Valve: nem leszel beteg egy jó VR-os játéktól

A Valve szerint a rosszullétért a játékokat és az irányítást lehet okolni, nem a headseteket.

Valve: nem leszel beteg egy jó VR-os játéktól

A VR-ral kapcsolatban sokaknak továbbra is az egyik legnagyobb félelme, hogy tengeribetegek lesznek tőle, és hogy rosszullétet okozhat. A Valve egyik vezetője, Chet Faliszek elmondta, ő is rendszeresen szembesül hasonló véleményekkel és gondolatokkal, azonban szerinte ezek a félelmek részben alaptalanok, és nem lehet általánosítani. A helyzet ugyanis az, hogy a modern VR-os headsetek, mint például a Valve és a HTC által közösen készített Vive, tulajdonképpen már olyan fejlettségi szinten vannak, hogy attól senki nem lehet beteg.

Faliszek szerint arról van szó, hogy egyszerűen a játéktervezők hoznak olyan döntéseket a termékeikben, amik viszont igenis okozhatnak rosszullétet - éppen ezért a VR-os játékok esetében ezekre külön oda kell figyelni, és az alapoktól úgy kell felépíteni őket, hogy ezt elkerüljék. "Ha émelyegni kezdtek valamitől, az nem a hardver hibája. A fejlesztőket kell felelősségre vonni, és tudatni kell velük, hogy nem akartok rosszul lenni" - nyilatkozta.

Akad azonban egy másik probléma is (és ezt saját tapasztalatokból mi is meg tudjuk erősíteni), ami nem más, mint az irányítás. A hagyományos beviteli megoldások, így például egy analóg kar mozgatása, vagy egyszerűen csak a "W" megnyomása a billentyűzeten, bizonyos esetekben nagyon könnyen okozhat rosszullétet - és ez még akkor is előfordulhat, ha egyébként a fejlesztők kifejezetten a VR-os szükségleteket szem előtt tartva készítették el a játékaikat.

Éppen ezért dolgozik mind a Valve, mind pedig az Oculus egy saját, mozgáskövetésre épülő irányítási rendszeren. A Valve által készített Lighthouse ugyebár lehetőséget ad arra, hogy egy ötször ötméteres területen belül mozoghassunk, és használhassuk a mozgáskövetéses kontrollereket. Az ilyen jellegű bevitel pedig közelebb áll a valós mozgáshoz, ami azt jelenti, hogy kevesebb eséllyel leszünk rosszul. "Amikor oda tudsz nyúlni valamihez, és interakcióba tudsz lépni vele, az agyad is könnyebben hiszi el a körülötted létező világot" - mondta Faliszek.

Mindez csak azért probléma, mert többek között az Oculus Rift is egy hagyományos Xbox-kontrollerrel érkezik, és a Valve is külön árulja a saját rendszerét, de ugyanez a helyzet a PlayStation esetében is. A vásárlók jelentős része tehát valószínűleg a hagyományos kontrollerrel fogja először megtapasztalni a VR-t. Mindez persze részben érthető is a gyártók szempontjából, hiszen így tudják megszólítani a leghamarabb a legszélesebb réteget - a felhasználói bázis gyors kialakulásának szempontjából így is elég nehéz lesz leküzdeni a VR-headsetek vélhetően magas kiskereskedelmi árát.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward