A legtöbb iparági szereplő egyetért abban, hogy a felhő gaming a jövő egyik legnagyobb videojátékos üzletága lesz, éppen ezért nagy a verseny a piacon, hogy ki fogja tudni először bevezetni ezt a tömegek számára és tud majd egy jó nagy szeletet szerezni magának belőle.
A Google tavaly a Stadia szolgáltatást egy világmegváltó jelenségnek harangozta be, úgy beszélt róla, mintha már tökéletes lenne és funkciók tömegeit jelentette be. Ebből a megjelenés óta szinte semmi nem valósult meg azon kívül, hogy el lehet indítani a játékot egy app segítségével.
A Take-Two ügyvezető igazgatója, Strauss Zelnick azt nyilatkozta, hogy a streaming technológia jövője rajtuk, vagyis a fejlesztőkön áll, viszont a Stadia indulása lassú volt, ráadásul sok olyan ígéretet hallhattunk felőle, ami végül nem valósult meg, így a felhasználók csalódtak benne.
Azért támogatták a Google Stadiát, hogy még szélesebb felhasználóbázist szerezhessenek, de a szolgáltatás startja után azonnal látták, hogy az üzleti modell, amit a Google választott, egyáltalán nem mondható népszerűnek a játékosok körében.
Ő maga úgy gondolja, hogy a streaming működni fog. Az elképzelésük az, hogy vannak játékosok, akik szeretnének ilyen formában kikapcsolódni, sőt, fizetnének is érte, de nem akarnak ezért erős PC-t vagy konzolt venni. Viszont nem érzi, hogy ezt sikerült volna eddig bebizonyítaniuk.
Egy kisebb pozitív változás azért akadt a Stadia-val kapcsolatban. A 9t5Google.com adatai szerint a Destiny 2 felhasználószámán látszik, hogy amikor a Google ingyenessé tette a szolgáltatást, akkor négyszeresére nőtt a játék felhasználóinak száma.
Ez azt jelenti, hogy az előfizetéses és egyben játékvásárlásos modellben gondolkodó Google tényleg nagyon elszámolta magát, de talán van lehetősége még visszaszerezni a felhasználókat, ha átgondolja a terveit.
A konkurencia GeForce NOW-nál viszont továbbra sincs gond a felhasználószámmal. Az NVIDIA szolgáltatásának „Founders” csomagja már régóta „Sold Out” státuszban van, ami azt jelenti, hogy ha akarnánk se tudnánk megvenni, mivel annyira túlterhelt a rendszer, hogy muszáj a szerverparkot bővítenie a vállalatnak, mielőtt új embereket enged be.
Habár a GeForce NOW szolgáltatás jól működik és népszerű, már sok kiadó kérte játékainak eltávolítását a múltban. A videokártya gyártó lényegében PC-ket ad kölcsön a játékosoknak, akik már a saját megvásárolt címeiket indíthatják el. Ez sok fejlesztőnek és kiadónak viszont nem tetszik, valószínűleg annak fényében, hogy más felhőszolgáltatóknál még pénzt is kereshetnének azzal, ha ott adják ki műveiket és az embereknek így újra meg kell venni azt (esetleg saját szolgáltatást szeretnének indítani, pl. xCloud).
Éppen ezért az NVIDIA új irányelveket vezetett be. Innentől kezdve csak azok a játékok lesznek a szolgáltatásban, amiket a fejlesztők és a kiadók külön engedélyeztek.
Ennek fényében május 31. után, minden olyan játékot töröltek, amik külön engedély nélkül voltak a szolgáltatás könyvtárában. A jó hír viszont az, hogy nem valószínű, hogy más címek emiatt eltűnnének egyik napról a másikra, így ez biztonságot nyújthat a felhasználóknak is.
Ezentúl egy átlátható katalógust is vezetnek, amiben látható mely játékok maradtak, mely játékok érkeznek, illetve távoztak a múltban. Jelenleg több, mint 2000 játék indítható innen és minden csütörtökön újakat adnak hozzá.