Az utóbbi időben több játékban, és így a Valorantban is azt tapasztalhattuk, hogy rendszeresebbek a magas pingek, ami némileg rányomja a bélyegét a játékélményre. A probléma összetett, de a Riot Games eltökélt abban, hogy minél előbb megoldást találjon a dologra.
Dave Heironymus, a játék technológiai igazgatója elmondta, hogy összességében nem haladnak rosszul a dolgok, de alapvetően a késleltetéssel a hálózati teljesítménnyel nem elégedettek.
Az okok pedig egyaránt vonatkoznak mindenkire, hiszen az alapvetően probléma az, hogy a koronavírus-járvány miatt nagyon erősen megnőtt az internetes forgalom, ami mellé bejön az is, hogy a játékosok rengeteg különböző internetszolgáltató felől érkeznek. Amelyik szolgáltatónál pedig nagyon erősen megnövekszik a forgalom, ott úgy próbálják megoldani, hogy szétterítik a terhelést, és mindenfelé route-olják a felhasználókat.
A másik dolog, amit Dave Heironymus említett, hogy a járvány miatt ők sem tudnak olyan szabadon mozogni, így nehézségekbe ütközik újabb és újabb adatközpontok beindítása. Ugyan valamennyire tudnak haladni, és a napokban több új központ is aktivizálódott különböző nagyvárosokban és országokban, de nyilvánvaló, hogy még többre lesz szükség.
Ehhez kapcsolódik, hogy amint több adatközpont fog rendelkezésre állni, a Riot Games képes lesz megoldani, hogy a matchmaking rendszer az egymáshoz közelebbi játékosokat rakja össze, így az adataik egy központba futnak majd össze, ami csökkenti a késleltetést. Ez különösen az Egyesült Államokban jelent nagy problémát, ahol kifejezetten kellemetlen, ha az ország keleti és nyugati partjáról egyaránt vannak játékosok egy mérkőzésben, hiszen akkor például Los Angeles és Chicago között kell pattognia az adatoknak.
Persze, ez a jellegű probléma könnyen lehet, hogy részben vagy egészben megoldódik magától a végleges megjelenésre, amikor jóval megemelkedik majd az aktív játékosok száma, így a matchmaking rendszer könnyebben tudja összerakni a játékosokat. A megjelenés után a megemelkedett terhelés függvényében folyamatosan vizsgálják majd, hogy hova kellene még újabb adatközpontokat telepíteni.
Mindenesetre láthatóan nem árt a bétateszt a Valorantnak, hiszen nem csak hibákra, de ilyen jellegű dolgokra is fény derül. Ezen kívül annak sem a végleges változat után kellett kiderülnie, hogy a játékosok egy jelentős részének nem tetszik a kikapcsolhatatlan, kernel szinten futó anti-cheat megoldás.