, de a mai nap jött egy frissítés, ami stabilabbá tette a cuccot, bár biztos vagyok benne, hogy nem lesz azért túl nehéz kifagyasztani így sem.

Nincs kétségem affelől, hogy az elkövetkezendő hónapban már sokkal stabilabb lesz a rendszer, de a Vegasos stapasztalataim alapján érdemes ráragasztania az ujjainkat a CTRL+S gombra a sűrű mentés érdekében. Ez viszont sosem újdonság, aki videót vág, az jól tudja, hogy más professzionális programok (üdv Premier Pro) is sűrűbben omlanak össze, minthogy felállnál a géptől a mosdóba rohanni erős hasmenés mellett.

Amiket nem tudtam kipróbálni funkciók azok az Edit szint fölött és az előfizetéssel megkapott dolgok. Nincs hozzáférésem tehát a Vegas Effecthez, a VEGAS Hubot sem tudom átnyálazni a jó stock anyagokért, a Live streaming sem érhető el nálam, ahogy az AI szövegfelolvasó sem.

Ezért vettem Vegas Pro-t - 8.rész

Másnap megint indítom a Vegast, erre látom, ajánlat, váltsak Vegas 19-re és ócsóért megúszom. Na mondom megnézem ezt, mit tud, mik vannak benne és milyen üzleti modell van mögötte.
Nem telt el sok idő és ki is nyitottam a pénztárcámat és 36 000 ft-ért meg is vettem a programot.

Mindezek mellett viszont azt mondom, hogy jó vásárt csináltam. Talán nagy hülye vagyok, hogy bízom a MAGIX-ben és elhiszem, hogy tényleg támogatni fogják ezt a programot sokáig, de az igazság az, hogy muszáj lesz nekik stabil minőséget letenni az asztalra, mert egyre több a konkurencia, ezek egy része ráadásul ingyen vagy havidíjjal számolva viccesen olcsón kínálnak Hollywoodban is szívesen használt, élő szolgáltatással rendelkező programokat. Ha a MAGIX az elkövetkezendő években nem szedi össze magát, akkor idővel teljesen eltűnhetnek a köztudatból, nem lesz olyan, aki az ő programjukat fogja tudni használni, az új filmes generációk pedig az Adobe vagy a Blackmagic szoftvereket fogják csak ismerni.

A Vegas Pro viszont sokkal több, mint egy home videós szoftver, így az új árazással egy igazán versenyképes alternatívát kínálnak a félprofi és profi világ számára egyaránt.

Összefoglalás

Szerzői értékelés

A MAGIX az utóbbi évekből ontotta magából a Vegas verziókat, ez pedig el is értéktelenítette a valaha neves videovágó szoftvert. Az utóbbi években rengeteg feltörekvő konkurencia vette át a Vegas helyét, éppen ezért az ületi modell váltás és az olcsóbb hozzáférés lehet a szoftver újbóli felemelkedésének a kulcsa.
- Gyors vágás és működés
- Mesterséges intelligencia funkciók és segédeszközök
- Új, kedvezőbb árazás vagy előfizetési lehetőség
- Folyamatosan kapja majd a frissítéseket és javításokat
- Új és intuitív színezési lehetőségek
- Amatőröknek és profi filmeseknek is egyszerű a használata
- Instabil, bár ez szokványos az ilyen jellegű programoknál
- Néhány effekt még mindig őskövület dizájnnal és nem túl hatékony funkciókkal rendelkezik
- Lehetne benne több gyári effekt is, mintsem a fizetős pluginokra kellene támaszkodni

Az értékeléshez kérlek jelentkezz be!

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére